У заяві від 20.12.2012 року, у четвер Шейх аль-Азхару Ахмад аль-Тайєб, коментуючи процес голосування на референдумі з приводу конституції , сказав наступне:
«Аль-Азхар аш-Шаріф запевнює у тому, що процес референдуму не має жодного відношення до законоположень Шаріату, ніяк не пов’язаний з критеріями Халял і Харам. Аль-Азхар звертається до імамів, проповідників, відповідних органів, що слідкують за мечетями, щоб усі вони трималися подалі від політичних баталій і політичної метушні, згідно зі словами Всевишнього Аллаха:
وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا
«Мечеті належать Аллаху. Не взивайте ж ані до кого поряд з Аллахом» (72:18).
Шейх аль-Азхару закликав усіх громадян до совісті, коли кожен буде знаходитися перед виборчою урною у наступну суботу із міркувань «національного боргу, за прикладом, що вказує на те, що Єгипет є моделлю сучасної національної демократичної конституційної держави».
Він також казав:
«Цим самим корабель вітчизни пустить якір, з дозволу Аллаха, до безпеки і стабільності, що стане відправним пунктом для Єгипту у питанні відродження та прогресу, щоб він посів своє місце серед інших держав».
Пророк Аллаха ﷺ говорив: «Релігія – це щира настанова (насихат). Ми запитали його, у відношенні кого, о Пророк Аллаха? Він відповів: «У відношенні Всевишнього Аллаха, Його Пророка, лідерів мусульман та звичайних людей». Ми, Хізб ут-Тахрір у Єгипті, звертаємося з настановою до Шейха аль-Азхара, прохаючи Всевишнього спрямувати усіх нас правильним шляхом. Наша настанова висловлена у наступному:
1 –Слова, що процес референдуму не має нічого спільного із законоположеннями Шаріату, що це не стосується Хараму та Халялу – не можуть бути прийнятними. Такі слова не можуть виходити від неосвіченого мусульманина, що ж тоді казати про найголовнішого Імама, імама університету Аль-Азхар, маяка науки та вчених? Хіба ж референдум не відноситься до числа людських вчинків, що потребують розтлумачення шаріатської постанови? Невже в основі при вчиненні дій не лежить прихильність до шаріатського законоположення?
2 –Конституція являє собою загальний звід положень, що розтлумачують форму влаштування державності, поле діяльності кожної з розгалужень влади, вказує на головуючу систему правління, згідно з якою регулюються усі сторони життєдіяльності людини, економічні питання, соціальні, політичні та ін. Якщо казати про окремості, наприклад, заборону на розпивання спиртного або займатися лихварством, тоді ми дотримуємося шаріатських норм, але невже першочерговим не виступає той факт, що необхідно дотримуватися законоположень Шаріату відносно головуючих систем правління, які регулюють життя мільйонів людей? Як перше, так і друге повинно виходити з Корану та Сунни, спираючись на силу доказів, а не шляхом голосування. Тому не припустимо йти на виборчі дільниці з метою голосування, тому як це несе у собі визнання принципу голосування відносно законів, а це неприпустимо, і заборонено Шаріатом. Всевышний Аллах говорить:
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالا مُبِينًا
«Для віруючого чоловіка і віруючої жінки немає вибору при ухваленні ними рішення, якщо Аллах та Його Посланець вже прийняли рішення. А хто ослухається Аллаха і Його Посланця, той впав у очевидну оману» (33:36).
У силу вищевикладеного кожен, хто піде на голосування – візьме гріх на душу. Як взагалі можна було казати про те, що процес референдуму не має жодного відношення до законоположень Шаріату, до критерій Халял і Харам?
3 –Що стосується звернення аль-Азхару до імамів, проповідників та наглядачів за мечетями, щоб усі вони не втягувалися у політичні баталії і трималися подалі від політичної метушні, то усе це дає зрозуміти, що імами та проповідники не повинні втягуватися у політику, повинні дистанціюватися від неї. Це насправді схоже на заклик відділення релігії від політики, а наш Іслам не приймає подібних підходів, у силу того, що виступає проти такого розділу.
4 –Що ж стосується заклику Шейха аль-Азхара бути громадянам активними на референдумі із міркувань національного обов’язку, що повинно показати Єгипет як приклад сучасної національної демократичної конституційної держави, то такого роду заклик не має жодної долі, ні в цьому світі, ані в Наступному. Це заклик, що лише віддаляє від Ісламу, оскільки Іслам визначив форму державного влаштування і це Халіфат, а не національне демократичне конституційне влаштування держави. Лише Халіфат є єдиною системою правління в Ісламі, який узаконив Господь світів. Мусульманам окрім Халіфату раніше не було відомо інше, і вони самі не відходили від нього ані на крок, це єдиний шлях виконання Шаріату Аллаха цілком і без усіляких недоглядів, що веде до оживленню ісламського способу життя в усіх видах життєдіяльності людини. Лише так можливе донесення Ісламу до всього світу. Це єдиний спосіб об’єднати мусульман, повернути їм велич і силу, почуття справедливості, як між самими мусульманами, так і серед усіх людей. Лише так, шановний Шейх, корабель під назвою вітчизна зможе кинути якір з дозволу Аллаха і знайти добробут і розквіт, щоб Єгипет став на шлях розвитку і прогресу, посів своє місце серед інших держав, як держава, що володіє світовим посланням.
فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلا يَضِلُّ وَلا يَشْقَى (١٢٣) وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى
«Усілякий, хто послідує за Моїм вірним керівництвом, не опиниться заблукалим і нещасним. А хто відвернеться від Мого Нагадування, того очікує тяжке життя, а в День воскресіння Ми воскресимо його сліпим» (20:123,124).
Голова медіа офісу ХТ, Єгипет
Шаріф Зайд
Інформаційний офіс
Хізб ут-Тахрір
Єгипет
№ 12/46
Субота, 08 Сафар 1434 р.х.
22/12/2012