Націоналізм – загострює проблему, тільки Іслам вирішує родоплемінні та сепаратистські чвари

Судан
Друкарня

28 листопада 2013 року на своїй восьмій сесії засідання законодавча рада штату Гедареф прийняла закон, який забороняє будь-які організації, які сформовані на родоплемінній основі у штаті Гедареф у 2013 році.

У законі приводиться: «Скасувати організації, які були утворені на родоплемінній основі, а також заборонити утворення та реєстрацію будь-яких організацій, які влаштовують свою діяльність на родоплемінній основі». У пояснювальному додатку до закону приводиться: «Ми повинні піднімати гасла національної єдності, і зупинити усі прояви розпалювання родоплемінних, сепаратистських (регіональних) та расистських чвар. Необхідно зміцнювати принцип того, що для досягнення прав та обов’язків в основі повинно лежати громадянство».    

Хізб ут-Тахрір, зі свого боку, стосовно даного закону пояснює наступне:

1 - Велика ідеологія Ісламу постановила недійсність родоплемінних, регіональних та націоналістичних зв’язків, ствердивши серед мусульман лише один зв’язок – зв’язок ісламського братства. Всевишній Аллах говорить:

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ

«Воістину, віруючі – брати» (49:10).

Посланець Аллаха ﷺ сказав: «У своїй любові, милосерді та співчутті один до одного віруючі подібні до єдиного тіла: коли один із його органів уражає хвороба, то і усе тіло відкликається на це безсонням та жаром» (Бухарі і Муслім).  

Саме цей зв’язок об’єднав і поріднив багату кількість різноманітних націй та народностей з усіх околиць світу, зробивши із них єдину згуртовану спільноту. Всевишній Аллах говорить:

وَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِي الأرْضِ جَمِيعًا مَا أَلَّفْتَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَيْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ

«Він згуртував їх серця. Якщо б ти витратив усе, що є на землі, то не зміг би згуртувати  їх серця, проте Аллах згуртував їх. Воістину, Він – Могутній, Мудрий»  (08:63).

2 - Держава у своєму управлінні справами громадян повинна дивитись на усіх одним турботливим поглядом управлінця, не ставлячи відмінності між мусульманином та не мусульманином, не кажучи вже про неприпустимість відмінності між мусульманами з усіма їх різноманітними племінними, расовими та етнічними приналежностями.

3 - Основою усіх прав та обов’язків слугує ісламська доктрина, а зовсім не громадянське співжиття.  Всевишній Аллах говорить:

فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

«Але ні, клянусь твоїм Господом! Вони не увірують, доки вони не оберуть тебе суддею в усьому тому, що заплутано між ними, не облишать відчувати у душі збентеження від твого рішення, і не підкоряться повністю» (4:65).

4 - Світський режим, втілюваний нині у Судані, - він підняв прапори регіонального та родоплемінного зв’язку , а також розпалив усі існуючі чвари під цими прапорами. На основі регіоналізму був відокремлений Південь Судану, а на основі трайбалізму (форма суспільно-політичного племінного уособлення, яка виражається у формуванні органів державної влади на основі родоплемінних зв’язків) намічено розділити решту земель Судану. Цей світський режим ініціював (вніс) принцип регіонального та родоплемінного розподілення, зробивши його основою для отримання посадових портфелів у державі, і навіть всередині правлячої партії.     

5 - Викорінення примітивних джахілійських чвар, як регіоналізм, трайбалізм та націоналізм, можливо тільки за допомогою втілення системи Ісламу над людьми та прийняття ісламської доктрини в основу прав та обов’язків, щоб знайти вдоволення Творця небес та землі. Не варто тушити родоплемінні, етнічні та сепаратистські чвари (конфлікти) вогнем націоналізму. Всевишній Аллах говорить:  

أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ
«Невже вони шукають суду часів невігластва? Чиї рішення можуть бути краще рішень Аллаха для людей переконаних?» (05:49,50).

Ібрахім Усман (Абу Халіл)
Офіційний представник Хізб ут-Тахрір Судан
Інформаційний офіс Хізб ут-Тахрір Судан
№ H.T.S. 75/2013
12 Сафар 1435 г.х.
15.12.2013