Головному редактору газети «AlmegharAlsyasy»
Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!
В інтерв’ю, проведеному вашою газетою «AlmegharAlsyasy» з ан-Нуром Хамадом та опублікованому 10, 11 та 12 вересня 2017 року, зачіпаються теми «Хізб ут-Тахрір» та «створення Халіфату». При цьому Хизбу (поруч з іншими ісламськими партіями) було приписано те, чого насправді немає. Це вказує на те, що ан-Нур Хамад не знає про Хізб ут-Тахрір та ідеях цієї партії. Ми сподіваємось, що ця відповідь також буде опублікована у вашій газеті.
У ході інтерв’ю ан-Нур Хамад сказав:
«... на мій погляд, підняття ісламських гасел, таких як «встановлення шаріатської держави» у «Братів-мусульман», або «ісламського Халіфату» у «Хізб ут-Тахрір», «ІДІЛ», «Талібана» та «Боко Харам», — усе це, по більшій частині є ознакою кризи, яка виникла внаслідок раптового Заходи та його переваги над мусульманами в усіх сферах життя і навіть окупації ісламських земель. У тих, хто просуває такі гасла, як «правління Шаріату» або «повторне встановлення держави Халіфат» — незрілі релігійні пристрасті, які переважають над тверезим, науковим та об’єктивним розглядом. Правління Шаріатом та відновлення Халіфату — це неясні гасла, які виникли внаслідок глибокої культурної кризи, і недивно, що їм не вистачає практичного змісту та об’єктивного розгляду,..».
У даній статті ан-Нур Хамад виразив свою думку відносно ісламського заклику та проекту «Халіфат». Знаючи усі пороки та недоліки західної демократії, він усе ж таки бачить у ній альтернативу Ісламу. Так, г-н Хамад сказав:
«Ми повинні висунути свої ноги із західного концептуального «взуття», щоб міркувати про побудову підходящої для нашої реальності демократії, стоячи на шляху до поступового соціального та економічного розвитку нашого суспільства».
Ми відповідаємо ан-Нуру Хамаду та іншим, сп’янілим демократією та осліпленим Заходом: те, що нам потрібно — це не «висовувати свої ноги із західного концептуального «взуття», але ми дійсно потребуємо того, щоб деякі самозванці від науки та культури у нашій країні висунули свої розуми із «західного концептуального «взуття», тому що це — правильне рішення та початок пробудження від оп’яніння.
У відповідь на його слова ми хочемо відзначити наступне:
1 — Встановлення Халіфату — це не гасло, яке просувається партією «Хізб ут-Тахрір», а обов’язок усієї Умми. Доказів обов’язковості встановлення Халіфату більше ніж достатньо. Ми приведемо наступні:
فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقِّ
«Суди ж їх згідно тому, що ниспослав Аллах, і не потурай їх бажанням, ухиляючись від істини, яка явилась тобі» (5:48),
وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَلا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُصِيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ
«Суди між ними згідно тому, що ниспослав Аллах, не потурай їх бажанням та стережись їх, щоб вони не відвернули тебе від частини того, що ниспослав тобі Аллах. Якщо ж вони відвернуться, то знай, що Аллах бажає покарати їх за деякі із їх гріхів. Воістину, багато людей є нечестивцями» (5:49).
Цей наказ Аллаха здійснюваний лише у затишку держави Халіфат, як це було роз’яснено Посланцем Аллаха ﷺ:
كَانَتْ بَنُو إِسْرَائِيلَ تَسُوسُهُمُ الْأَنْبِيَاءُ، كُلَّمَا هَلَكَ نَبِيٌّ خَلَفَهُ نَبِيٌّ، وَإِنَّهُ لَا نَبِيَّ بَعْدِي، وَسَتَكُونُ خُلَفَاءُ فَتَكْثُرُ»، قَالُوا: فَمَا تَأْمُرُنَا؟ قَالَ: «فُوا بِبَيْعَةِالْأَوَّلِ، فَالْأَوَّلِ، وَأَعْطُوهُمْ حَقَّهُمْ، فَإِنَّ اللَّهَ سَائِلُهُمْ عَمَّا اسْتَرْعَاهُمْ
«Синами Ізраїлю правили пророки. Коли помирав один пророк, то за ним приходив наступний. Після мене ж не буде пророків, але будуть халіфи, і їх буде багато». Присутні спитали: «Що ти накажеш нам робити?». На що Посланець Аллаха ﷺ відповів: «Дотримуйтесь присяги першому, потім знов першому, і віддавайте їм їх права. Воістину, Аллах спитає у них про те, що дав їм під відповідальність» (Муслім).
Також Посланець Аллаха ﷺ сказав:
مَنْ خَلَعَ يَدًا مِنْ طَاعَةٍ، لَقِيَ اللَّهَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا حُجَّةَ لَهُ، وَمَنْ مَاتَ وَلَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ، مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً
«Той, хто відійде від підкорення, предстане у Судний День перед Аллахом, не маючи виправдання, а той, хто помер, не маючи присяги, помер смертю часів невігластва» (Муслім).
Є і інші хадіси, які вказують на обов’язковість встановлення халіфа для мусульман. У тлумаченні слів Аллаха:
إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً
«Я встановлю на землі намісника» (2:30), —
імам аль-Куртубі сказав: «Цей аят є основою у призначенні Імама та халіфа, якого слухаються та якому підкоряються, за допомогою якого встановлюється єдність та за допомогою якого втілюються закони, які стосуються самого халіфа. Нема розбіжностей серед Умми та між імамами відносно обов’язковості обрання халіфа, окрім того, що передається від людини, відомої як Аъсам (глухий), який і у законах Шаріату був глухим. Те ж саме стосується решти усіх інших його однодумців та послідовників».
2 — Захід не прогресує абсолютно в усьому, навпаки, він відстає і вже опустився до рівня тварин, як з точки зору моралі, так і цінностей та ідей. Єдине, що викликає подив — це результати наукового та технічного прогресу на Заході. Проте наука та технології, будучи лише продуктом людської діяльності, не мають нічого спільного з ідеологією та поглядами на життя. Доказом цьому є те, що СРСР, незважаючи на ідейні та доктринальні відмінності від західного капіталізму, добився наукового та технологічного прогресу. Таким же чином Китай та інші держави, скористались своїм потенціалом, тобто мова йде про володіння політичною волею. І це — те, чого не вистачає Ісламській Уммі, оскільки її воля вкрадена; її правителі — інструменти у руках Заходу, який грабує через них матеріальні і навіть інтелектуальні багатства наших країн; тисячі мусульман знаходяться на Заході та своїми знаннями сприяють науковому та технічному розвитку Європи та Америки. Коли Умма повернеться до своєї акиди, зробивши її основою свого життя, коли оволодіє своїм політичним рішенням, тоді вона повернеться на міжнародну арену, будучи провідною державою у світі, не тільки у науці та технологіях. Окрім цього, вона надасть усьому світу височайшу ідею, з якою сучасний цивілізований світ здолає рівень тварин, і я не говорю «культурний», тому що культура — це цінності та високі концепції життя, яких сьогодні немає у Заходу.
3 — Заклик до відновлення ісламського образу життя шляхом створення Другого Праведного Халіфату за методом пророцтва не ґрунтується на незрілих релігійних пристрастях, як стверджує г-н ан-Нур. Скоріше, він заснований на твердій вірі у те, що Аллах є Творцем та Володарем цього Всесвіту і що Він один визначає для людини те, як жити на цій землі:
أَلَا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ
«Невже цього не буде знати Той, Хто створив, якщо Він — Проникливий, Сведущий?» (67:14).
Посланець Аллаха ﷺ на практиці продемонстрував цей шлях, і за ним послідували праведні халіфи та ті, хто був після них. Цей шлях захищений Аллахом.
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
«Воістину, Ми ниспослали Нагадування, і Ми оберігаємо його» (15:9).
З того часу, як був посланий Пророк Мухаммад ﷺ, не залишилось жодного положення, про яке не було шаріатського закону. Аллах вдосконалив релігію:
الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلامَ دِيناً
«Сьогодні Я заради вас вдосконалив вашу релігію, довів до кінця Мою милость к вам та схвалив для вас у якості релігії Іслам» (5:3).
Також Всевишній Аллах говорить:
وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِّكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِينَ
«Ми ниспослали тобі Писання для роз’яснення усілякої речі, як керівництво до прямого шляху, милість та благу звістку для мусульман» (16:89).
4 — Очевидно, ан-НурХамад не читав про Хізб ут-Тахрір і не згає про нього нічого, і тому звинувачує його у нестачі практичного змісту та об’єктивного розгляду. Хізб ут-Тахрір глибоко та ґрунтовно вивчив реальність Умми та законодавчу базу Ісламу, а потім прийняв чітке бачення того, як добитися корінних змінень, ґрунтуючись на ісламській акиді. Праці Хізб ут-Тахрір були представлені через детальні книги по питанням управління, внутрішньої політики, зовнішньої політики, економіки та іншим питанням, щоб Ісламська Умма мала можливість вивчити їх та прийняти. Хізб невпинно працює над тим, щоб повернути Ісламській Уммі владу.
І на завершення ми скажемо Хамаду, який у своїх міркуваннях повторював вираз «релігійна держава»: цей термін прийшов з Заходу, означає правління від імені Бога, що не відноситься до Ісламу. Ісламська держава — це держава, що керується людьми, які не мають святості і несуть відповідальність перед Уммою, якщо роблять помилки або неправильно втілюють Іслам. У них немає переваг перед іншими членами цієї Умми, окрім того, що вони прийняли на себе більше відповідальності. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
إِنَّمَا الدِّينُ النَّصِيحَةُ، إِنَّمَا الدِّينُ النَّصِيحَة. قِيلَ: لِمَنْ؟ قَالَ: لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ وَلِكِتَابِهِ وَلِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ وَعَامَّتِهِمْ
«Воістину, релігія є прояв щирості! Воістину, релігія є прояв щирості». Сподвижники спитали: «По відношенню до кого, о Посланець Аллаха?». Він сказав: «По відношенню до Аллаху, і до Його Книги, і до керівників мусульман і до усіх мусульман взагалі» (Ахмад).
Ми запрошуємо ан-Нура Хамада відвідати наш офіс та дізнатися про нашу партію безпосередньо від нас.
Ми просимо Аллаха, щоб Він наставив нас усіх на істинний шлях!
Ібрахім Усман Абу Халіль
Офіційний представник Хізб ут-Тахрір у Судані
Середа, 14 Мухаррама 1439 р.х.
04.10.2017 р.