Який журналіст гірший за тебе? Той журналіст, який відомий серед людей своїм лицемірством і який обдурював людей протягом трьох років, а потім оприлюднив необґрунтовану інформацію?
Або журналіст, який вибирає лише ту інформацію, яка підтверджує його точку зору? Багато не філософствуючи по даній темі, хотілось би сказати: «Перший принизив свою гідність, коли оприлюднив брехню, а другий міг би бути надійним журналістом, але він почав вибирати ту інформацію, яка влаштовує його, незважаючи на її достовірність. У якості такого прикладу журналістів можуть слугувати брехун Мартін Зікрз та опортуніст Андреас Кувенховен.
Деякий час назад Мартін Зікрз видав свою книгу під назвою: «Я був одним із них: три роки непомітним серед мусульман». У цій книзі Мартін розповідає про свій досвід з різноманітними ісламськими організаціями, про мечеті, про людей. Він присвячує більшу частину своєї книги своєму досвіду з «членами» Хізб ут-Тахрір.
Як говорить назва книги, автор протягом трьох років видавав себе за мусульманина. Він жив у місті Гааге у районі Трансвааль… протягом цих трьох років він прокрався всередину «закритої» мусульманської громади, і з метою обману та отримання довіри синів мусульманського суспільства Мартін навіть відпустив бороду. Він вивчив напам’ять деякі частини Корану та регулярно здійснював ранкову молитву у мечеті.
Результати його дослідження були очікуваними та не здивували нас. Вони полягають в тому, що мусульманське суспільство є закритим та становить загрозу для суспільства у Нідерландах. Варто відзначити, що думка цього журналіста про мусульман після його секретної пригоди не відрізняється від його попередньої думки. Це – та ж сама думка, тому що він шукав інформацію, щоб довести свою думку та позицію стосовно мусульман, і більш нічого.
Що стосується феномена тайного журналіста, то, як річ, до нього вдаються у випадку сильних сумнівів з якого-небудь питання, відносно якого можна зібрати інформацію лише приховано. А тому Мартін, згідно своєю логікою, назвав мусульманське суспільство закритим, і оскільки не відомо, якими ідеями живуть сини цього суспільства, то для прихованості є своє виправдання.
Хід думок та бажання журналіста Мартіна довести свої сумніви, пов’язані з мусульманським суспільством, коштували йому не лише трьох років свого життя. Навпаки, це бажання позбавило його іще і довіри до нього та об’єктивності як журналіста. Це можна помітити у його брехливих розповідях та фактах, які стосуються мусульманського суспільства, у тому числі– і Хізб ут-Тахрір.
Наприклад, Мартін описав розповідь юнака, який був присутній на зустрічі, влаштованій Хізб ут-Тахрір, і те, як цей юнак почав готуватись до джихаду. Подібною інформацією такі люди хочуть створити брехливий образ Хізб ут-Тахрір, нібито вона приховано вербує юнаків та кидає їх на поле бою. Після дослідження з’ясувалось, що цей юнак був новонаверненим мусульманином і був лише на одній зустрічі, влаштованої Хізб ут-Тахрір. Потім він покинув Нідерланди та скерувався до однієї із країн Південної Америки у пошуках роботи, а не поїхав воювати!
І тому ми не хотіли спочатку заперечувати книгу, оскільки той, хто віддає перевагу брехні та лицемірству, аніж істині, не заслуговує на те, щоб йому відповідали, і, взагалі, щоб до нього ставились серйозно. Що ти можеш сказати людині, яка стверджує, що у його опонента є приховане бойове крило , у той час як він сам ухитряється проти інших протягом трьох років просто тому, що він сам володарює «прихованим крилом»?!
Тим не менш, ми сподіваємось, що ці расистські висновки, до яких дійшов цей журналіст стосовно мусульманської громади, не будуть сприйматись всерйоз розумними людьми у Нідерландах, хоча, на жаль, там є опортуністи, які вітають те, до чого прийшов Мартін, і дотримуються його думки як доказу, який не обговорюється. Один із них –це журналіст Андреас Кувенховен, який працює в агентстві «NRC». У своїй статті під назвою «Що ти тут робиш? Ти – мусульманин?» Андреас вихваляє свого друга Мартіна за виконану ним роботу. Він пішов тим же шляхом та використав неправильну інформацію так само, як і Мартін. У нього була така ж позиція до тих, хто вирушає на джихад у Нідерландах. Він намагається знайти зв’язок між Хізб ут-Тахрір та насильством, але без будь-яких доводів. Також він брутальними методами намагається нагадати нідерландському парламенту про заборону Хізб ут-Тахрір.
Потім він написав, що журналісти та вчені не змогли бути присутніми на зустрічах, влаштованих Хізб ут-Тахрір, тому що ця партія не давала дозволу на це, що по суті означає, що Хізб ут-Тахрір має приховане бойове крило, і є вірогідність, що вона говорить на двох мовах : на одній мові вона звертається до тих, хто знаходиться поза Хізб ут-Тахрір, а на другій мові – до членів Хізб ут-Тахрір. Коментуючи подібні слова, ми можемо сказати, що подібне може бути і дозволяється західними цінностями, особливо коли хвалять таку людину , як Мартін, за його приховану діяльність та обман людей. Але така справа не заохочується Ісламом, і її нема у просвіті Хізб ут-Тахрір. Його звернення– ясне для кожного, хто володіє розумом. Здається, віднині та надалі треба тримати подалі від наших зустрічей журналістів, таких як Мартін та до нього подібних, через їх навмисну брехню та опортуністську натуру.
А тому питання, адресоване мусульманською громадою цьому журналісту: «Що ти тут робиш? Ти – мусульманин?», – має своє виправдання. И те, що наводиться у цій книзі, підтверджує їх позицію. Проте Андреас і досі не може зрозуміти причину цього.
Окай Баала
Інформаційний представник Хізб ут-Тахрір у Нідерландах
5 Шаъбан 1437
12.05.2016