Новина:
Газета «Життя» у Лондоні повідомляє, що саудівські суди на протязі останніх семи місяців отримали 307 позовів, поданих дівчатами проти своїх батьків за відмову і перешкоди батьків видати заміж цих дівчат за чоловіків, яких вони називають «гідними», які користуються гарною репутацією і мають гідний соціальний рівень.
Далі пояснюється: «Ці позови називаються у Саудівській Аравії «аль-адль» - які чинять перепони, ускладнюють щось, тобто ті позови, які важко вирішити. Вони вважаються одними із головних причин високих темпів росту старих дів у Королівстві, де дослідження показало, що у Саудівській Аравії кількість старих дів перевищує півтора мільйони дівчат у справжній час і дійде приблизно до 4 мільйонів дівчат на протязі наступних п’яти років…».
Коментар:
У той час, коли збільшується кількість незаміжніх дівчат серед саудівських жінок на основі високої вартості приданого і високої долі народження дівчаток, а також економічного положення більшості молодих саудівців і обмежених можливостей працевлаштування, фактор перешкоди і ускладнення у заміжжі дівчат з боку їх батьків знаходиться на першому місці. Саме цей провідний фактор веде до зростання кількості незаміжніх дівчат у Саудівській Аравії. Цей фактор (перешкоджання батьків) є одним із найнебезпечніших аспектів порушення прав жінок на даний момент і він має декілька видів. Наприклад, дівчині забороняють виходити заміж за гідну людину, яка не має недоліків у релігії чи у моральності. Або дівчину примушують і без її згоди видають заміж за людину, яку вона не хоче бачити у якості свого чоловіка, або її «замовляють» для родича з родини чи плем’я, навіть якщо у нього є недоліки у моральності та релігії, або намагаються скористуватися її грошима, якщо вона працює або має велику спадщину. Або прагнуть до шлюбу з нею у надії залишитися на службі у її батька чи брата. Робиться це заради звичаїв і традицій, таких як не одружуватися або не виходити заміж до того, поки старший брат чи сестра не одружиться чи не вийде заміж, або через те, що хлопець не з Саудівської Аравії тощо. Усе це заборонено в Ісламі. Всевишній Аллах говорить:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا يَحِلُّ لَكُمْ أَنْ تَرِثُوا النِّسَاءَ كَرْهًا وَلا تَعْضُلُوهُنَّ لِتَذْهَبُوا بِبَعْضِ مَا آتَيْتُمُوهُنَّ إِلا أَنْ يَأْتِينَ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا
«О ті, які увірували! Вам не дозволено успадковувати жінок проти їх волі. Не чиніть їм перешкоди, щоб унести частину приданого, яке ви їм дали, якщо тільки вони не здійснили явну огидність. Живіть із ними гідно, і навіть якщо вони неприємні вам, то ж вам може бути неприємно те, у чому Аллах заклав багато добра» (04:19).
Отже, забороняється відповідальному за дівчину перешкоджати її заміжжю, якщо є людина гідна її і вона не має недоліків у релігії, моральності і характері. Якщо ж відповідальний дівчини зробив це, тобто створив перешкоди її заміжжю, то його право опіки переходить до його наслідників, родичів починаючи з найбільш близького. Але якщо вони відмовляються видати дівчину заміж, як це часто відбувається, то право опікуна переходить до шаріатського правителя, який повинен видати ї заміж, якщо питання дійшло до нього і він знає, що її опікуни відмовилися видати її заміж, тому що він має загальне право опікунства, поки воно не стало приватним…І це те, що сталося з цими дівчатами. Однак, не дивлячись на це і не дивлячись на ясність шаріатської точки зору у цьому питанні, деякі судді звертають питання перешкоджання у питання непідкорення та непокірності дівчини, вона заслуговує на покарання і позбавлення волі. Жертва стає злочинцем і заслуговує на покарання! Судді основуються у винесенні рішення не на користь дівчини, яка подала позов з питання перешкоджання, на аргументах батька у тому, що хлопець не гідний дівчини, оскільки не має соціальної, моральної і родинної достатності. Але це не має жодної підстави у Шаріаті, оскільки кожний мусульманин достатній і гідний будь-якої мусульманки, як і будь-яка мусульманка гідна будь-якого мусульманина. І різниця між їх багатством, походженням, дипломом, вищою освітою і т.д. не має жодної цінності між чоловіками і жінками. Так, син простого робочого гідний дочки заможного, і дочка простолюдина гідна сина правителя. Всевишній Аллах говорить:
إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ
«і найбільш шанований перед Аллахом серед вас – найбільш богобоязливий» (49:13).
Наш благородний Пророк ﷺ говорить: «Немає переваги у араба над не арабом, окрім як у богобоязливості». Це є критерієм, яким ми повинні мірити гідність людини і не повинно бути жодного іншого критерію, зрозуміло що зі згоди обох сторін….
Чинити перешкоди є небезпечною справою в Ісламі, це порушення волі Аллаха, і ріст кількості незаміжніх дівчат несе за собою негативний вплив на людину і суспільство. Дівчина відчуває несправедливість і пригноблення, оскільки її позбавляють її природного права на вступ у шлюб і материнство. А потім вона відчуває вплив фізичного, психологічного і словесного насилля з боку її родини і суспільства, якщо вона вимагатиме виконання цього права. Що може привести до втечі з оселі і до невідомої долі, або до відхилень, наркоманії, психічних захворювань, а у першу чергу – до депресії чи навіть до самогубства….
Ця справа, як і будь-які інші явища, пов’язана з тим, що люди правлять і звертаються до звичаїв, традицій, пристрастей чи до інтересів, і далекі від фактичного застосування законів Ісламу. Навіть у країні, яка називає себе «ісламською». Ми просимо в Аллаха скорого порятунку від цього зла.
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Умму Сухайб аш-Шамій
01 Шабан 1435 р.х.
30.05.2014 р.
http://www.hizb-ut-tahrir.info/info/index.php/contents/entry_36508