Новина:
Сайт «Hespress» розповсюдив новину від 05.10.2015 про скасування губернатором Великої Касабланки (Марокко) першого пивного фестивалю у місті, яку планувала провести компанія «Пивний Марокко». Фестиваль повинен був тривати тридцять днів. Скасування «свята» було обумовлене «відсутністю поваги організаторами до принципів та юридичних норм, за якими проводяться усі роботи у цій місцевості».
Міське управління Великої Касабланки заявило, що воно зв’язалося з цією компанією і квапливо зупинило проведення фестивалю, прибрало усі рекламні об’яви, пов’язані з ним, і заборонило проведення будь-якого фестивалю такого роду.
Офіційне джерело заявило у «Hespress», що компанія «Пивний Марокко» поінформувала уряд Великої Касабланки, що у вона «не мала наміру організовувати пивний фестиваль, а об’яви, які були дані у деяких франкомовних газетах, не мали пропагандистських цілей», як він висловився.
Компанія «Пивний Марокко», яка працює в області пакування та маркетингу алкогольних напоїв у Марокко, проголошувала про свою програму проведення пивного фестивалю, який повинен був проходити цілий місяць з 8-го жовтня по 8-е листопада у Великій Касабланці.
Коментар:
Так, ви правильно прочитали. Причиною недопущення фестивалю було «відсутність поваги організаторами до принципів та юридичних норм, за якими проводяться усі роботи у цій місцевості». Таким чином, заборона не була пов’язана з поняттями «харам» і «халял», а була віднесена до теми поваги до принципів та юридичних норм. Це означає, що проведення подібних фестивалів у майбутньому можливе на легальній основі, і вони не будуть потребувати нічого, окрім прояви поваги до юридичних норм, встановлених для таких фестивалів.
Без сумнівів, і ми, і усі люди були раді тому, що держава скасувала проведення цього фестивалю, але причина скасування котрий раз вказує на те, що держава й уряд не мають жодного відношення до Шаріату і його законів, як і не мають жодного відношення до мазхабу Малікі, якого вони начебто дотримуються. Не дивлячись на те, що заборонність хамру відома з незаперечних джерел, не дивлячись на широкий осуд, викликаний проголошенням про проведення фестивалю, який суперечить акиді людей та їх цінностям, держава, проте, не сказала, що заборонила цей фестиваль з причини того, що хамр є харамом, а взялася наполягати на тому, що заборона є суто адміністративною!
У Марокко довга історія, пов’язана з хамром. Інститут «Euromonitor» у проведених ним дослідженнях оприлюднив свою статистику за 2013 рік у британському журналі «The Economist», у якій говориться, що Марокко розцінюється як лідер з виробництва та експорту хамру в усьому арабському світі. Площа технічних виноградних садів у ньому складає 37 тис. гектарів, що не набагато більше ніж увесь Сектор Газа, а на цих полях працюють приблизно 20 тис. осіб. Останні статистичні дані показують, що марокканці вживають близько 130 млн. літрів вина на рік, а це перевищує кількість молока, яке вони вживають, як про це говориться у доповіді агентства «Рейтер» за жовтень 2013 року. Згідно з цифрами, приведеними міністерством фінансів Марокко у 2015 році, виробництво хамру поповнило скарбницю у вигляді податкових відрахувань на 1,3 млрд. дірхамів.
Не дивлячись на закони Марокко, а саме – на статтю 28-у королівського указу, виданого у липні 1967 р., у якому забороняється продаж алкоголю марокканським мусульманам або вживання його ними, усі ми знаємо, що хамр, який вживається іноземцями, є краплею у морі того хамру, який п’ють мусульмани цієї країни.
Що стосується торгівлі хамром, то до квітня 2003 року найбільша маркетингова корпорація з продажу пива у Марокко частково належала королівському холдингу, а у серпні 2012 року дві торговельні королівські корпорації «Марджан» та «Асіма» за підтримки королівського холдингу стали володіти широкою торговельною мережею, яка має свої представництва майже в усіх містах. Вони розцінювалися як найсильніші компанії з продажу хамру в Марокко, оберігаючи репутацію короля як «повелителя правовірних»! Потім ці компанії почали поступово відмовлятися від продажу хамру, і припускається повне припинення торгівлі спиртним ними у кінці поточного року. Але, не дивлячись на призупинення торгівлі алкоголем цими компаніями, він усе одно знаходиться в оберті, усе одно, чи то у магазинах, або у барах, або він продається з рук нелегальних постачальників, яких усі знають, і перші з них – це співробітники спецслужб.
О жителі Марокко!
Хіба ми повинні вам нагадувати, що спиртне є харамом і що Аллах прокляв десятьох, пов’язаних з ним? Передається від Анаса ібн Маліка (р.а.):
لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ عليه الصلاة والسلام فِي الخَمْرِ عَشَرَةً: عَاصِرَهَا، وَمُعْتَصِرَهَا، وَشَارِبَهَا، وَحَامِلَهَا، وَالمَحْمُولَةُ إِلَيْهِ، وَسَاقِيَهَا، وَبَائِعَهَا، وَآكِلَ ثَمَنِهَا، وَالمُشْتَرِي لَهَا، وَالمُشْتَرَاةُ لَهُ
«Посланець Аллаха ﷺ прокляв з причини хамру (спиртного) десятьох: того, хто його чавить, хто прохає чавити його, хто його п’є, хто його несе і кому його несуть, хто його наливає, хто його продає, хто отримує з нього прибуток, хто купує його і кому він купується» («Сунан» ат-Тірмізі, сказав Альбані, що хадіс – сахіх).
З давніх часів серед людей ходить приказка, що «найбільш жорстко Малік відкликався про хамр». Цей приклад є вказівкою на степінь жорсткості у даній темі. Цей приклад став крутитися на язиках, тому що імам Малік займав позицію «муташаддіда» (жорсткого) у відношенні хамру у порівнянні зі своїми сучасниками з числа вчених фікху з інших мазхабів. Він був відомий тим, що не дозволяв вживання хамру у випадку голоду або спраги, навіть якщо той хто пив його, був хворий або міг померти. У «Мухтасарі» говориться: «Знедолений не може пити хамр, тому що він тільки додасть йому спраги». Імам Малік не дозволяв вживання хамру інакше, окрім як для того, щоб проштовхнути комок у горлі, але за умови, що немає нічого іншого, чим можна було його проштовхнути. Приводить Асбах ібн аль-Фардж від Абд ар-Рахмана ібн аль-Касіма (обидва є великими вченими фікху у малікітському мазхабі): «Знедолений може випити кров, але не хамр».
Це – думка імама Маліка стосовно хамру, о ті, хто зобов’язує нас дотримуватися малікітського мазхабу, які зробили цей мазхаб релігійною ідентичністю жителів Марокко та посилили осуд на адресу кожного, хто суперечить йому до такого степеню, що здається, наче той, хто суперечить мазхабу Маліка, є зрадником віри (муртадом), який вийшов з общини Ісламу!
О жителі Марокко!
Нас засмучує це положення, до якого дійшла наша країна, де ми стали жити пліч опліч із джерелом усілякого зла, неначе це нормально. І ми бачимо, як до цього зла нас закликають вдень і вночі, де нас кличуть на фестивалі, присвячені цьому злу, на цілі тижні!
Мусульмани чекають від держави не просто заборони фестивалів за адміністративними причинами. Вони очікують цілковитого зачинення торговельних корпорацій, які продають хамр, та подібних до них. Вони очікують припинення виробництва, розповсюдження та вживання хамру цілком. Вони очікують покарань для тих, хто буде цьому протистояти відповідно до текстів, які вказуються у Шаріаті нашого Господа.
Але те, що мусульмани очікують від цієї держави, не побачать вони ніколи, тому що вона не ґрунтується на релігії Аллаха, не слугувало їй і не захищало її жодного дню. Воно базується на мазхабі капіталізму, який не надає значущості таким поняттям, як «харам» та «халял» у справах торгівлі та в інших справах, розцінюючи кожний товар, затребуваний на ринку, як дозволений для того, щоб його виробляти та продавати.
Рішення з ліквідації хамру, його виробництва, продажу та вживання, як цього і хочуть люди, буде прийняте лише у державі Халіфат, яка встановить шаріат Аллаха насправді й оберігатиме його закони, заборони та межі, провівши червону межу кров’ю злодіїв, які спробують до них наблизитися, порушити їх або перейти.
Такою є вона, ця держава – Держава Праведного Халіфату за методом пророкування. Хізб ут-Тахрір несе стяг роботи над цією державою більше 60 років, без втоми та нудності, вдень і вночі. Сьогодні ми бачимо розквіт цієї могутньої роботи, з волі Аллаха. Настав час зібрати вирощений врожай. Покваптеся ж потрапити на караван, перш ніж він піде! Простягніть ваші руки до рук носіїв заклику, надайте їм допомогу й отримайте успіх в обох світах: міць у цьому світі та чудову нагороду у наступному! Чи є бажаючий?
Спеціально для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Мухаммад Абдуллах
26 Зуль-хіджа 1436 р.х.
10.10.2015 р.