Рівність кревності при одруженні не має підстави в Шаріаті

Новини та коментарі
Друкарня

В ім’я Аллаха – Милостивого і Милосердного

Новина: На сайті новин «alhayat.com» опублікована нова новина, пов'язана з питанням рівності в родоводі, що має місце в Саудівській Аравії.

Після першого випадку розлучення між подружжям (Мансур і Фатіма), що стався кілька років тому під приводом нерівності їх родоводів, де стали жертвами розлучення їхні діти, сьогодні триває обговорення рівності між парами. Цього разу це сталося в провінції Асір, де було оголошено постанову суду на користь братів дівчини, які були проти її заміжжя з хлопцем, що посватався до неї, на підставі нерівності їх родоводів.

Суддя Верховного суду в Ер-Ріяді, шейх Ібрагім аль-Худайрі пояснив, що проблем, які виникають між чоловіком і жінкою - безліч, і якщо у відносинах між подружжям встановлена одна з цих причин, то суддя має право розвести їх. Наприклад, причиною є обман, якщо людина стверджувала, що вона - знатного походження, але такою не є. Також причиною розлучення між подружжям може послужити бідність під час шлюбу, яка засуджується багатою стороною, а бідна сторона страждає через постійний осуд і докори.

Доктор ісламського права, що стосується цивільного стану, Абдуллах Салямі прокоментував, що питання рівності родоводів подружньої пари враховані Шаріатом і мають початок в ісламській юриспруденції, і це є правом опікуна. Але це право він має до шлюбного союзу. Що стосується його права після союзу, то тут необхідно розглянути інтерес на користь дружини і те, якими будуть наслідки розлучення, чи буде збиток для неї, і чи завдасть розлучення шкоду долі дітей. Він додав, що не можна судді розводити подружжя в подібному випадку, і навіть якщо він зробив це, то його рішення не приймається, оскільки якщо відкрити людям шлях для подібних питань, суди загрузнуть в них, зламавши долі багатьох сімей. Якщо жінка сама бажає анулювати шлюб через заподіяння їй шкоди від шлюбу, то вона має на це право, але якщо жінка заявляє, що вона хоче бути з чоловіком, а її родичі вимагають розлучення, то суддя не має права анулювати союз між подружжям.

Коментар: Існування таких судових процесів в країнах Перської затоки і Саудівської Аравії є звичайною і нормальною справою через наявність племінних звичаїв, норм і законів, прийнятих главами племен і кланів. Вони можуть заборонити дівчині виходити заміж за людину, яка не з їхнього племені, більш того - вони можуть видати її заміж за двоюрідного брата з боку батька або матері, щоб майно її батька, як вони вважають, не йшло до чужої людини.

Подібні звичаї і норми в корені суперечать Ісламу, оскільки рівність між чоловіком і жінкою не має ніяких підстав в Шаріаті, більш того - ці звичаї суперечать текстам Священного Корану і хадісів. Всі мусульмани є рівнею між собою згідно зі словами Всевишнього Аллаха:

إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ١٣

«...І найбільш шанований перед Аллахом серед вас - найбільш богобоязливий» (49:13).

Отже, син двірника є рівнею для дочки Халіфа, а дочка перукаря - рівня синові аміра. Від Абу Хатіма аль-Музанні передається, що він сказав: «Посланник Аллаха ﷺ сказав: «Якщо до вас прийде свататися той, чиєї релігією і вдачею ви задоволені, то видавайте за нього заміж. Інакше на землі пошириться смута і нечестя». Сподвижники запитали: «О Посланник Аллаха, але якщо в ньому є щось (тобто якщо він бідний, або незнатного походження)?». Він ﷺ відповів: «Якщо до вас прийде свататися той, чиєї релігією і вдачею ви задоволені, то видавайте за нього заміж», - повторивши це тричі» (хадіс передав ат-Тірмізі).

Що може бути гірше тієї порочності, ніж та, яку сьогодні спостерігає наше суспільство? Поширені сьогодні тимчасові шлюби (в результаті туризму) та багато інших видів шлюбів з'являються лише заради отримання задоволення і є результатом саме цих звичаїв і традицій, що суперечать законам Аллаха.

Проблема не вирішиться і буде продовжувати існувати, поки Іслам не повернеться як система, що вирішує всебічні питання життя, в тому числі - соціального порядку і всього, що стосується питань врегулювання відносин між чоловіком і жінкою, а також врегулювання відносин, які виникають між ними в їх житті, і всього іншого, що пов'язано з ними. Всевишній Аллах говорить:

فَلا وَرَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ٦٥

«Але ні, клянусь твоїм Господом! Вони не увірують, поки вони не оберуть тебе суддею у всьому тому, що заплутано між ними, не перестануть відчувати в душі незручність від твого рішення і не підкоряться повністю» (04:65).


Спеціально для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Афра Тураб
19 Раджаб 1437
26.04.2016

Головне меню