Партії потребують Ісламу, а Іслам потребує держави — хіба Ви не знали цього, професоре Кайс?

Новини та коментарі
Друкарня

Новина: О п’ятниці 22.09.2017 газета «Аль-Араб» опублікувала заяву професора конституційного права Кайса Саіда щодо політичної діяльності на основі Ісламу: «Іслам не потребує політичної партії. Тунісцям не потрібна ісламська партія або визнання з боку конституції, щоб вважатись мусульманами».

Коментар:

Перш ніж почати обговорювати першу частину промови, хотілось би відзначити, що професор пишається Ісламом, як і усі тунісці, що не потребує підтверджень і не є предметом сумнівів та дискусій. Проте, як людина, що зв’язана з конституційним правом, він повинен розуміти, що наш ісламський світогляд (акида), наші ісламські закони не є релігією священництва, адже питання стосується немусульман, їх обмеженого законодавства та його порочності (по загальному визнанню самих секуляристів). Професор Кайс чудово розуміє, що віра потребує дотримання того, що витікає із неї:

— упорядкування зв’язку зі своїм Господом, тобто сфера поклоніння . Сказав Аллах:

وَنَزَّلۡنَا عَلَيۡكَ ٱلۡكِتَٰبَ تِبۡيَٰنٗا لِّكُلِّ شَيۡءٖ وَهُدٗى وَرَحۡمَةٗ وَبُشۡرَىٰ لِلۡمُسۡلِمِينَ

«Ми ниспослали тобі Писання для роз’яснення усілякої речі, як керівництво до прямого шляху, милість та благу звістку для мусульман» (16:89);

— упорядкування зв’язку з самим собою (їжа,одяг);

— упорядкування свого зв’язку з іншими людьми, тобто у взаємостосунках та системі покарань.

Ми чекали, доки професор Кайс Саід (який пишається своєю релігією) засудить тих, хто відвернувся від Ісламу, хто просуває ідеї секуляризму у цій чудовій країні , у країні Укбі ібн Нафі, Ібн Халдуна, Тахіра ібн Ашура. Як би ми хотіли, щоб ніхто не говорив: «Ця країна не потребує політичного хізбу»! О професоре, ця чудова країна не потребує секуляристських та ліберальних ідей. Ми до останнього чекали, коли Ви скажете: «Законодавча система Ісламу є самодостатньою, турботливою системою. Вона відкриває перспективи перед муджтахідами при виведенні рішень із текстів Ісламу. Рішення Шаріату не приймають компромісу, консенсусу, згоди або незгоди, як і лазівок в обхід Шаріату».

Слова «Іслам не потребує політичних партій» є помилковим висновком. Так, Іслам як релігія Господа світів не потребує ані кого та ані чого , проте інші потребують її. Проте Ви упустили один момент, що Іслам наказує утворення партій, які відіграють певну роль у заклику, у звіті правителів. Сказав Всевишній Аллах:

وَلۡتَكُن مِّنكُمۡ أُمَّةٞ يَدۡعُونَ إِلَى ٱلۡخَيۡرِ وَيَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَيَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنكَرِۚ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ

«Нехай серед вас буде група людей, які будуть закликати до добру, наказувати схвалене та забороняти засуджуване. Саме вони будуть тими, які набудуть успіху» (3:104).

Дії по створенню згуртування — ваджиб по Шаріату. Сам аят визначає те, якою діяльністю повинно займатися згуртування: наказувати схвалене та забороняти засуджуване, що, у свою чергу, також є фардом для мусульман. Це підтверджують численні аяти та хадіси. Сказав Пророк ﷺ:

وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلَتَنْهَوُنَّ عَنِ الْمُنْكَرِ أَوْ لَيُوشِكَنَّ اللَّهُ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عِقَاباً مِنْ عِنْدِهِ ثُمَّ لَتَدْعُنَّهُ فَلَا يَسْتَجِيبُ لَكُمْ

«Клянусь Тем, в чиїй длані душа моя! Ви обов’язково будете наказувати схвалене та забороняти засуджуване, інакше Аллах неодмінно нашле на вас покарання (якщо ви залишите наказувати схвалене та засуджувати заборонене). Потім ви будете молити Його, а Він не відповість вам» (Ахмад).

Ваджибом для згуртування є бути політичною партією. Це розуміється із аяту, в якому вимагається від мусульман наявність із їх числа групи. Що стосується діяльності цієї групи , то вона також визначена аятом, суть якого полягає у заклику до Ісламу , у наказі схваленого та забороні засуджуваного.

Вимога наказувати схвалене та забороняти засуджуване стосується і правителів, тобто їм також наказується та забороняється. Скажімо більше, це є однією із найважливіших справ у наказі схваленого та забороні засуджуваного. Давати поради правителям (що також прописано у Шаріаті) є однією із важливіших політичних дій, що є найбільш помітним серед справ партій. Саме тому аят і вказує на утворення політичних партій.

Іслам заборонив утворення сектантських, закликаючих до націоналізму партій , не говорячи вже про згуртування , заснованих на цьому та закликаючих до цього. Шаріат приписав великий гріх тому, то б’ється за ці ідеї. Сказав Пророк ﷺ:

وَمَنْ قَاتَلَ تَحْتَ رَايَةٍ عُمِّيَّةٍ يَغْضَبُ لِعَصَبَةٍ أَوْ يَدْعُو إِلَى عَصَبَةٍ أَوْ يَنْصُرُ عَصَبَةً فَقُتِلَ فَقِتْلَةٌ جَاهِلِيَّةٌ

«Той, хто буде битися під стягами омани, закликати до націоналізму , допомагати своєму племені (коли воно не праве) та загине у такому положенні, то його смерть зараховується як смерть часів невігластва джахілії » (Муслім).

Професоре! Те, чого потребує Іслам, так це виконавчого органу, який втілить комплекс понять, переконань, критеріїв та стандартів. Іншими словам, Іслам потребує держави, в якій абсолютно усе буде базуватись на ісламському світогляді (акида), головування в якій буде належати Шаріату, а влада — Уммі.

Ми — Хізб ут-Тахрір — чекаємо Вас та інших людей з метою ознайомити вас та обговорити з вами тему: «Достовірний хадіс — це мій мазхаб; якщо він суперечить моїм словам, то киньте мої слова об стіну». Можливо, після цього ми встанемо в один ряд проти тих, хто діє на шкоду Уммі. Ви — не проста людина в Уммі, тому на Вас лягає відповідальність. Вам та іншим щирим людям є важибом зберегти цю країну.

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Салім Саміда
7 Мухаррама 1439 р.х.
27.09.2017 г.