Криза в енергетиці може бути вирішена лише шляхом передачі енергетичних ресурсів у громадську власність, як це передбачено Ісламом

Новини та коментарі
Друкарня

Новина: У вівторок, 17 квітня 2018 року, Національний орган по регулюванню електроенергетики (NEPRA) поклав на компанію «K-Electric» відповідальність за кризу електроенергії у Карачі та почав вимагати від уряду збільшити частку газу, що виділяється на енергетичні об’єкти, щоб можна було усунути проблеми людей.

Даний орган розглянув звіт про розслідування та вирішив ініціювати судовий розгляд проти приватної енергетичної компанії через невиконання своїх обов’язків, включаючи невикористання повної потужності об’єктів по виробництву електроенергії.

Коментар: З початку квітня жителі Карачі зіткнулись з декількома труднощами. Одна пов’язана з природними умовами у виді аномальної спеки до 40 градусів по Цельсію. Друга пов’язана з енергетичною компанією у Карачі «K-Electric», яка забезпечує електроенергією місто та несе відповідальність за перебої з електрозабезпеченням на протязі декількох тижнів. Час перебоїв коливається від 3 до 12 годин в залежності від місцевості. Щоб уникнути громадського гніву, компанія «K-Electric» поклала відповідальність за перебої у подачі електроенергії на газову компанію «SuiSouthernGasCompany» під приводом того, що вона не збільшили поставки газу від 90 до 190 мільйонів кубічних футів на день, щоб задовольнити зростаючий попит на електроенергію.

Компанія «SuiSouthernGasCompany» просто відмовилась відповідати на запит компанії «K-Electric» на тому підґрунті, що та початку повинна погасити свій борг за газ у розмірі 80 мільярдів рупій. Через ці протиріччя більше за усе страждають жителі Карачі, промисловість міста та торгівля. Причиною тому служить те, що «K-Electric» є приватною компанією, а «SuiSouthernGasCompany», навіть будучи державною корпорацією функціонує як комерційне підприємство, тому уряд не може контролювати «K-Electric» та спричиняти достатній тиск на «SuiSouthernGasCompany».

У Карачі ходить думка, що «K-Electric» має можливість збільшити генерування електроенергії, але компанія навмисно не робить цього, тому що ця додаткова електроенергія генерується на основі пічного масла, а вартість пічного масла більше, аніж газу, тому компанія наполягає на збільшенні газу, щоб скорити витрати та збільшити прибуток.

Із звіту NEPRA ясно, що приватизація електроенергії та газу серйозно шкодить інтересам громадськості, а також економіці. Сьогодні електроенергія та газ є двома найбільш затребуваними ресурсами серед людей та у промисловості. Коли ці ресурси знаходяться у руках приватного сектора, то їх основна задача полягає у тому, щоб збільшити свій прибуток, а не приносити користь людям та економіці. Таким чином, обслуговування інтересів суспільства стає залежним від прибутку приватного сектора. Коли приватний сектор не може отримати прибуток, то призупиняє обслуговування суспільства, як ми побачили у Карачі, внаслідок чого страждають люди. Причиною кризи з електроенергією у Карачі не є погане керівництво або, а є приватизація енергетичних ресурсів, що пов’язує обслуговування громадських потреб з фактором жадібності капіталістів. Нехтування капіталізму людьми та їх потребами проявилось у Карачі та стражданнях його жителів.

Іслам вимагає того, щоб енергетичні ресурси знаходились у громадській власності, і наказує правителю розподіляти прибуток від них серед усіх громадян держави. Оскільки Іслам відніс енергетичні ресурси до громадської власності, управління цими ресурсами лягає на плечі держави, а не Умми, і державі не дозволено приватизувати їх під яким-небудь приводом. Одразу ж після встановлення Праведного Халіфату халіф поверне енергетичні ресурси, такі як електроенергія, у громадську власність, тим самим усунувши першопричину енергетичної кризи та її високу вартість. Посланець Аллаха ﷺ сказав:

الْمُسْلِمُونَ شُرَكَاءُ فِي ثَلاَثٍ فِي الْمَاءِ وَالْكَلإِ وَالنَّارِ

«Мусульмани — співвласники у трьох речах: воді, пасовиськах та вогні» (Абу Дауд).


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Шахзад Шейх, заступник офіційного представника Хізб ут-Тахрір у Пакистані
6 Шабана 1439 р.х.
22.04.2018р.

Головне меню