Вимоги повернути Халіфат услід за Айя-Софією — правда чи постановка?

Новини та коментарі
Друкарня

Новина: Прес-секретар президента Туреччини Ібрагім Калин заявив про те, що суперечки навколо проклять на адресу Ататюрка і скасування світського республіканського устрою — награні і не варті стояти на порядку денному.

Так він прокоментував ситуацію , пов’язану з ображаннями на адресу Мустафи Кемаля на п’ятничній хутбі в мечеті Айя-Софія і критики, викликаної заголовком щотижневого громадсько-політичного журналу «GerçekHayat» («Реальне життя») з закликом до Халіфату. «Перетворення цього у суперечки навколо режиму — це штучний порядок денний. В Туреччині немає такого порядку денного», — сказав Калин 28 липня в ефірі телеканалу «CNN Türk».

«Основи і ідеологічні принципи Турецької Республіки визначені в конституції. Наша мета полягає у тому, щоб довести Турецьку республіку до її сторіччя у 2023 році на заслужену ступінь в межах демократичної волі народу і суверенності на принципах громадсько-правової держави і секуляризму. Що стосується суперечок навколо Халіфату і султанату — то вони награні», — зазначив прес-секретар.

«Ми були свідками тих хвилюючих щасливих моментів відкриття Айя-Софії. Почались спроби навести тінь на цю подію і розмови про ображання Ататюрка і повернення Халіфату. Айя-Софія — це символ, який нас об’єднує. Ми не допустимо ображання на адресу Ататюрка. Не варто думати, що справа обстояла так. Обговорення навколо Халіфату — не до місця, в них немає необхідності і немає підстав для наукових, релігійних і політичних дебатів з цього приводу. Ататюрк — засновник Турецької Республіки, ми не допустимо ніяких проклять на його адресу. Уряд рішуче відкидає будь-які нападки на людину , яка заснувала Турецьку Республіку — Мустафу Кемаля. Президент Ердоган і члени його уряду ніколи не дозволять кому-небудь ображати його, де б то не було, ані в Айя-Софії, ані в інших мечетях», — заявив Калин.

Коментар: Голова управління по справам релігій Алі Ебаш був переповнений почуттями на першій п’ятничній хутбі, яка відбулась 24 липня 2020 року в мечеті Айя-Софія, раніше зачиненої для намазу: «Султан Мехмед Фатіх відкрив це місце для поклоніння і передав його вакуфу (в фонд громадської власності) до Судного дня! У заповіті він прокляв тих, хто віднімає його у вакуфа», — сказав імам. Це викликало гнів кемалістів за їх істукана. 27 липня 2020 року щотижневик «GerçekHayat» вийшов з заголовком «Якщо не зараз, то коли? Якщо не ти, то хто? Зберіться для Халіфату!».

Головна стаття була присвячена Халіфату: «Питання про Халіфат стоїть перед нами як серйозне питання, починаючи з останньої чверті XIX сторіччя, оскільки західні держави змовились проти нього, особливо Англія , яка хотіла розірвати ісламський світ на частини для обслуговування своїх колоніальних інтересів», — говориться в статті. Журнал навів історичні факти про змови британців, як вони використали шерифа Мекки Хусейна ібн Алі, а також про те, як Джеймс Зохраб, який був призначений консулом Англії у Джидді у 1879 році (по походженню вірменин із Ірану, виріс на османських землях), увійшов в довіру до Хусейна і переманив його на бік англійців, пообіцявши призначити королем арабської імперії.

Аналогічно англійці використали Джамалуддіна аль-Афгані і Мухаммада Абдо з обіцянками передачі Халіфату арабам! Англія підтримувала рух младотурків (JönTürkler), які прагнули зруйнувати Халіфат, яким вдалось скинути халіфа Абдульхаміда II. На початку статті журнал розташував уривок із історичної праці «Tarih-i Enderun» («Історія Османського палацу», Ахмед АтауллаТайарзаде, 1810–1880рр.), в якому описується церемонія передачі Османської династії титулу халіфа, як відбулась в Айя-Софії: «Титул халіфа і Айя-Софія...ні про що не нагадує? Давайте подумаємо усі разом, що скажете?», — заключив журнал.

Варто звернути увагу на те, що в Туреччині видається журнал «Корінні зміни» («KöklüDeğişim») і існує багато Інтернет - порталів, що відносяться до Хізб ут-Тахрір. Окрім цього, активні хлопці із Хізба ведуть невпинну благословенну роботу з громадськістю , проводять форуми, ходи, конференції і семінари, видають книги і брошури, зосереджуючись на проблемі Халіфату. Усе це має великий вплив на формування громадської думки на користь Халіфату.

Так, Захід на чолі з англійцями плів підступи проти Халіфату спільно з купкою зрадників із числа арабів і турок, і вони змогли зруйнувати його руками свого агента Мустафи Кемаля. Хізб ут-Тахрір виклав усі ці факти у книзі «Як був зруйнований Халіфат», яку партія опублікувала від імені колишнього керівника Абдулькадіма Заллюма, нехай змилується над ним Аллах. Книга безперервно поширювалась в Туреччині з шістдесятих років минулого сторіччя, тому люди дізнались про ці факти. Я пам’ятаю, як на початку вісімдесятих один із турецьких військових признався мені: «Ататюрк для мене був ніби бог на небі. Коли я читав книгу «Як був зруйнований Халіфат», сторінка за сторінкою, він упав на моїх очах до найнижчого ступеня на землі; я не знав, що він настільки був зрадником». Це один із багатьох прикладів, які у межах статті перерахувати неможливо.

Як ми писали у газеті «Ар-Рая» від 22 липня 2020р.: «Потім прийшов проклятий Аллахом Мустафа Кемаль, щоб зруйнувати найдревнішу і найвеличнішу державу в історії — Халіфат. Ця трагічна подія трапилась 3 березня 1924 року. Після цього він почав спотворювати Шаріат і обряди Ісламу, а також атакувати мусульман, намагаючись робити усе, щоб відвернути їх від своєї релігії, поширювати порочність і аморальність. Тому він велів зачинити мечеть Айя-Софія у 1930 році під приводом реформ. 24 листопада 1934 року він видав рішення від імені уряду перетворити Айя-Софію у музей, який почав функціонувати з 1 лютого 1935 року.

Мусульмани не забули про цю спадщину, яка дісталась їм від своїх предків, і намагались її повернути. Так само ж мусульмани не повинні забувати про іще одну дуже важливу утрату того, що було символом їх слави, і намагатись повернути її. Вони повинні вимагати анулювання рішення по скасуванню Халіфату і відновити його знов. Це рішення було прийнято купкою авантюристів. Необхідно скасувати конституції куфру, а також несправедливих законів і рішень, прийнятих Мустафою Кемалем і тими, хто приходив після нього».

Ось вони — ознаки позитивної тенденції. Швидше, це один із зрілих плодів Хізб ут-Тахрір, який невпинно працює з миті свого заснування у 1953 році в усьому світі, включаючи Туреччину. Мусульмани Туреччини з кожним днем усе більше відгукуються на заклик Хізба. Якщо б не жорстокі переслідування його шабабів, якщо б не ув’язнення багатьох із них у тюрми, починаючи з шістдесятих років і до сих пір, не наклеп, брехня і дезінформаційні кампанії проти Халіфату, то мусульманський народ Туреччини відгукнувся б набагато раніше.

Турецька влада усіляко намагається гребти всупереч зростаючому потоку правди і протистояти істинним вимогам мусульманського народу відновити Халіфат: вони хочуть захистити Мустафу Кемаля, якого народ тайно проклинає. Влада уперто стоять на омані секуляризму, і якщо б не закон про «захист Ататюрка», що передбачає позбавлення волі до шести років, то народ відкрито висловився б про нього, відкрито проклинав би і закидав камінням його могилу, як Шайтана! Ми говоримо президенту, його уряду і прес-секретарям: поїзд Халіфату вже залишив позаду багато станцій і наближається, з дозволу Аллаха, до свого головного пункту призначення — Праведному Халіфату за методом пророцтва. Ось тоді мусульман охоплять по-справжньому хвилюючі щасливі моменти, коли вони проведуть першу п’ятничну молитву за своїм халіфом, за яким сумують вже біля сотні років!

وَيَقُولُونَ سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنْ كَانَ وَعْدُ رَبِّنَا لَمَفْعُولًا١٠٨وَيَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعًا ۩

«Вони говорять: «Хвала нашому Господу! Воістину, обіцянка нашого Господа неодмінно виконається». Вони падають ниць, торкаючись землі підбородками і ридаючи. І це примножує їх смирення» (17:108,109).

 

Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Асад Мансур
02.08.2020

Головне меню