Новина:
Загострення конфлікту між Пакистаном і Афганістаном призвело до загибелі як мінімум одного пакистанського військовослужбовця і десятків мирних жителів в Афганістані. Новий виток прикордонних боїв виник на тлі регулярних атак озброєного угрупування пакистанських талібів (Техрік-е-Талібан Пакистан), які, за заявою Ісламабаду, знайшли притулок в Афганістані. Остання атака пакистанських талібів, яка відбулась 21 грудня, унесла життя як мінімум 16 пакистанських солдатів. У відповідь на це, як підтвердили пакистанські військові джерела телеканалу «Аль-Джазіра», у вівторок були завдані авіаудари по афганській провінції Пактія, розташованої на кордоні з пакистанським регіоном Південний Вазиристан. Повідомляється, що ціллю атак стали укриття бойовиків Техрік-е-Талібан Пакистан. Між тим, афганський уряд, управляємий «Талібаном» з серпня 2021 року, звинуватив Пакистан в загибелі як мінімум 46 мирних жителів, включаючи жінок і дітей, в результаті авіаударів. У відповідь представники Афганістану заявили про намір «помститись». Ситуація усугубилась у суботу, коли афганські сили повідомили про атаку на декілька об’єктів поблизу лінії Дюранда — суперечного кордону між двома країнами, (Аль-Джазіра).
Коментар:
Конфлікти між Пакистаном і Афганістаном — це гірки плоди, посіяні західним колоніалізмом, який понад 100 лет назад в 1924 році зруйнував державу Халіфат, поклавши край єдності мусульманського світу. Після розділення ісламських земель кожній її частині була нав’язана національна ідентичність, що призвело до подальших конфліктів.
Конфлікти між Пакистаном і Афганістаном відбуваються на тлі того, як невірні атакують мусульман з усіх боків, проливаючи їх кров без пощади в різних куточках світу. Колонізатори встановили над мусульманами режими, засновані на ідеї націоналізму, які продовжують штовхати Ісламську Умму до міжусобних війн і ворожнечі. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
لَا تَرْجِعُوا بَعْدِي كُفَّاراً يَضْرِبُ بَعْضُكُمْ رِقَابَ بَعْضٍ
«Не ставайте після мене невірними, які рублять один одному голови!» (Бухарі, Муслім).
Ідея націоналізму заснована на расовій перевазі, що призводить до боротьби за владу, поневолення, а також підживлює соціальну дискримінацію і расові забобони. Іслам категорично забороняє усі форми фанатизму, засновані на племінній, етнічній чи національній приналежності. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ
«Не із нас той, хто закликає до націоналізму».
В результаті національного розділення, нав’язаного західними силами, афганці, пакистанці і бенгальці виявились розділеними і віддаленими один від одного. Проте Іслам об’єднує їх в одну Умму, стираючи відмінності по кольору шкіри, етнічній чи територіальній приналежності. Всевишній Аллах сказав:
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ
«Воістину, віруючі — брати» (49:10).
Посланець Аллаха ﷺ описав Умму як єдине тіло:
مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ فِي تَوَادِّهِمْ وَتَرَاحُمِهِمْ كَمَثَلِ الْجَسَدِ، إِذَا اشْتَكَى مِنْهُ عُضْوٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَالْحُمَّى
«Віруючі в своїй взаємній любові, милосердному ставленні і співчутті один до одного подібні єдиному тілу. Якщо один його орган захворів, усі тіло відгукується безсонням і лихоманкою» (Бухарі, Муслім). Якщо тіло пошкоджено і розділено, то природно його частини не можуть працювати разом. Ідентичність і сила Ісламської Умми полягає в її єдності під стягом однієї держави.
Якщо б Іслам був обмежений рамками національності чи племені, то він не поширився б за межі Медини. Послання Ісламу адресовано усьому світу, і його заклик не обмежений певними кордонами. Всевишній Аллах сказав:
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ
«Він — Той, Хто відправив Свого Посланця з вірним керівництвом і релігією істини, щоб піднести її над рештою релігій» (48:28).
Мусульмани роздроблені і ослаблені через відсутність держави Халіфат. Без Халіфату будь-яка держава невір’я не соромлячись вторгається до наших земель, грабує наші ресурси і нав’язує нам свої закони, як це робить Америка. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
إِنَّمَا الْإِمَامُ جُنَّةٌ يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ
«Імам — це щит, за яким б’ються і яким захищаються» (Муслім). Ми повинні розглядати Іслам як основу відродження, вирішувати наші розбіжності на основі Ісламу і прагнути до створення Ісламської Держави, яка об’єднає мусульман від Марокко до Індонезії під стягом Мухаммада ﷺ, і захистить їх життя, майно і честь.
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу «Хиб ут-Тахрір»
Муса Муаззам, Пакистан
8 Раджаба 1446 р.х.
8 січня 2025 р.