Молодь дала майбутнє Ісламу у часі пророцтва… Чи такою вона є сьогодні?

Статті
Друкарня

В ім’я Аллаха – Милостивого і Милосердного

(Стаття написана у межах кампанії жіночого відділу Хізб ут-Тахрір під девізом: «Мусульманська молодь – піонери істинного розвитку»)

Коли ми вивчаємо життєпис Пророка ﷺ, а також історію мусульман, то бачимо, що молодь, яка відповіла на заклик, зробила великий внесок у справу Ісламу і мусульман. Молоді хлопці усвідомили і взяли на себе тягар заклику, разом з ним випробувавши супутні труднощі і зазнавши жертв. З числа тієї молоді були виховані великі ватажки і воїни, з неї були ті, хто завойовував нові території, а також видатні вчені. Книги з Сіри передають нам, що велика частина з тих, хто увірував в Пророка Мухаммада ﷺ з дня початку його пророчої місії і аж до того періоду, коли Всевишній Аллах повелів вести заклик відкрито, були молодими людьми, більш того - деякі з них, порівнявши з нинішніми стандартами, можна віднести до дітей. Ця молодь була нерозлучна з Посланником Аллаха ﷺ і невідступно слідувала за ним. Вона несла з ним заклик, і Аллах дарував перемогу Ісламу за допомогою неї, а Ісламом підніс її положення. З числа цих сподвижників, хай буде задоволений ними Аллах, були Алі ібн Абу Таліб і Зубайр ібн Aввам, які відповіли на заклик Ісламу, будучи в восьмирічному віці. Тальха ібн Убейдулла прийняв Іслам, будучи в одинадцятирічному віці, а Аль-Аркам ібн Абу аль-Аркам, в будинку якого Пророк ﷺ збирався разом із сподвижниками, прийняв Іслам в дванадцять років. Абдуллах ібн Масуд, перший, хто відкрито зачитав Коран перед курайшитами, прийняв Іслам в чотирнадцять років. Також було чимало сподвижників, які прийняли Іслам, не досягнувши й двадцяти років, подібно до Саада ібн Абу Ваккаса, Джафара ібн Абу Таліба і Сухайба ар-Рума. Багато інших прийняли Іслам, не досягнувши тридцяти років, як Абу Убайда ібн аль-Джаррах і Мусаб ібн Умейр, який зіграв головну роль у заклику мединського суспільства: він успішно поширив Іслам в Медині і підготував її жителів до того, щоб прийняти Посланника Аллаха ﷺ.

Що змінилося і в чому різниця сьогоднішнього часу з тим часом, що ми тепер не навчаємо наших синів і дочок законам їх релігії? Ми не навчаємо їх дозволеному і забороненому, аргументуючи це тим, що вони ще малі і ще занадто рано, тому необхідно залишити їх насолоджуватися дитячим віком! Таким чином, ми усвідомили, що діти виросли з помилковими поняттями, такими, що суперечать Ісламу, в той час як Пророк ﷺ не очікував, поки ці «діти» зросли - він закликав їх до Ісламу так само, як і дорослих. Вони взяли заклик і слідували релігії, якій не слідували їх батьки. Деякі з них прийняли Іслам, перш ніж це зробили їхні батьки, а у деяких батьки взагалі не прийняли його.

Як не дивно, ми очікуємо, поки наші діти виростуть, і тоді ми навчимо їх нормам Ісламу, але наші вороги, не чекаючи, поки наші діти виростуть, активно виховують їх згідно з їх порочними поняттями і законами, щосили прагнучи віддалити молоде покоління від релігії. Вони використовують безліч різних методів і засобів, задіявши безліч людей, установ і навіть країн для досягнення своїх цілей. Щоб зіпсувати молоде покоління і віддалити його від релігії, вони закривають релігійні школи, мечеті і забороняють гуртки з вивчення Корану для дітей, як це сталося в Тунісі, Пакистані та багатьох інших мусульманських країнах. Також вони змінили і модифікували на свій лад навчальні програми, налаштувавши їх під західні цінності та ідеї, такі як свобода, демократія, рівність та інші поняття, які не мають нічого спільного з Ісламом, намагаючись сформувати менталітет учнів відповідно до їх понять і ідеології. Як ми бачимо, починаючи з початкових класів вони концентрують в умах учнів поняття націоналізму і патріотизму. Вони навчають їх вітати прапор і оспівувати гімн своєї країни, щоб зосередити дітей на їх приналежності до землі і шматка тканини, а не на їх приналежності до Ісламської Умми. Правлячі режими в ісламському світі прибирають з навчальної програми будь-який матеріал, який не радує їх панів. У Саудівській Аравії, наприклад, де багато людей обмануті тим, що живуть в ісламській державі, яка втілює закони Ісламу, виключені терміни, подібні до аль-Валя валь-Бара (дружба і непричетність) - однією з важливих тем ісламської акиди, і замість цього терміну вони ввели термін «людське братерство». Також прибрано кожне слово і кожен термін, що стосується іудеїв або християн, аж до слова «джихад»!

Наприклад, в Єгипті з програми навчання виключені аяти і хадіси Пророка ﷺ, які закликають до джихаду, а також зі шкільної програми ісламської освіти третього класу виключений урок «Політична система Ісламу», де розглянуті основи правління в Ісламі. Більш того, вони виключили з історії передання і розповіді про героїв мусульман з ісламських навчальних програм, подібних до Салахуддіна Айюбі та Ук'би ібн Нафіа, стверджуючи, що ці особистості виховують екстремізм і насильство!

Також нам не можна забувати про роль засобів масової інформації, які є однією з найнебезпечніших і найбільш витончених небезпек для дітей і дорослих в однаковій мірі. Вони дуже впливають на освіту, культуру і поведінку молоді, особливо в нову епоху розвитку засобів масової інформації та соціальних мереж, де молодь проводить багато часу і за допомогою яких вона спілкується зі світом.

Говорити можна багато про шкоду засобів масової інформації і про те, яка їхня роль в розбещенні дітей і молодого покоління, тому ми розглянемо тільки одну сторону, а саме - переклад західних телепрограм на арабську мову, які наслідують західне суспільство; наприклад, програма «Країна має таланти» містить сценарії з відвертими танцями і співом, де відкриті ганебні місця, а також де хлопчики змішані з дівчатками. Плюс до всього цього, ці програми марно витрачають час молоді, щоб відволікти її увагу від занепадницького стану Умми, щоб вона не замислювалася про зміну. І найжахливіше, що виховують в дітях ці програми, без різниці, чи це канали для дітей або інші, - це любов до сцени і слави, аргументуючи це тим, що вони піклуються про таланти своєї країни, вбиваючи в них скромність і з дитинства виховуючи непристойності і змішування хлопчиків і дівчаток.

Дивно, що ці програми популярні і вітаються громадськістю. Ми не знаходимо тих, хто вважає, що навчати дітей Корану, хадісам і звичаям Ісламу - це жорстко і позбавляє дітей дитинства, щоб вони говорили подібне про ці шкідливі програми. Вони не сердяться, коли в будь-якій програмі порушують заборони Аллаха і псують мусульманську молодь, яка займається тільки тим, що поширює західні думки і любов до ближнього світу.

Що змінилося з тих прекрасних часів в порівнянні з сьогоднішнім днем, що тепер ми бачимо, як наші діти і наша молодь беруть участь в конкурсах і змаганнях, щоб виграти титул в цих порочних програмах? Ми бачимо, як учасники конкурсу плачуть разом зі своїми батьками, якщо вони програли в конкурсі, ніби вони програли велику битву проти ворогів Ісламу або упустили можливість прислужитися Ісламу і отримати при цьому вдоволення Всевишнього Аллаха, як це робила молодь раніше, змагаючись між собою, щоб підняти Його релігію і досягти Його вдоволення... Мені пригадується тут одна історія, що сталася в битві при Бадрі, - історія Муаза і Муаввіза, синів Харіса і Афри, двох молодих хлопців, які взяли участь в битві у віці п'ятнадцяти років, від рук яких був повалений Абу Джахль. Потім наввипередки вони бігли до Посланця Аллаха ﷺ щоб сповістити його, і кожен хотів першим сказати, що саме він убив Абу Джахля. Але оскільки один з них був поранений під час бою, і рука його висіла практично на шкірі, теліпаючись і викликаючи незручність при бігу на шляху до Пророка ﷺ, то боячись, що брат випередить його і першим сповістить Пророка ﷺ, він притиснув руку коліном і відрізав її!

Перш ніж продовжити, хочу зазначити: нехай ніхто з вас не думає, що я проти того, щоб діти гралися і прожили дитячу невинність, і нехай ніхто не думає, що діти мусульман в епоху Посланника ﷺ і його сподвижників не гралися і їм не було весело. У книгах з Сіри передається, як Посланник ﷺ здійснював молитву, а Хасан і Хусейн залазили йому на спину, також передається безліч історій, що Пророк ﷺ грався з дітьми, як передається в хадісі Мусліма від Анаса (р.а.), що він сказав: «Посланник ﷺ був найкращим з людей за нравом. У мене був брат, якого називали Абу Умейр, і я думаю, його вже тоді відлучили від грудей, і коли до нас приходив Посланник Аллаха ﷺ, то говорив йому: «О Абу Умейр, що зробила нуг'ейр ( маленька пташка, схожа на горобця)? », - з якою грав Абу Умейр». Можна нескінченно перераховувати подібні історії в епоху Пророка ﷺ і його праведних халіфів, але, на жаль, нам не вистачить часу, щоб згадати всі історії. Я всього лише хочу сказати тут, що життя дітей і їх дитинство не перешкоджають навчанню їх релігії і розуміння релігії для них не є складним.

Звертає увагу те, що в епоху Посланника ﷺ і Ісламської Держави молодим хлопцям доручали важливі завдання, наприклад, Пророк ﷺ призначив Усаму ібн Зайда управляти армією, в якій знаходилися дорослі сподвижники з числа мухаджирів і ансарів. Історія мусульман переповнена блискучими перемогами і здобутками під керівництвом молодих амірів, подібно до Мухаммада аль-Фатіха, який здійснив пророцтво Посланника ﷺ, завоювавши Константинополь, будучи в двадцятип'ятилітньому віці, а також подібно до Мухаммада ібн аль-К'асіма, який завоював Індію в сімнадцятирічному віці, і існує велика кількість інших імен, які, на жаль, нам не вистачить часу згадати їх.

Що змінилося з тих пір на сьогоднішній день, що Усама ібн Зейд керував армією у віці 17 років, в той час як сьогодні сімнадцятирічний річний хлопець вважається підлітком, і багато хто вважає, що необхідно піклуватися про його психіку і не можна його навантажувати?! Що змінилося, що тепер ми бачимо несвідому молодь, блукаючу в невіданні, що не має чіткої мети? Інтереси і прагнення сьогоднішньої молоді далеко не досягли ступеня в своїй приналежності до кращої Умми, виведеної на благо людства!

Різниця того часу з сьогоднішнім - це суспільство, в якому виховується молодь, де в той час про них дбали і впливали на їх мислення і поведінку більше, ніж впливають на них батьки. І тому ми виховуємо їх з одного боку, а ЗМІ, суспільство і система руйнують з іншого боку, сіючи в них злоякісні поняття, які неможливо викорінити інакше, крім як викоренивши порочність, існуючу в суспільстві. Присутні в суспільстві ідеї не є ісламськими, а також почуття, закони і відносини між мусульманами не засновані на принципах Ісламу. Все, що йде від порочних думок має бути змінено і приведено в рамки Ісламу, щоб мати можливість виховати нашу молодь і наших дітей відповідно до нашої благородної релігії і побачити нове покоління переможців, подібних до покоління, яке несло тягар заклику разом з Посланником Аллаха ﷺ.

Але незважаючи на всі спроби поширення порочності і відчуження мусульманської молоді та незважаючи на розгубленість деяких молодих хлопців Ісламської Умми, ми не втрачаємо надії і бачимо в них благо. Ми як і раніше сподіваємося на молодь в тому, що саме вона змінить нинішню ситуацію, і революції, які спалахнули в ісламському світі, є найкращим доказом сказаного. Ми побачили, що велика частина демонстрантів на площах і стадіонах - це молодь, а також «повстання ножів» довело, що як і раніше серед молоді присутні ревнощі по відношенню до честі і гідності Умми та ісламської святості. Всі спроби, початі щоб виховати це покоління відповідно до норм іудеїв, які не були успішними, і питання не обмежується тільки народом Палестини, а стосується всіх мусульманських країн, від малого до великого, і позиція туніської дитини, яка відмовилася грати з шахістом «Ізраїлю» на шаховому турнірі, є цьому доказом.

Ми впевнені в тому, що Ісламська Умма - пробуджує націю: так само як, вона пробудила тих героїв, які несли заклик на своїх плечах, вона так само пробудить і нових. Ідеологія, яка зробила з пастухів лідерів Умми, здатна виховати нових ватажків з числа нашої молоді, які повернуть гідне становище Ісламської Умми над іншими народами.


Спеціально для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
ваша сестра Бараа Мунасира
22 Раджаб 1437
29.04.2016