Усі ЗМІ передали звернення Сісі, яке він зробив під час зустрічі зі вченими аль-Азхару у день святкування Мавлід ан-Набі (день народження Пророка ﷺ).
У ньому він повторив свій заклик до змінення релігійної риторики і навіть погляду на Іслам, муджтахидів та иджтіхад, а також до очищення Ісламу від усіх помилкових думок, які проникли у нього. Він сказав: «Перша проблема, від якої ми страждаємо ось вже протягом тривалого часу – це відокремлення нашої релігійної риторики від самої суті Ісламу та потреб нинішнього часу… раніше ми вже говорили про це… усі наші вчені та мислителі одностайні з нашою гострою потребою у модернізації релігійної риторики з метою виправлення усіх помилкових ідей, що виникли у ній. І незалежно від того, чи виникли вони з плином часу або завдяки зусиллям людей, які, прикриваючись святістю Ісламу, приховували в собі злі наміри і тим самим виправдовували свій терор стосовно невинних створінь Аллаха».
Ми теж стверджуємо, що в Іслам проникли чужорідні елементи і що необхідно очистити ісламську доктрину від західних ідей, щоб вона стала основою мислення людей та ідейним керівництвом, на якому будувались би усі їх думки та вчинки, однаково чи пов’язані вони з індивідом, або з державою, або зі суспільством. Проте Сісі не це має на увазі. Він хоче перетворити Іслам у чернецтво та зобов’язати людей шукати вдоволення Америки, щоб Іслам втратив свій політичний відтінок і щоб мусульмани стали такими ж, як і решта інших – без ідентичності, культурі та просвіти .
وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً
«Вони хочуть, щоб ви стали невіруючими, подібно до них, і щоб ви виявились рівними» (4:89).
Це ясно видно у тому визначенні, яке вони дають терору і яким хочуть затаврувати політичний Іслам. Тобто, у їх розумінні та у розумінні їх хазяїв, терор – це прагнення до того, щоб Іслам був практично реалізований у нашому житті за допомогою держави, яка буде втілювати його над мусульманами всередині країни та нести його у решту частин світу через заклик та джихад, хоча ті, які прагнуть реалізувати політичний Іслам у житті за допомогою застосування сили та вбачають у цьому метод встановлення держави, дійсно існують. Є і ті, які ведуть політичну діяльність на демократичній основі та надають їй ісламської постаті. Таким людям треба змінювати свої думки, щоб вони зрозуміли, що Іслам не потребує тієї демократії. Навпаки, він прагне скасувати її під корінь і на її місці відновити державу – Халіфат за методом пророцтва, який наповнить землю світлом, справедливістю та благом. У його затінку будуть насолоджуватись життям люди, рослини, каміння і навіть птахи на небі. Діяльність для втілення Ісламу – це політична діяльність, якою займався Пророк ﷺ, про це говорить його життєпис і це треба наслідувати (згідно до слів самого ж Сісі). Ця діяльність заснована на боротьбі з ідеями невір’я, викриття політиків-маріонеток та виявлення їх змов, які вони плетуть проти Умми.
Так, поза усілякого сумніву, наша релігія потребує змінення риторики та очищення її від усіляких західних ідей. О народ Єгипту, ми потребуємо скасування тих думок, які проникли у розуми мусульман, вчених та тих, хто навчається. І потребуємо ознайомлення зі справжнім Ісламом, який оживить нас та поверне до колишньої величі у цьому житті, щоб ми не були роз’єднаною Уммою, де одні із нас вбивають інших в угоду хазяям із Заходу. І ви самі бачите, що відбувається в Ємені, Лівії та Сирії.
Ми теж підтверджуємо необхідність змінення риторики, проте не так, як бажає цього Сісі та його хазяї. Треба, щоб у людей з’явилось правильне розуміння законів Ісламу та методу його втілення у життя, щоб вони повстали проти цього капіталізму та його приспішників у наших країнах. А це не зможуть зробити ті, хто кинувся в обійми цих режимів або отримав свої знання на основі західних ідей. Ці люди, хоча і є мусульманами, усе ж потребують вивчення та змінення Ісламу, який ними сповідується. Змінення риторики та очищення Ісламу разом з його доктриною потребують щирих синів цієї Умми, які будуть подібні до сподвижників, і у ватажку, який не обманює свій народ, які самі вивчають Іслам та його закони та навчають інших цьому у тому ж чистому виді, як вони були ниспослані нашому Пророку ﷺ. Хізб ут-Тахрір полегшив Уммі пошук щирих синів та її проекту. Він вивів для неї метод, визначив конституцію та підготував чоловіків, подібних до сподвижників, які будуть нести її тягар та вести її до розвитку та колишній величі. Якщо б Сісі був правдивий у своїх словах про те, що треба шукати вдоволення Аллаха, то він пожав би їм руки та працював би разом з ними і не був би агентом Америки, який намагається угодити їй всупереч волі Єгипту та його народу.
О народ Єгипту, ви були щитом цієї Умми, захисниками та маяком знань та вчених, доки Захід не усвідомив, що небезпека криється в вас, і не відокремив вас від Умми, її ідей, доктрини та законів. І ви опинились у тому положенні, в якому перебуваєте зараз, і зброя вашої армії скерувалась проти вас та вашої Умми. Нема для вас порятунку, доки ви не станете частиною цієї Умми і доки закони Ісламу не стануть втілюватись серед вас. Це і несе вам Хізб ут-Тахрір, вимагаючи від вас того ж, щоб вами були задоволені жителі небес та землі. Не зраджуйте його, бо те, що несе вам Хізб, є благом для вас у цьому житті і у наступному . Ви згадайте ці слова, і я ввіряю свою справу Аллаху.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ
«О ті, які увірували! Відповідайте Аллаху та Посланцю, коли він закликає вас до того, що дарує вам життя» (8:24).
Для радіо Центрального інформаційного відділу Хізб ут-Тахрір написав Абдулла Абдуррахман – член Інформаційного відділу Хізб ут-Тахриір вілаяту Єгипет
14 Рабіъуль-авваль 1438 р.х.
13.12.2016 р.