Розвиток на основі ідей та знань

Статті
Друкарня

Будь-яка система освіти, метою якої не стоїть розвиток на основі ідеї, опустить людину до самого нижчого рівня. На жаль, таким є положення освіти в ісламських землях. Не останню роль у цьому зіграли правлячі режими, встановлені невірним Заходом над мусульманами, щоб продовжити панувати над нашими країнами та народами.

 

З того часу, як колоніальний Захід зруйнував державу Халіфат, мусульмани живуть у приниженні, невігластві та відсталості після довгих років слави, честі та високого положення, після того, як мусульмани протягом сторіч були лідерами прогресу та процвітання.

Що занурило мусульман у безодню невігластва та відсталості?

Імам Малік сказав: «Не набудуть успіху останні покоління цієї Умми, окрім як за допомогою того, через що набули успіху перші її покоління». Перші покоління та праведні пращури — це сподвижники Пророка ﷺ та ті, хто послідував за ними до Судного дня, це справедливі імами, такі як засновники чотирьох мазхабів та прибічники Сунни та Джамаату. Вони втілювали Іслам повністю, як він був ниспосланий нашому господину Мухаммаду ﷺ, який встановив Ісламську Державу у Медині та втілив Іслам в усіх аспектах життя.

У цій статті ми хочемо звернути вашу увагу на політику освіти, проводимо у часи Пророка ﷺ, у часи чотирьох праведних халіфів та тих, хто був після них, до руйнування Османського Халіфату.

Політика освіти у Халіфаті ґрунтувалась на ісламській акиді, а самі навчальні матеріали та методи освіти створювались у тому виді, який не виходив за межі цієї основи. Заради виховання ісламського складу розуму (акълії) та психіки (нафсії) усі навчальні програми створювались у межах ісламської політики просвіти.

Метою освіти є виховання ісламської особистості та поширення серед людей знань, пов’язаних з життєвими справами. А тому на усіх етапах освіти необхідно вивчення ісламської просвіти.

Праведні халіфи та ті, які були після них, міцно тримались за ісламську політику освіти протягом довгих сторіч. І тому ісламська цивілізація процвітала у сфері науки та промисловості, набувала успіху у винаходах та відкриттях. Культура Ісламу навіть поширилась у країнах Заходу, які були у захваті від цієї релігії. Перші університети у світі були ісламськими, в Європі вони з’явились лише через два сторіччя. Перша академія у світі під назвою «Дім мудрості» була відкрита у Багдаді у 830 році, за ним у 859 році був відкритий університет аль-Карауін у місті Фес (Марокко), потім, у 970 році,відкрився університет аль-Азхар. В Європі перший університет був відкритий лише на рубежі XI–XII ст. у місті Салерно (Італія) у часи Рожера II (1095–1154). Ідею заснування університету він запозичив у мусульман.

В Ісламській Державі при університетах були побудовані студентські містечка, проживання в яких було безкоштовним . В університетах вчились студенті різноманітних національностей; вони приїздили із Китаю, Африки, Європи та Азії, щоб вивчати Іслам та науки.

Система освіти ісламських університетах полягала у формуванні груп із учнів, одні із них навчались у класах , а інші — на різноманітних площадках. У кожну групу , у якої був свій вчитель, приймались люди різного віку. Халіфи відвідували ці навчальні заклади та створювали усі необхідні умови для навчання, внаслідок чого ісламська культура та різні науки поширились по усій землі.

Халіфат також приділяв увагу наданню послуг та інфраструктурі. Він будував мечеті та громадські бібліотеки, в яких можна було знайти усі книги того часу.

Це — лише мала частина того, що було пов’язано з освітою в Ісламській державі, яка протягом довгих сторіч очолювало управління багатьма народами, тому що було міцно пов’язано з Книгою Аллаха, втілюючи Його закони.

Що ж стало причиною занепаду та невігластва Ісламської Умми?

Невірні через свою приховану ненависть до Ісламу та мусульманам почали полести підступи проти нашої Умми. Вони мобілізували усі свої сили та можливості у війні проти Халіфату. Вони почали працювати над послабленням у мусульман віри в ісламську акиду, щоб потім завершити справу руйнуванням Халіфату, який керував справами мусульман на основі Ісламу. Так вони отримали можливість нанести поразку нашій Уммі та встановити гегемонію на наших територіях.

Свої огидні плани вони почали здійснювати через систему освіти, набираючи дітей мусульман та відправляючи на навчання у країни Заходу, щоб насадити свою просвіту, засновану на ідеї відокремленні релігії від життя. Цим самим вони хотіли обмежити Іслам у стінах мечетей так само, як обмежили християнську релігію . В оточення мусульман проникла ідея свободи, а також націоналізму, яка розділила мусульман за національними ознаками.

Ісламська держава розпалась на багато дрібних країн. На чолі кожної країни невірні поставили своїх агентів. Потім вони активізували студентів, уражених західною просвітою, відправляючи їх в ісламські землі, щоб ті ввели свою отруту у розуми мусульман. І вони набули успіху у цій справі…

Після того, як колоніальні держави вивели свою військову силу із мусульманських країн, вони почали здійснювати на них ідейні нападки, які стали згубнішими для Ісламської Умми, аніж військові. У першу чергу, вони використали освіту так, що Умма погодилась прийняти програму освіти, запропоновану тиранічними режимами. Ця програма була заснована на капіталістичній ідеї відокремлення релігії від життя. Так Іслам перестав впливати на мусульман, а отож — і на держави, в яких вони проживали.

Коли західні ідеї брехливо набули ісламської окраски, мусульмани прийняли їх без будь-якого дослідження через призму Ісламу. Можна привести низку прикладів ідей, які стали причиною занепаду Умми:

1 — Демократія, тобто правління народу над самим собою. Мусульман ввели в оману, говорячи, що демократія — це рада (шура), яка є лише методом вибору правителя. Насправді ж це означає, що законодавцем є не Аллах, а сам народ. І тому демократія — це система невір’я, яку заборонено приймати та закликати до неї. Ми ж повинні працювати над зміненням цієї реальності, щоб відновити втілення Ісламу у Другому Праведному Халіфаті за метолом пророцтва і дати присягу єдиному мусульман.

2 — Васатийя (поміркованість). Цей термін з’явився серед мусульман лише в останні часи. Його джерелом є капіталістична ідеологія, заснована на ідеї компромісу, яка з’явилась на Заході внаслідок боротьби між церквою , з одного боку, та мислителями та вченими — з іншого. Після довгих років запеклої боротьби усі вони дійшли до єдиної думки, що релігія буде регулювати лише стосунки людини з Творцем і не буде втручатись у життєві справи людей. Сьогодні із Ісламу також намагаються зробити релігію, яка регулює лише обряди поклоніння та не має відношення до політики , економіки, освіти та соціальної системи. Це — брехня та наклеп, тому що Іслам — це повноцінна система для життя. Для того, щоб ввести мусульман в оману, агенти, колонізаторів представили Іслам як «помірковану» релігію, в якій нема надмірності, примушення та «екстремізму» у тому значенні, в якому його розуміє Захід. У якості доводу вони приводять аят:

وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيداً

«Ми зробили вас общиною, яка тримається середини (справедливості), щоб ви свідчили про усе людство, а Посланець свідчив про вас самих» (2:143).

Хто подивиться на тафсір (тлумачення) цього аяту,той побачить, що Ісламська Умма — це справедлива община. Справедливість же є умовою свідчення в Ісламі . Таким чином, ісламська Умма є свідком для інших общин, що до них був донесений Іслам. Проте вони хотіли розташувати Іслам на один рівень з іншими релігіями, зробивши його поміркованим, що іде на компроміси та діалоги, визнає безбожників та віровідступників.

3 — «Тероризм». Цей термін був вигаданий колоніальною Америкою, яка під гаслом боротьби з «терористами» здійснює свої політичні та військові інтереси у країнах мусульман. Так, Америка прийняла низку законів, які пов’язують з «тероризмом» істинних мусульман, які працюють задля змінення системи невір’я. Потім вона наказала своїм агентам, тобто правлячим режимам у мусульманських країнах, арештовувати та карати усіх причетних до «тероризму», будь то окремі особистості або рухи. Про це ясно говорилось у звіті американського стратегічного дослідницького центру «RAND» за 2007 рік, де слово «терорист» визначало політика, який працює задля встановлення Халіфату за методом пророцтва або закликає до джихаду. Агенти колонізаторів стали виключати зі шкільних програм багато аятів та хадісів, які нагадують про ці зобов’язання , щоб діти , читаючи їх, не стали, не стали «терористами». Насправді ж, тероризмом є заклик до світської капіталістичної ідеології , яка стала причиною страждання людей в усьому світі.

4 — Міжрелігійний діалог. Ця згубна ідея закликає до спільності усіх релігій та до створенню на основі цього нової вигаданої релігії, яку приймуть мусульмани замість Ісламу. Колонізатори хочуть насадити цю ідею синам Ісламської Умми, студентам та учням шкіл, незважаючи на те, що ті, хто закликає до цієї ідеї, не є мусульманами. Християни стверджують, що Іса — син Аллаха, а іудеї стверджують, що Узейр — син Аллаха.

وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَقَالَتِ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِئُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ

«Іудеї сказали: «Узейр — син Аллаха». Християни сказали: «Месія — син Аллаха». Вони промовляють своїми вустами слова, схожі на слова колишніх невіруючих. Нехай погубить їх Аллах! До чого ж вони відвернуті від істини !» (9:30).

Аллах вище того, що вони йому приписують:

قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَٰهُكُمْ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ

«Скажи: «Воістину, я — така ж людина, як і ви. Мені навіяно одкровення про те, що ваш Бог — Бог Єдиний» (18:110).

5 — Джихад. Боротьба на шляху Аллаха — це верхівка усіх справ в Ісламі. Всевишній Аллах говорить:

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

«Воістину, Аллах купив у віруючих їх життя та майно в обмін на Рай. Вони б’ються на шляху Аллаха, вбиваючи та загинаючи. Такою є Його обіцянка та зобов’язання у Таураті, Інджилі та Корані . Хто виконує свої обіцянки краще Аллаха? Зрадійте ж угоді, яку ви уклали. Це і є великий успіх» (9:111).

Посланець Аллаха ﷺ сказав:

لَغَدْوَةٌ أَوْ رَوْحَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ خَيْرٌ مِنْ الدُّنْيَا وَمَا فِيهَا

«Уходити вранці або повертатись ввечері на шляху Аллаха краще, аніж цей світ та усе, що у ньому» (Бухарі, Муслім).

Як ми вже сказали вище, ці шкільні програми, в яких відсутнє згадування Халіфату та джихаду, встановлені агентами невірного Заходу. Вони описують джихад словом «тероризм», а кожного, хто захищає свою релігію та Умму від Заходу та їх агентів — «терористами».

Це — усього лише частина небезпечних західних ідей, які внесені у програму навчання у мусульманських країнах. Школярі та студенти випускаються із навчальних закладів вже з промитими мозками, отруєними західними ідеями та поняттями. Їх життя ґрунтується на цих поняттях. Навіть якщо вони не вірять в них і не діють згідно ним, вони усе одно поширюють їх. Іншими словами, метою учбових програм у мусульманських країнах є занурення Умми у невігластво. І це — те, що переслідують режими, що зрадили свою релігію та мусульман. Таким є положення синів Ісламської Умми. Невірний Захід за допомогою своїх агентів та мислителів зміг виховати ціле покоління втрачених мусульман. Де ж вихід із цього положення?

Ісламська Умма повинна набути повного усвідомлення основних ісламських ідей, бажаючи змінитися на основі акиди та законів Ісламу. Із числа цих ідей те, що Аллах Єдиний, Він — Законодавець, ніхто окрім Нього не може писати закони, тому що це є невір’ям. Батьки учнів повинні усвідомлювати , що режими у цих країнах плетуть змови проти їх дітей. Навіть більшість батьків стало жертвами цих ідей та понять. Як же проявиться усвідомлення у дітей Умми, коли їх батьки самі потребують цього?

Порятунок Умми полягає в об’єднанні навколо ісламської акиди, у набутті правильних ісламських думок та понять. Усі ісламські рухи, гаслом яких було «рішення на основі Ісламу», зазнали поразки у здійсненні цієї мети. Хізб ут-Тахрір здатний взяти керівництво Уммою у свої руки. Він веде діяльність по здійсненню розвитку мусульман та закликає решту приєднатись до нього. Усе це робиться заради відновлення ісламського образу життя шляхом встановлення Другого Праведного Халіфату за методом пророцтва. Лише так Умма позбавиться від невігластва.

Спеціально для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Даъдат-Тавіль, Палестина
27 Джумада ас-сані 1438 р.х.
26.03.2017 р.