Примирення сторін

Статті
Друкарня

Сьогодні, коли Ісламська Умма переживає важкі часи, той, хто закликає до примирення сторін, буде подібний до лікаря, який намагається вилікувати онкологічних хворих ліками, які призначені для менш небезпечних хвороб. І, як наслідок, нічого не допомагає, і хвороба не проходить.

У другому році хіджри відбулась битва при Бадрі, і мусульмани за допомогою Аллаха і під керівництвом Посланця Аллаха ﷺ отримали велику перемогу. Коли ж справа дійшла до розділення трофеїв, мусульмани почали проявляти користь замість безкорисності. Тоді Аллах ниспослав аят:

يَسۡ‍َٔلُونَكَ عَنِ ٱلۡأَنفَالِۖ قُلِ ٱلۡأَنفَالُ لِلَّهِ وَٱلرَّسُولِۖ فَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَأَصۡلِحُواْ ذَاتَ بَيۡنِكُمۡۖ وَأَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥٓ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ

«Вони питають тебе про трофеї. Скажи: «Трофеї належать Аллаху і Посланцю». Побійтесь же Аллаха і врегулюйте розбіжності між собою. Підкоряйтесь Аллаху та Його Посланцю, якщо ви є віруючими» (8:1).

Аллах повелів переможцям битви при Бадрі, які випередили решту інших у благодіяннях, врегулювати протиріччя, не забуваючи про безкорисність і підкорення Аллаху, а також роблячи благодіяння для інших, а не захищаючи власні інтереси. Безкорисність краще перед Аллахом, аніж користь. Краще віддати іншим перевагу перед собою, навіть якщо ви самі потребуєте. Всевишній Аллах говорить:

وَٱلَّذِينَ تَبَوَّءُو ٱلدَّارَ وَٱلۡإِيمَٰنَ مِن قَبۡلِهِمۡ يُحِبُّونَ مَنۡ هَاجَرَ إِلَيۡهِمۡ وَلَا يَجِدُونَ فِي صُدُورِهِمۡ حَاجَةٗ مِّمَّآ أُوتُواْ وَيُؤۡثِرُونَ عَلَىٰٓ أَنفُسِهِمۡ وَلَوۡ كَانَ بِهِمۡ خَصَاصَةٞۚ وَمَن يُوقَ شُحَّ نَفۡسِهِۦ فَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ

«А ті, які жили у домі (Медині) і набули віру до них, люблять тих, хто переселився до них, і не відчувають ніякої нужди у тому, що даровано їм. Вони віддають їм перевагу перед собою, навіть якщо вони самі потребуючі. А ті, хто уберігся від власної скупості, є тими, хто набув успіху» (59:9).

Хіба нинішнє положення мусульман потребує лише незначних змінень? Хіба уся проблема полягає у виборі між користю та безкорисливістю? Чи зараз час займатись примиренням сторін? Або проблема більш значна?

Сьогодні жодна мусульманська країна не управляється Шаріатом Аллаха, навпаки, в них застосовуються капіталістичні системи, які приносять лише лиха, несправедливість, роздробленість, слабкість, приниження та тиранію. Мусульманські країни повністю опинились під політичним, військовим та економічним впливом невірних. Мусульманами оволоділи колонізатори, поставивши на чолі кожної країни зрадників із числа самих же мусульман. При виді усього цього хіба можна вважати заклики примирення сторін серйозними та щирими діями, або це ближче до обману?

Положення мусульман — принизливе, і нам необхідно докладати усі зусилля для змінення цього положення і відновити ісламський образ життя шляхом встановлення Ісламської Держави, у якій буде втілюватись Іслам, як його втілював Посланець Аллаха ﷺ та сподвижники (р.а.).

Всевишній Аллах говорить:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تُطِيعُواْ فَرِيقٗا مِّنَ ٱلَّذِينَ أُوتُواْ ٱلۡكِتَٰبَ يَرُدُّوكُم بَعۡدَ إِيمَٰنِكُمۡ كَٰفِرِينَ ١٠٠ وَكَيۡفَ تَكۡفُرُونَ وَأَنتُمۡ تُتۡلَىٰ عَلَيۡكُمۡ ءَايَٰتُ ٱللَّهِ وَفِيكُمۡ رَسُولُهُۥۗ وَمَن يَعۡتَصِم بِٱللَّهِ فَقَدۡ هُدِيَ إِلَىٰ صِرَٰطٖ مُّسۡتَقِيمٖ ١٠١ يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِۦ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسۡلِمُونَ ١٠٢ وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعٗا وَلَا تَفَرَّقُواْۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءٗ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦٓ إِخۡوَٰنٗا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٖ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡهَاۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَهۡتَدُونَ ١٠٣ وَلۡتَكُن مِّنكُمۡ أُمَّةٞ يَدۡعُونَ إِلَى ٱلۡخَيۡرِ وَيَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَيَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنكَرِۚ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ ١٠٤ وَلَا تَكُونُواْ كَٱلَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَٱخۡتَلَفُواْ مِنۢ بَعۡدِ مَا جَآءَهُمُ ٱلۡبَيِّنَٰتُۚ وَأُوْلَٰٓئِكَ لَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٞ

«О ті, які увірували! Якщо ви підкоритесь деяким із тих, кому було даровано Писання, то вони обернуть вас у невіруючих після того, як ви увірували. Як ви можете не вірувати у той час, як вам читають знамення Аллаха, а Його Посланець знаходиться серед вас? Хто міцно тримається за Аллаха, той дійсно наставлений на прямий шлях. О ті, які увірували! Бійтесь Аллаха належним чином і помирайте не інакше як будучи мусульманами! Міцно тримайтесь за вервь Аллаха усі разом і не розділяйтесь. Пам’ятайте про милість, яку Аллах надав вам, коли ви були ворогами, а Він згуртував ваші серця, і по Його милості ви стали братами. Ви були на краю Вогняної прірви, і він врятував вас від неї. Так Аллах роз’яснює вас Свої знамення, — можливо, ви послідуєте прямим шляхом. Нехай серед вас буде група людей, які будуть закликати до добру, наказувати схвалене та забороняти засуджуване. Саме вони виявляться такими, що набули успіху. Не будьте схожими на тих, які розділились і впали у розбіжності після того, як до них явились ясні знамення. Саме їм уготовані великі муки» (3:100–105).

У Корані неодноразово повторюється заклик стерегтись невіруючих, не підкорятись і не вірити їм, не слідувати за ними та їх ідеями і не переймати їх образ життя. Обов’язком мусульман є відповісти на цей заклик і підкорятись лише велінням Аллаха. Якщо ви підкоритесь деяким із невіруючих, то вони обернуть вас у невіруючих. Хто ж із мусульман бажає повернутись у невір’я ? Хто ж, окрім непокірних Аллаху грішників, насмілюється позбавляти людство застосування Шаріату Аллаха і слідування прямому шляху?

«Бійтесь Аллаха належним чином і помирайте не інакше як будучи мусульманами!». Богобоязливість — це усвідомлення того, що Аллах спостерігає за людиною кожну мить. Усвідомлення постійного спостереження не дозволяє проявляти безпечність у будь-яку мить життя, і ви помираєте не інакше як будучи мусульманами. Таким чином, ви будете мусульманином у будь-яку мить, підкоряючись Одному Аллаху і слідуючи Його шляху. Коли прийде смерть, то вона застане вас саме у такому положенні — серед вас буде атмосфера братерства, яка витікає із богобоязливості. Іслам зобов’язує міцно триматись за вервь Аллаха, і тоді зв’язком між вами стане ця релігія, а не націоналізм і патріотизм.

Задачею Ісламської Умми є встановлення на землі особливого ісламського образу життя на основі Закону Аллаха. У своєму існуванні Умма залежить від підкорення Аллаху, віри у Нього, слідування Його Книзі та Сунні Його Посланця ﷺ. Так вона грає особливу роль у житті людства, чого не можуть робити інші народи. Умма існує для того, щоб утвердити Закон Аллаха на землі і застосувати його на практиці. Тому їй заборонено слідувати за іншими, інакше вона повернеться до невір’я.

Іслам відрізняється особливим методом віропереконання та Шаріату, регулюючого політичні, економічні та соціальні справи (відносини між чоловіками та жінками). Іслам прийшов, щоб керувати усім людством, що він і робив довгі сторіччя. Сьогодні Іслам знов повинен повернутись до керівництва людством, і це може бути досягнуто лише за допомогою відновлення ісламського образу життя шляхом утворення державності, яка організує життєві справи людей по Ісламському Шаріату по методу Посланця Аллаха ﷺ.

Для блага усього людства, як і для блага мусульман, Іслам зараз же повинен повернутись до управління. Усі люди страждають від систем, які вони самі ж і вигадали. І порятунок лише в Ісламі, який повинен зберегти усі свої властивості, щоб зіграти свою роль для людства і врятувати його знов. Правління на основі Ісламу — це вимога Шаріату і розуму.
Іслам — це центр блага, і він відповідає за заклик благу. Схвалюване в Ісламі — це добродіяння, істина і справедливість, а засуджуване — це зло, порок, брехня і несправедливість. Іслам відкриває шляхи до добру, істині і справедливості і закриває шляхи до злу, брехні і несправедливості. В Ісламі той, хто робить добро, знайде помічників, а той, хто коїть зло, зустріне на своєму шляху опір. Ця місія, що покладена на мусульман, виконувана лише в ісламському суспільстві на ісламській акиді і законах.

Життя Умми виправиться лише за допомогою втілення законів Аллаха, а втілення законів Аллаха — це обов’язок мусульман так само, як і виконання молитов. Хто не бере це до уваги свідомо та настирливо, той не позбудеться від гріху. Тому необхідно вступити у діяльність по відновленню ісламського образу життя шляхом встановлення Ісламської Держави, яка втілить Шаріат Аллаха, поширить Іслам в усіх куточках землі, підтримає істину і знищить невір’я і несправедливість, а також подарує людству шанс прожити гідне життя.


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Ібрахім Саляма
25 Джумада аль-уля 1440 р.х.
31.01.2019 р.