Громадянська держава — ось чого добиваються хоусіти в Ємені!

Статті
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Зазвичай ті діячі, які стали на шлях змінень, пропонують нові політичні бачення, на основі яких вони бажають управляти людьми, і ці бачення відрізняються від того, на чому ґрунтувалась попередня влада.

Так вони сподіваються прийти до влади, тому що саме народ приводить до влади, після прийняття запропонованих ними ідей. Таким же чином хоусіти взялись за зброю і скерувались із Саади у столицю Ємену — Сану. Хізб ут-Тахрір, чиї активісти досі арештовуються хоусітами, довгі роки наполягав на тому, щоб вони представили своє політичне бачення, на основі якого вони бажають управляти Єменом. Нарешті, 29 січня 2019 року, після чотирьох років утриманні від відповідей, хоусіти запропонували свій проект по управлінню Єменом. Що ж він собою представляє?

Новий проект по управлінню країною був представлений Верховній Політичній раді, яка складалась із хоусітів і представників «Всезагального народного конгресу», який також перейшов під контроль хоусітів після вбивства Алі Салеха 4 грудня 2017 року. Союзникам хоусітів із Конгресу нічого не залишалось, як кивнути головою, ухваливши представлений проект.

Бачення включає у себе різноманітні терміни, які показують, що воно було підготовлено за принципом громадянської держави на кшталт західних держав, які довгі сторіччя перебували під гнітом Церкви і прийняли модель громадянської держави як альтернативу релігійній. Це ясно зазначалось за підсумками Національного діалогу, на який було орієнтовано це саме бачення. Дивує те, що і ті, які беруть  участь з ними у бойових діях інші сторони прагнуть встановити правління Ісламу лише за допомогою приведення хоусітів до влади. Нижче слідують витяги, буквально викладені у цьому баченні, звідки можна зрозуміти, що воно собою представляє:

«Запуск проекту по будівництву держави є основою взаємодії жителів країни і політичних сил для створення сучасної єменської держави... Тому ми запускаємо сьогодні своє національне бачення, щоб виразити проект по будівництву держави, який несе в собі зміст побудови чистих національних основ, ідеологій і цінностей, які включають реформи і розвиток...». Таким чином, розробники проекту одноосібно вирішили, що їх бачення є основою. Що це за священна основа, до якої неможна доторкнутись і яка не надає значення думці людей? Тепер люди виступають у ролі брехливих свідків, як це було з народом Фараона, який сказав:

مَآ أُرِيكُمۡ إِلَّا مَآ أَرَىٰ وَمَآ أَهۡدِيكُمۡ إِلَّا سَبِيلَ ٱلرَّشَادِ

«Я вказую вам лише на те, що сам вважаю за потрібне. Я веду вас лише правильним шляхом» (40:29)?

Вони прописали, що це бачення «несе в собі зміст побудови чистих національних основ, ідеологій і цінностей, як включають реформи і розвиток». Ми ж відповімо, що основою держави повинна бути одна ідеологія (доктрина, із якої виходить система), яка вирішує виникаючі проблеми людей, а не багато ідеологій, оскільки кожна із трьох ідеологій має свою власну доктрину і систему. Перша ідеологія — Іслам, доктриною якого виступає концепція єдинобожжя «Немає божества окрім Аллаха, Мухаммад — Посланець Аллаха», а система складається із упорядкованих законів Шаріату, які вирішують усі життєві проблеми.

Друга ідеологія — капіталізм, доктриною якого є відокремлення релігії від життя суспільства, а система заснована на користі. Третя ідеологія — соціалізм (комунізм), доктриною якого є заперечення існування Аллаха, а система заснована на матеріальній еволюції. Прийняття в основу держави декількох ідеологія означає, що влада не погодилась править лише на основі ісламської доктрини і системи. Недосить того, що вони взяли в основу держави ісламську доктрину, залишивши рішення усіх життєвих справ іншій ідеології. Що стосується «національних основ», то це явна заміна Ісламу патріотизмом, який не може охоплювати значення нашої релігії.

«Реформи і розвиток» означають, що закони і положення «сучасної єменської держави» будуть змінюватись і розвиватись в залежності від часу і місця, тобто переглядатись, щоб відповідати поточним тенденціям. Згідно з їх баченням, закони і положення не одноманітні і відрізняються в залежності від місця. Наприклад, Південь відрізняється від Півночі аналогічно законам і положенням капіталістичного Заходу, які змінюються згідно з користю після позбавлення релігії права організовувати життєві справи. Це те, що буде відбуватись з законами у «сучасній єменській державі», що кардинально відрізняється від шаріатських законів, які охоплюють усі часи і місця, оскільки є останнім посланням Аллаха до людей і не змінюються ані при жодних обставинах.

У представленому баченні також говорилось про «сильну державу», але не розглядалось, яким чином вона стане сильною. Держава набуде сили лише за допомогою прийняття ідеології, яка стане її доктриною і системою. Таким чином, усі ідеї і положення держави виходять із доктрини і не суперечать одне одному. Прийняття ідей і положень поза ісламською доктриною веде до протиріч, оскільки ми у своїй доктрині є мусульманами, а в управлінні, економіці, соціальній системі, освіті та зовнішній політиці стаємо капіталістами. Хіба мусульман не стали падати у провалля відсталості, коли замінили ідеї і положення Ісламу в усіх сферах життя ідеями і положеннями західного капіталізму?!

Також у запропонованому баченні згадується «національна єдність єменського народу» і «збереження його гідності і честі». «Патріотизм», про який іде, прийшов до нас із Франції  — першої держави, яка прийняла капіталістичну ідеологію услід за Великою французькою революцією. Патріотизм годиться для Франції, яка відокремилась від Європи, але не годиться для нас, оскілки він веде до розділення ісламської общини, що дозволяє ворогам взяти під контроль землі мусульман. Це суперечить словам Аллаха:

وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعٗا وَلَا تَفَرَّقُواْۚ ١٠٣

«Міцно тримайтесь за вервь Аллаха усі разом і не розділяйтесь»(3:103).

Аллах звертається до усіх мусульман, щоб вони були єдині і не розділялись, а не лише до народу Ємену, щоб вони були єдині між собою. Що стосується захисту «честі і гідності», то Всевишній Аллах говорить:

بَشِّرِ ٱلۡمُنَٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا ١٣٨ ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعٗا

«Обрадуй звісткою пр. тяжкі страждання лицемірів, які беруть своїми помічниками та друзями невіруючих замість віруючих. Невже вони хочуть набути могутності з ними, якщо могутність цілком притаманна Аллаху?» (4:138,139).

Нам варто пам’ятати слова Умара ібн аль-Хаттаба: «Ми — народ, який Аллах звеличив за допомогою Ісламу. І якщо ми будемо шукати велич у чому-небудь іншому, то Аллах принизить нас».

Згідно баченню «повинні реалізовуватись роль, функції, цінності та визнана ідентичність держави...». Держава — це елемент втілення верховної політичної влади у суспільстві, і вона піклується про справи окремих осіб і суспільства згідно з концепціями, що відображають переконання і погляди суспільства на життя. Це ті переконання, на які розробники бачення не звертали уваги, коли закладали фундамент держави. Вони обмежились своєю розробкою, не звертаючи уваги на людей, якими будуть керувати. Ролі і функції держави — це турбота про справи людей згідно з доктриною, прийнятої ними для себе і для держави, яка буде ними управляти.

У «сучасній єменській державі» інститути влад засновані на доктрині відокремлення релігії від життя, а в Ісламі держава ґрунтується на формулі єдинобожжя «Ля іляхаілля-Ллах Мухаммад расулю-Ллах». Цінності держави також повинні відповідати доктрині суспільства. Що стосується ідентичності, то про неї нічого не сказано, оскільки вона — ісламська, але згадування про це може обернутись проти них самих, коли вони будуть організовувати різноманітні життєві справи іншими системами окрім Ісламу.

Також представлений проект вказує на «головування закону». Згідно Ісламу, панування належить лише Шаріату, а у «сучасній єменській державі» панування буде належати «закону». «Закон є вираженням загальної волі», як це передбачено у статті 6 Декларації прав людини, прийнятої у Франції у 1789 році, яка була перейнята учасниками Конференції по національному діалогу у березні 2012 року і переформульована у новій єменській конституції. «Сучасна єменська держава » визнає цю конференцію і опирається на її результати.

Ми не помітили ніяких змінень після революції 21 вересня 2014 року, хоча найбільш помітним проявом змін у революціях є заміна систем правління, але вона збереглась, як і раніше. Так у чому ж проявилась революція?

Згідно баченню,Ємен повинен «звільнитись від якої-небудь економічної залежності» і «поступово стати самодостатньою в області продовольства державою».

Розробники проекту не ввели нічого нового в економіку і не віддалились від капіталістичної економіки, яка повністю суперечить економічній системі Ісламу з очки зору визначення економічної проблеми  — у чому вона виражається і як її вирішувати, як держава отримує свої ресурси і як витрачає, заборонність лихварства, шаріатський розподіл багатств, прийняття золото-срібного стандарту, оберт і підкріплення паперових грошей і т.д.

Творці бачення не зможуть уникнути економічної залежності, як і не змогли уникнути політичної, і не зможуть забезпечити продовольчу безпеку, тому що їх політичні зв’язки не дозволять зробити цього. Отож, Ємен буде і надалі економічно залежним, оскільки його лідери, починаючи з 26 вересня 1962 року, відмовились від політики продовольчої безпеки для свого народу. Вони перестали підтримувати і самостійно виробляти стратегічно важливі сільськогосподарські культури для внутрішнього споживання, заміняючи їх товарними культурами, які призначені для продажу, і відкриваючи свої ринки для імпорту.

Економіка виступає головною задачею хоусітів, оскілки вони використовують це питання з метою політичних дивідендів. Питання економіки викриває їх перед народом. Тим більше, що вони назавжди втратили свої нафтові ресурси і радісно погоджуються з пропозиціями Всесвітнього банку, хоча раніше виступали проти його економічних програм, запропонованих уряду Басіндви. Тепер вони намагаються отримувати кредити від Всесвітнього банку та Міжнародного валютного фонду,які є інструментами втручання у внутрішні справи мусульманських країн. Ці інструменти використовуються для реалізації програм та видачі кредитів різноманітним режимам з метою роздобути додаткові фінансові ресурси на додаток до отримання щорічних відсоткових виплат від країн-боржників. Також ці програми використовуються у створенні причин для скинення одних режимів і встановлення на їх місці інших, а також для налагодження зв’язків з цими режимами, щоб у подальшому складати для них плани і робити усе, що побажають. Розмови про «підвищення рівня життя», «підвищенні економічного рівня» і «запуск колесу розвитку» — лише порожні гасла, розраховані на тимчасове присипання населення. Незабаром увесь це міраж зникне, і люди стикнуться з найтяжчими умовами життя.

Люди усе іще не забули, що хоусіти підняли гасло полегшення економічного тягаря, з яким стикнулись люди через встановлення добової норми купівлі нафтопродуктів, що було утверджено урядом Басіндви заради підняття ціни. Услід за цим рішенням ціна каністри бензину (20 л.) піднялась до 4000 ріалів, дизельного палива — 3000 ріалів, а балон газу — до 1500 ріалів. Сьогодні ж ціна каністри бензину складає 6500 ріалів, дизельного палива — 7500 ріалів, а балон газу — 3000 ріалів. І усе це відбувається на тлі невиплати зарплат службовцям урядового апарату у районах, контрольованих хоусітами.

У цьому баченні також згадується декілька постулатів, такі як «безпека і стабільність», «безпека і справедливість», «соціальна справедливість», «підтримання прав і свобод людини».

Безпека країни втрачена з 21 вересня 2014 року, оскільки війна пронеслась від Саади до аль-Махрыи, зачіпаючи Амран, Сану, Дамар, Ібб, Таіз, Аден, Абьян, Шабву та Хадрамаут. За минулі роки були розтоптані усі згадані убаченні постулати. У дома людей вдирались, зламуючи двері і розбиваючи вікна, не беручи до уваги святість приватного життя мусульман. Після осле того, як людей примушували вийти, дома руйнувались. Навіть мечеті піддавались нападам, а людей ловили у домах, на вулицях та робочих місцях, кидаючи їх у в’язниці, де їх тримали без пред’явлення звинувачень і справедливих судових процесів, перекриваючи усі можливості розголошення.

«Підтримання прав і свобод людини» припускається лише з капіталістичної точки зору, яка розглядає права людини, не враховуючи її природу. І за допомогою цих «прав» людина вдовольняє свої потреби найогиднішими способами. У тому ж напрямі людина скерувалась, прийнявши «концепцію свобод», яка більше не розглядалась як концепція, що суперечить рабству. Людина має право на захист себе, своєї честі та майна від шкоди, а також щоб її розум і релігія не піддавались нападкам. Невже хоусіти хочуть переконати людей, що вони більше не повернуться до того, що коїли учора?! Справедливість проявляється з першого дня, і не пізніше, як і безпека.

Учора Алі Салех та його оточення — керівництво армії та служб безпеки — закрились від людей, щоб народ остаточно ослаб. Сьогодні хоусіти повторюють те ж саме і навіть дозволяють Сполученим Штатам проникати в єменську армію з метою захопити та контролювати режим, як вона робила у багатьох країнах, які врешті решт опинились у її підкоренні, починаючи з Бразилії та Індонезії і закінчуючи Єгиптом і Пакистаном. Америка отримала можливість перестроїти армію Ємену, і вона не упустить цей шанс.

Це є зовнішньою інтервенцією в Ємен — одну із частин світу, де дуже давно розгорілась боротьба за вплив через доступ до Аравійського моря. І цей конфлікт лише підсилюється.

Бачення передбачає «встановлення рівних відносин з арабськими та «ісламськими» країнами та усіма країнами світу по загальним правилам та взаємним інтересам між народами та країнами, які зобов’язались виконувати усі вимоги перед нашою арабською та ісламською общиною та усім світом».

Капіталістичні держави встановили для себе міжнародне право на основі мирських інтересів, щоб регулювати свої зовнішні відносини з рештою країн світу. Вони прагнуть до того, щоб лише це право регулювало міжнародні відносини, особливо відносини з мусульманськими країнами, тому що міжнародні відносини мусульман регулюються Ісламом і засновані на розділенні миру на дві території: Дар уль-Іслям (територія Ісламу) і Дар уль-куфр (територія невір’я). Також Іслам розділяє усі країни на два види, перший — «держави, які потенційно перебувають у стані війни », і з ними вибудовуються певні відносини, другий — «держави, які реально перебувають у стані війни», і з ними розриваються усі зв’язки. Що стосується територій мусульман, то вони вважаються ісламськими і регулюються на основі внутрішньої політики, а не зовнішньої.

Запропоноване хоусітами бачення гласить, що «задачею сучасної єменської держави є збереження незалежності, суверенітету та єдності Ємену від будь-якої гегемонії або підкорення». Насправді, незалежність Ємену згідно до громадянської держави означає незалежність від решти ісламських земель. Спостерігається той факт, що за останні 10 років міжнародна боротьба за Ємен підсилилась. У цій боротьбі з одного боку бере участь Британія, яка покладалась на Алі Салеха більше 30 років. З іншого боку у ній бере участь Америка, яка неодноразово намагалась витіснити вплив британців за допомогою місцевих інструментів, наприклад, підштовхуючи Соціалістичну партію Ємену протистояти Салеху, як це було видно із подій 1994 року; або використовуючи «Південний рух», коли він був проамериканським; або ж використовуючи хоусітів через регіональне покровительство.

У цій боротьбі американці і британці використовують регіональні сили в особі арабських режимів, які просувають плани та проекти своїх хазяїв. Раніше проанглійською регіональною силою був режим Аль Сауд на чолі з королем Абдуллахом ібн Абдульазізом. Сьогодні задачу просунення планів Британії взяли на себе ОАЕ, а американські інтереси сьогодні оберігаються Іраном і режимом Аль Сауд в особі короля Сальмана та його сина Мухаммада. Деякі можуть обманутись ворожнечею між хоусітами та режимом Аль Сауд. Насправді, це лише видима частина процесу, а за лаштунками відбувається зовсім інше. Багато що об’єднує хоусітів з правителями КСА, такими як Бандар ібн Султан, Сальман та Мухаммад ібн Сальман. Наприклад, їх об’єднує боротьба з «тероризмом» або запропоноване обома сторонами «бачення 2030». Усе це вказує на те, що у них один управитель.

Хоча у баченні неодноразово повторюється прихильність єдності Ємену, але реальність говорить про протилежне. Контроль хоусітів на півночі Ємену та уряд АбдРаббо на півдні вказують на існування тріщини, яку важко затягнути. Заяви хоусітів про те, що жителі півдня стоять перед вибором: залишатись у єдності або відокремитись, показують їх готовність покинути південь країни. Більше того, дії режиму Аль Сауд на півдні Ємену також скеровані на розчленування країни.

Представлений проект хоусітів говорить про «вищий інтерес батьківщини» та «інтерес майбутній поколінь». Хоусіти слідують курсу своїх попередників, повторюючи ту ж саму помилку — вони біжать за вигаданим інтересом, залишаючи шаріатський інтерес. Ісламське правило гласить «інтерес там, де закон Аллаха», тому що Законодавець визначає інтерес, а зацікавлена сторона повинна слідувати Шаріату. І неправильно стверджувати, «де інтерес, там і закон Аллаха», оскільки тут розум визначає інтерес, не маючи такого права. Визначення інтересу входить у повноваження Законодавця, а не людського судження. Задачею розуму є виконання отриманих законів у потрібному місці. Так про який «вищий інтерес батьківщини» та  «інтерес майбутній поколінь» іде мова?!

У баченні говориться: «Світ та політичне рішення, до якого ми прагнемо, засновані на партнерстві і консенсусі. Вони орієнтовані на національне бачення побудови сучасної держави Ємен».

По словам Семюеля Філліпса Хантінгтона після розпаду Радянського Союзу Іслам став головним культурним ворогом капіталістичного світу. Він написав книгу «Зіткнення цивілізацій», яка підштовхнула республіканців привести до влади Джорджа Буша-молодшого, а потім спланувати та здійснити план по вибуху веж Всесвітнього торгового центру і звинуватити у цьому мусульман, щоб розв’язати війну проти Ісламу під приводом «боротьби з тероризмом». У своїй книзі «Світовий капіталізм. Викритті. Вони наважились сказати правду» Сьюзан Ліндауэер довела правду про тих, хто стоїть за вибухом веж-близнюків.

Учора хоусіти віддавали перевагу війні над миром, щоб досягти верхівки піраміди влади і видавити своїх супротивників, а сьогодні, коли вони отримали владу і шукають легітимність для свого уряду, у них мир став переважати над війною. Хто розставляє такі пріоритети? Хіба вони не вчиняють згідно своїм бажанням? Той, хто учора прийшов зі зброєю у руках, сьогодні дає поради, щоб усі склали свою зброю і взяли участь з ними у правлінні, не через любов до них,  а щоб примусити їх замовчати.

Хоусіти завжди намагались підкріпити свої дії аятами Корану, такими як:

فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤۡمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيۡنَهُمۡ ثُمَّ لَا يَجِدُواْ فِيٓ أَنفُسِهِمۡ حَرَجٗا مِّمَّا قَضَيۡتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسۡلِيمٗا

«Але ні — клянусь твоїм Господом! — вони не увірують, доки вони не оберуть тебе суддею в усьому тому, що заплутано між ними, не перестануть відчувати у душі утискання від твого рішення і не підкоряться повністю» (4:65).

Але сьогодні, у запропонованому баченні вони обмежились згадуванням імені Аллаха тричі у такому виді: «з дозволу Аллаха», «за допомогою Аллаха» і «з благословення Аллаха».

Замість того, щоб зробити Шаріат орієнтиром при веденні своїх справ та у прийнятті законів та ідей, вони прийняли «конституцію республіки; підсумки Конференції по національному діалогу; основні закони і законодавство; галузеві стратегічні плани і колишні урядові програми; глобальний план сталого розвитку 2016–2030; пропозиції і погляди державних закладів; бачення і сприйняття політичних партій; сукупність успішного міжнародного досвіду і практики».

Хіба хоусіти змінили що-небудь із минулого? Тим більше, що прості люди, які брали участь з ними у боях або не брали, порахували, що гряде Іслам і що він буде запроваджений, як тільки буде досягнута Сана, але цього не трапилось досі.

Вони говорять, що це відбудеться з завершенням війни, але тепер перед ними стоїть громадянська держава — новий бар’єр на шляху до «їх прагненням». Так само думали і інші під час війни 1994 року — як тільки вони увійдуть в Аден, то почнуть втілювати Шаріат Аллаха в Ємені, і усі перешкоди будуть вже усунуті!

Хоусіти втратили свою коранічну дорожню карту на шляху із Саади у Сану і дійшли до того, що ми описали вище. Якщо б воїни, які віддали свої життя заради збереження коранічного шляху, побачили б, що ця дорога закінчилась не перемогою та величчю, а громадянською державою, що вони сказали б і що зробили б?!

Громадянська держава не нова для народу Ємену. Республіканська система правління існує з 26 вересня 1962 року і по сьогоднішній день. Це і було громадянською державою, хоча не було відкритого проголошення про неї. Нещастя, зубожіння, пригноблення та панування капіталістичного Заходу — усе це плоди громадянської держави.

Такими є ідеї капіталізму, і його недоліки очевидні перед ідеями Ісламу. Нав’язати їх людям можливо лише через обман. Народ Ємену не опиниться обдуреним, і скоро увесь обман вийде назовні.

Другий Праведний Халіфат — ось що турбує капіталістів, а створення громадянської держави є лише перешкодою на шляху його встановлення.

يُرِيدُونَ أَن يُطۡفِ‍ُٔواْ نُورَ ٱللَّهِ بِأَفۡوَٰهِهِمۡ وَيَأۡبَى ٱللَّهُ إِلَّآ أَن يُتِمَّ نُورَهُۥ وَلَوۡ كَرِهَ ٱلۡكَٰفِرُونَ

«Вони хочуть загасити світло Аллаха своїми вустами. Проте Аллах не допустить цього і завершить поширення Свого світла, навіть якщо це ненависно невіруючим» (9:32),

إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ فِي ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا وَيَوۡمَ يَقُومُ ٱلۡأَشۡهَٰدُ

«Воістину, Ми надамо допомогу Нашим посланцям та віруючим у мирському житті і у той день, коли предстануть свідки» (40:51).

 


Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Д-р Шафік Хаміс
8 Джумада ас-сані 1440.х.
13.02.2019 р.