Аль-Мізан — мірило 6 ч.

Статті
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Мірило мислення, нафсу і поведінки людини

Потреба людини у мірилах мислення, нафсу і поведінки

Людина (маючи статус намісника на землі) має потребу у мірилах, критеріях та визначеннях для свого мислення, ідей, нафсії та образу життя. Причини тому — наступні:

1 — Серед усіх видимих створінь людина — єдина, хто володіє розумом, вона — єдина, кому не була закладена у природу примусова система для розумового процесу, нафсу та образу життя. На відміну він неї інші створіння підкорені якійсь своїй системі життя, згідно з якою вони безвольно існують. Аллах заклав це в них, щоб створіння підкорялись людині, а вона користувалась цим у своєму повсякденному житті. Будь-які створіння, окрім людини, позбавлені права вибору, їм не надано розуму. Наприклад, неорганічні речовини, рослини, тварини і птахи — усі вони існують згідно до своїх правил і встановленими для них законами. Іншими словами, в них мається закладена природа і властивості, в них є причина, звідки формується передбачувана поведінка, яка регулює взаємодію між собою, у той час як людина у своєму мисленні,бажаннях і образі життя вільна у виборі. Тому людині вкрай необхідно набути мірила, критерії. визначення, за допомогою яких вона могла б винести рішення по мислення, нафс та образ життя.

2 — Людина — єдине створіння, у якого через помилки у мисленні, нафті, образі життя виникають проблеми, як для неї, так і для оточуючих. Давайте розглянемо кожен елемент окремо:

а) Мислення:

— При помилковому розумінні реальності відбувається помилкова взаємодія з нею. Наприклад, керування думкою, що суспільство — це сукупність індивідів, призводить до неправильного рішення у виправленні суспільства. Носій такої думки вважає, що виправлення будь-якої проблеми у суспільстві повинно розпочатись з виправлення індивідів, у результаті його життя проходить, а він усе намагається виправити усіх індивідів. Така людина помічає, що вади не лише залишаються, але й продовжують збільшуватись у кількісному відношенні, причому багаторазово. Причиною тому послужило неправильне уявлення про структуру суспільства, що, природно, призвело до неправильного рішення, що потягло за собою помилкові дії.

— Нерозуміння реальності процесу мислення призводить до помилок у його виправленні і розвитку, а також виникають проблеми у вихованні, у нафсі та в інших речах. Погляньте, коли комуністи виключили із умов мислення попередню інформацію, то наслідком цього стала поява величезної кількості помилкових ідей. До таких ідей відноситься ідея відсутності потреби людини у Творці, Який надав їй цю саму попередню інформацію на мить її створення. Ігнорування відчуттів як умови у процесі мислення потягло за собою гіпотезу про зв’язки з потойбічними світами. У результаті з’явилась гіпотеза про завдання шкоди і болю людині подібними створіннями, і люди почали стверджувати, що такі створіння оволодівають людиною, її мисленням  її нафсом, її образом життя.

— Відсутність правильного розуміння терміну «користь» (масляха) зробила її метою для багатьох людей у житті замість того, щоб залишатись причиною для зв’язків, які потребують певної системи і критеріїв.

— Помилка у розумінні терміну «уповання» (таваккуль) призвело одних людей до бездіяльності, інших же — до розумінню, що уповання — це утворення матеріальних причин. Таке сприйняття призвело до деструктивного впливу даного поняття на людину, хоча задачею цього терміну було сформувати у ній постійний зв’язок з Аллахом, зробити із неї того, хто вдається по допомогу лише до Аллаху. Адже правильне розуміння надає людині стільки енергії та впливової сили, що вона готова до скоєння неможливого, до чудес, які відбувались з Посланцем (с.а.с), його сподвижниками і тими, хто строго слідував їх шляху.

— Нерозуміння терміну «шура» у багатьох людей призвело до плутанини між справою наради серед мусульман і питань законотворчості. Шура була використана скрізь, де це можливо і неможливо де, хоча по свої суті це усього лише прийняття думки при певних шаріатських обставинах. Шура стала джерелом для законів, у той час як це право належить лише Аллаху. Право Аллаха у виданні законів було перетворено у сферу, де відбувається колективна нарада, голосування, де рішення приймається на основі розуму. Неправильне розуміння шури підштовхнуло людей прийняти ідеї демократії, які напряму суперечать ісламському світогляду (акиді).

Тут я згадав лише малу частину тих десятків, точніше — сотень брехливих ідей і понять, що з’явились внаслідок помилкового розуміння їх суті, а також у результаті відсутності правильного мислення і здорового погляду на метод винесення рішень про саму реальність. Я сподіваюсь, Аллах надасть нам свою милість і допоможе нам роз’яснити усі ці моменти у нашому дослідженні.

 

Матеріал був підготовлений спеціально для радіо
Халіфа Мухаммад, Йорданія
23.03.2017