COVID-19 — це гонець покарання чи милості?

Статті
Друкарня

Було це заплановано чи ні, але усі побачили, як вірус вбив сотні, тисячі людей; можливо, кількість загиблих досягне мільйону.

Сьогодні запах смерті витає по усьому світу, а розмови про вірус зайняли лев’ячу частку у ЗМІ. Цей вірус є створінням, яке вселяє страх і жах в усе людство. Створіння, розміри якого не перевищують 150 нанометрів (нм).

COVID-19 — це один із гінців Всевишнього, в його появі і поширенні має місце Божественна мудрість. Кожен день небезпека пандемії зростає, і дійшло до того, що деякі країни не змогли контролювати поширення вірусу і залишили рішення проблеми тільки на Всевишнього.

Незважаючи на нескінченні стихійні лиха, на минулі світові війни, економічні кризи, які захлеснули світ, західні держави, такі як Америка, Англія, Росія і Франція продовжили вбивати мусульман, ніби вони — володарі світу. Сьогодні ніби сам Всевишній звернувся до світу зі словами: «Це Я посилав увещевателів, але ви не вняли їм, не повернулись у Мій бік, так вкусіть нове покарання, яке буде загрожувати усьому світу». І ми бачимо, як світ оціпенів і виявився безпорадним перед маленьким вірусом. Всевишній сказав:

وَمَا نُرْسِلُ الْمُرْسَلِينَ إِلَّا مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ ۖ فَمَنْ آمَنَ وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

«Ми відправляємо посланців лише добрими вісниками і застерігаючими увещевателями. Ті, які увірували і робили праведні діяння, не пізнають страху і не будуть опечалені» (6:48).

Проте вони не увірували і не встали на прямий шлях:

وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا مَا حَوْلَكُم مِّنَ الْقُرَىٰ وَصَرَّفْنَا الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

«Ми вже  погубили селища, які були навколо вас, і роз’яснили знамення, щоб вони могли повернутись [на прямий шлях]» (46:27),

قُلِ انظُرُوا مَاذَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَمَا تُغْنِي الْآيَاتُ وَالنُّذُرُ عَن قَوْمٍ لَّا يُؤْمِنُونَ

«Скажи: «Поспостерігай за тим, що на небесах і на землі». Але знамення і увещевання не приносять користі тим, хто не увірував!»(10:101),

قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ

«Скажи: «Він владний наслати на вас муки зверху або з-під ваших ніг, або привести вас у замішання, розділивши на угрупування і давши одним із вас вкусити жорстокість інших». Подивись, як Ми роз’яснюємо знамення, щоб вони могли зрозуміти» (6:65),

حَتَّىٰ إِذَا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَهَا وَازَّيَّنَتْ وَظَنَّ أَهْلُهَا أَنَّهُمْ قَادِرُونَ عَلَيْهَا أَتَاهَا أَمْرُنَا لَيْلًا أَوْ نَهَارًا فَجَعَلْنَاهَا حَصِيدًا كَأَن لَّمْ تَغْنَ بِالْأَمْسِ ۚ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

«… Коли ж земля покривається убранством і прикрашається, а її жителі вважають, що вони владні над нею, Наше повеління наздоганяє її вночі чи удень. Ми перетворюємо її у жнива, ніби іще учора вона не була багата. Так Ми роз’яснюємо знамення для людей міркуючих» (10:24).

Всупереч аятам, попередженням, покаранням люди продовжили поводити себе зарозуміло і пихато, возомнивши, що вони боги, що їм по силам усіляка річ. У результаті вони заслужили Божественний гнів і покарання за свої діяння. Такою є закономірність Всевишнього у відношенні кожного, хто грішить, вбиває, не вірить у панування Аллаха. Учора гінцем покарання була чума, холера, іспанський грип. Так, у 1720 р. чума уразила м. Марсель і вбила 100 тисяч людей, у 1820 р. в Індонезії, Філіппінах і Таїланді холерою захворіло 100 тисяч людей, у 1920 р. іспанський грип погубив біля 100 млн. людей. І люди не змогли нічого зробити, не змогли знайти вакцину від іспанського грипу.

Сьогодні новим гінцем покарання став COVID-19, який забирає життя людей по усьому світу … Так яким буде шаріатський хукм по відношенню до нього? Що ми повинні робити? Як нам позбутися від нього? У чому полягає мудрість цієї пандемії? Ці питання дуже важливі, а отож, необхідно відповісти на них! У зв’язку з цим ми скажемо:

1) COVID-19 — це один із гінців Всевишнього, який був посланий або як покарання, або як випробування. І тут неважливо, чи була його поява як када (рішення Аллаха), або було через людську помилку, або він був розроблений цілеспрямовано. Аллах побажав, щоб вірус забрав життя тисяч людей по усьому світу з причини їх гріхів. На Заході число померлих у рази більше, аніж у мусульманському світі, адже Захід сіє на землі нечестя, вбиває невинних, ввергає людей у зубожіння, віднімає не по праву, виганяє народи із їх домів, узаконює лихварство, узаконює перелюбство, схвалює огидні вчинки, як явні, так і приховані. Всевишній сказав:

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

«Зло з’являється на суші і на морі з причини того, що роблять людські руки, щоб вони вкусили частину, що вони накоїли, і щоб вони повернулись [на прямий шлях]» (30:41).

У мусульманських країнах, де правлять нікчемні правителі, COVID-19 уніс менше життів, оскільки поширених гріхів там менше, аніж на Заході. Всевишній сказав:

مَّنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا ۗ وَمَا رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِّلْعَبِيدِ

«Хто вчиняє праведно, той вчиняє у благо собі. А хто коїть зло, той вчиняє у шкоду собі. Господь твій не вчиняє несправедливо зі Своїми рабами» (41:46).

Варто зрозуміти, що Аллах відправив нам два послання:

а) Послання Заходу, щоб він почав шукати істину, повернувся до Аллаха, залишив капіталізм з його секуляризмом.

б) Послання до мусульман (правителів, вчених, звичайних людей), тобто до усієї Умми. До Умми, яка залишила Послання Мухаммада ﷺ, яка зайняла позицію стороннього глядача до того, що відбувається у світі. Це трапилось, коли 28 Раджаба 1342 р.х. (03.03.2024.) був зруйнований Халіфат, коли землі мусульман були поділені на національні держави, коли мусульманський світ був окупований у військовому, політичному, ідейному, культурному, економічному плані, коли над мусульманами стала запроваджуватись капіталістична система. Таким чином, мусульмани опинились під гнівом Аллаха, виявились приниженими, слабкими, бідними, необізнаними у своїй релігії, їх почали спіткати трагедії одна за другою. І тільки віра в Аллаха і ведення діяльності по встановленню влади Ісламу дозволять заслужити Його вдоволення і уникнути Його гніву. Аллах сказав:

أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَىٰ ۚ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ

«Хіба той, хто знає, що ниспослане тобі є істиною, може бути подібний сліпцю? Воістину, розуміють це тільки володарі розуму» (13:19),

وَهُمْ يَصْطَرِخُونَ فِيهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ ۚ أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُم مَّا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَن تَذَكَّرَ وَجَاءَكُمُ النَّذِيرُ ۖ فَذُوقُوا فَمَا لِلظَّالِمِينَ مِن نَّصِيرٍ

«Там вони заволають: «Господь наш! Виведи нас звідси, і ми будемо вчиняти праведно, а не так, як ми вчиняли раніше». Хіба Ми не дарували вам життя досить довге для того, щоб схаменувся той, хто міг схаменутись  ? Та й застерігаючий увещеватель приходив до вас. Вкусіть же [покарання], і немає для беззаконників помічників» (35:37).

2) Як ми вже згадали, пандемія COVID-19 — це када для народів світу, і вони не можуть уникнути цього.

Мусульмани повинні зрозуміти, що їм треба повернутись до Аллаху, залишити гріхи, відновити заклик до Ісламу, веліти схвалюване і забороняти засуджуване, щоб досягти двох речей:

а) Добитися вдоволення Всевишнього і уникнути Його гніву:

وَلَنُذِيقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَىٰ دُونَ الْعَذَابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

«Але окрім найбільших мук Ми неодмінно дамо їм вкусити менші муки, щоб вони могли повернутись [на прямий шлях]» (32:21).

б) Добитися відродження Умми і людства за допомогою заклику до Ісламу, поширення його ідей, встановлення його держави, правління на основі законів Ісламу. Але усе це повинно відбуватись строго по методу (тарікату) перетворення суспільства, якому слідував Посланець Аллаха ﷺ.

3) Усе людство, зокрема — Умма, боїться вірусу, і при цьому не забуває, у чиїй длані влада над ним. Люди забули Аллаха, але бояться вірусу; але хто ж більше гідний, щоб його боялись? Смерть — в руках Аллаха, а не в руках вірусу, адже вірус — це один із гінців Всевишнього. До числу гінців відносяться куля, меч, сердечний приступ,отрута і багато інших положень, під час яких помирає людина. Що стосується причини смерті людини, то це аджаль (завершення строку життя). Аллах закликає людей згадати про Нього як про Володаря цього світу. У зв’язку з чим Він посилав гінців для попередження будь то землетруси, вулкани, війни, революції, хвороби, епідемії.

4) Давайте поміркуємо над хадісом, який передала Аіша: «Якось я спитала Посланця Аллаха ﷺ про чуму, на що він ﷺ мені сказав:

سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنِ الطَّاعُونِ فَأَخْبَرَنِي أَنَّهُ عَذَابٌ يَبْعَثُهُ اللَّهُ عَلَى مَنْ يَشَاءُ وَأَنَّ اللَّهَ جَعَلَهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ يَقَعُ الطَّاعُونُ فَيَمْكُثُ فِي بَلَدِهِ صَابِرًا مُحْتَسِبًا يَعْلَمُ أَنَّهُ لَا يُصِيبُهُ إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ إِلَّا كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ شَهِيدٍ

«Це покарання, яке Аллах посилає, кому побажає, проте для віруючих Аллах зробив її милістю Хто б не потрапив (на територію поширення) чуми, нехай залишиться на цій території, проявляючи терпіння і сподіваючись на нагороду від Аллаха. Адже він знає, що торкнеться його тільки те, що предписав йому Аллах, і тому він отримає таку ж нагороду, що й шахід» (Бухарі).

Із цього хадісу стає зрозумілим, що чума — це така ж епідемія, як і інші хвороби, зокрема, як COVID-19. Ці хвороби Аллах посилає, кому побажає. Якщо Аллах послав яку-небудь хворобу покірним мусульманам, то це буде милістю для них. Якщо ж Він послав її невірним, грішникам і лицемірам, то це буде покаранням для них. Тут усе залежить від положення того чи іншого народу.

Сьогодні ми живемо у світі, де Захід колонізує і вбиває інші народи, робить те, що викликає гнів Аллаха, править капіталізмом, поширює несправедливість, у зв’язку з чим Аллах і послав Заходу це покарання. Аллах сказав:

وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ

«Але злий виверт оточує (чи уражає) лише тих, хто коїть зло» (35:43).

У західних країнах смертність від цієї хвороби величезна, у наших же країнах смертність менше, незважаючи на те, що медичні можливості у нас гірше нікуди. Ми — мусульмани, але правлять нами лицеміри і зрадники, і правлять вони не законами Ісламу. Сьогодні ми поділені на більше аніж 50 держав замість того, щоб жити під затишком однієї Ісламської Держави. Сьогодні в наших землях поширилось нечестя, зло, корупція, грабіжництво, вбивство, перелюбство, лихварство та інші огидні речі. Це означає, що ми заслужили бути між покаранням і милістю, тому що ми як мусульмани не живемо під затишком Халіфату, як жили сподвижники, а також через нашу мовчанку нами правлять нікчемні люди на основі капіталізму. Але ж ми чули, як Посланець Аллаха ﷺ сказав:

لَمْ تَظْهَرِ الْفَاحِشَةُ فِي قَوْمٍ قَطُّ حَتَّى يُعْلِنُوا بِهَا إِلَّا فَشَا فِيهِمُ الطَّاعُونُ وَالْأَوْجَاعُ الَّتِي لَمْ تَكُنْ مَضَتْ فِي أَسْلَافِهِمُ الَّذِينَ مَضَوْا

«… час, коли огидна річ (перелюбство) пошириться серед людей так, що вони будуть коїти її відкрито, через що серед них пошириться така чума і голод,які не були відомі до цього …» (Ібн Маджа, Байхакий).

Отож, для нас є ваджибом просвіщати мусульман і закликати до влади Ісламу, щоб встановити Ісламську Державу,яка буде запроваджувати закони Шаріату, вижене окупантів і зрадників із з наших земель. Також ми повинні проявити терпіння у відношенні пандемії COVID-19, але при цьому ми повинні вжити усі необхідні заходи по запобіганню його поширення і по лікуванню. І якщо гонець милості забере наші душі, то, з дозволу Аллаха, ми будемо із числа шахідів.

Якось у часи свого правління Умар ібн аль-Хаттаб висунувся у Шам, і коли він досяг (околиць Шаму), до нього прибула звістка, що у місцевості Амваса поширилась епідемія чуми. Тоді він зібрав учасників битви при Бадрі і почав з ними радитись, як вчинити далі. Хтось сказав,що треба рухатись далі, хтось сказав, що треба повернутись. Потім Умар зібрав тих, хто давав присягу «ар-Ридван» в Худайбії, і також почав з ними радитись, але і вони розійшлись у думках. Потім Умар зібрав тих, хто прийняв Іслам під час завоювання Мекки, і тих, хто прийняв Іслам пізніше, і вони (окрім двох із їх числа) зійшлись у тому, що треба повертатись назад. Після цього повернувся Абдуррахман ібн Ауф (він уходив по своїй нужді, і коли він побачив, що відбувається, то повідомив їм те, що чув від Посланця Аллаха ﷺ:

إِذَا سَمِعْتُمْ بِهِ بِأَرْضٍ فَلَا تَقْدَمُوا عَلَيْهِ، وَإِذَا وَقَعَ بِأَرْضٍ وَأَنْتُمْ بِهَا فَلَا تَخْرُجُوا فِرَارًا مِنْهُ

«Якщо ви почули, що вона (чума) — у якійсь землі, то не входьте туди, а якщо опинились там, то не покидайте цю землю, намагаючись втекти від неї».

Умар вирішив, що не увійде у місцевість, де лютувала чума, через що Абу Убайда ібн Джаррах спитав Умара: «Чому ти біжиш від кадара Аллаха?». На що Умар сказав: «О, Абу Убайд, якщо б ці слова сказав хтось інший! Що скажеш, якщо б у пастуха було два пасовиська, одне із них — висохле, а друге — плодюче, то де б паслись вівці?». Абу Убайд сказав: «На плодючому пасовиську!». Умар продовжив : «Хіба це втікання від кадара Аллаха? Якщо б ти став пасти овець на висохлому пасовиську, то робив би це згідно з кадаром Аллаха. Якщо б пас на плодючому, то і це було б згідно з кадаром Аллаха».

У даному випадку під виразом «кадар Аллаха» мається на увазі запис у Вищому Писанні і знання Аллаха. Тобто, якщо ти будеш пасти на плодючій стороні, то зробиш те, що Аллах записав у Вищому Писанні і знав про це, і також, якщо ти будеш пасти на сухій стороні, то теж зробиш те, що Аллах записав у Вищому Писанні і знав про це.

Кого торкнеться COVID-19, той буде схожий на того, кого торкнулась чума, а отож, у випадку смерті він помре шахідом. Якщо ж він не помре, але проявить терпіння при хворобі, яка його спіткала, той отримає нагороду, яку отримують шахіди. Але це не означає, що треба відмовитись від прийняття необхідних заходів у виді медичних масок, захисного одягу, карантину і т.п. Тобто, вчинити так, як зробили мусульмани під час епідемії чуми у місцевості Амвас. Також необхідно просити допомоги у Аллаха, просити пробачення за свої гріхи, робити додаткові намази, жертвувати для потребуючих і закликати Умму нести Послання решті світу як керівництво для життя.

5) Пандемія COVID-19 обнажила нездатність капіталізму протистояти їй. Вірус показав, яка велика різниця існує між Ісламом и капіталізмом. Культура Ісламу базується на його акиді, його законах, призначених для усіх сфер життя людини. Іслам піклується про людей, їх майно, честь, безпеку. Що стосується культури капіталізму, то ми бачимо, як її послідовники, стикнувшись з пандемією, накладають на себе руки. Так, німецький міністр фінансів федеральної землі Гессен Томас Шефер кинувся під поїзд. Прем’єр-міністр Гессена Фолькер Буффье припустив, що Шефер був у відчаї від наслідків кризи з COVID-19.

Ось такою є культура капіталізму, яка спустошує душі людей і штовхає їх на самогубство. Ця криза показала, що ЄС, який пропагує капіталізм, не зміг об’єднатись перед лицем вірусу, через що Італія та Іспанія заволали від безпорадності. Капіталізм не несе відповідальності за людей, тому ті, хто не має доступу до медичному страхуванню, не можуть отримати належне лікування від COVID-19. Що це за звірство? Що це за жорстокість? Що це за ідеологія, яка не відповідає на волання того, хто опинився у біді, не лікує бідних і знедолених? Що це за ідеологія, яка примушує голів держав, таких як Трамп, вимагати скасування усіх карантинних заходів,введених через пандемію? Хто важливіше для капіталізму: людина чи економіка?

Саме капіталізм визначив у якості економічної проблеми дефіцитність товарів і послуг відносно численних і оновлюваних потреб людини. Капіталізм вирішив, що дану проблему треба вирішувати шляхом збільшення на ринку товарів і послуг. У результаті усе вилилось у те, що хтось зміг оплатити за них, а хтось не зміг. Кількість бідних лише в Америці перевищило 20 млн. людей, серед яких — старі та інваліди. Таким чином, цінності капіталізму і його підхід до проблем людей породили бідність, злочинність, протести, духовну порожнечу, проституцію, перелюбство, ЛГБТ-спільноту і т.п. Цінності  капіталізму привели до того, що перед західними суспільствами встала проблема «старіння населення».

Економічна система Ісламу у корні відрізняється від капіталістичної, оскільки на першому місці стоїть турбота про людину, а не про гроші. Всевишній сказав:

قَالَ أَغَيْرَ اللَّهِ أَبْغِيكُمْ إِلَٰهًا وَهُوَ فَضَّلَكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ

«Він сказав: «Невже я стану шукати для вас інше божество, окрім Аллаха, Який підніс вас над світами» (7:140).

Основою економічної системи Ісламу є вдоволення основних потреб кожної людини: їжа, одяг, житло. У випадку, коли є надлишок у засобах, то індивід може вдовольняти і другорядні свої потреби. Але у жодному випадку вдоволення другорядних потреб не може стояти перед вдоволенням основних потреб, як це відбувається у капіталізмі. Треба розуміти, що в основі мова йде про того, хто заробляє достатньо, а у випадку, коли у нього немає роботи, або він літній, чи інвалід, то його повинні забезпечувати родичі. І вони не можуть цього робити, бо самі є потребуючими, тоді забезпечення усіх їх лягає на плечі держави. Адже Посланець Аллаха ﷺ сказав:

كُلُّكُمْ رَاعٍ وَكُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ الْإِمَامُ رَاعٍ وَمَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ

«Кожен із вас — попечитель, і з кожного із вас спитають за своїх підопічних. Імам — попечитель і несе відповідальність за своїх підопічних» (Бухарі).

В Ісламі існує суспільна власність, саме держава контролює добування, користування розподіл цієї власності серед людей. До суспільної власності відносяться:

— Об’єкти, без яких суспільство не може обходитись у своєму повсякденному житті і без наявності яких люди почнуть розходитись. Наприклад, вода, пасовиська.

— Об’єкти, які по своїй природі не можуть знаходитись у приватних руках. Наприклад, дороги, трамвайні лінії, електричні стовпи, канали і стовпи і т.д.

— Корисні копалини, які існують у великій кількості, реальні масштаби яких важко оцінити і які складно вичерпати. Наприклад нафтопродукти, газ.

Що стосується державної власності, то це будь-який об’єкт,, будь то земля чи будівля, на який мають право усі мусульмани і який не відноситься до суспільної власності. Наприклад, трофеї, харадж, джизья і т.п. Усе це витрачається на громадян держави, якщо вони цього потребують.

Такою є велич Ісламу, такими є його закони, які не дозволяють Уммі жити у зубожінні, які забезпечують їй гідне життя. Це життя не схоже на те, яке сьогодні проживають суспільства світу, зокрема — мусульманські країни. Сьогодні люди поміщені під карантин, при цьому у них немає засобів для подальшого існування. Люди опинились між молотом і ковадлом, тобто між голодом і вірусом. Таке положення речей може спонукати людей на протести, грабіжництво і вбивства, особливо якщо обмеження триватимуть довгий час і у людей не залишиться засобів для подальшого існування.

Економіка капіталізму ґрунтується на лихварстві та інших заборонених відносинах, але ж Всевишній сказав:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَاا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ٢٧٨ فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ

«О ті, які увірували! Бійтесь Аллаха і не беріть решту частини лихви, якщо тільки ви є віруючими. Але якщо ви не зробите цього, то знайте, що Аллах і Його Посланець об’являють вам війну...» (2:278,279).

6) Незнання акиди Ісламу і його законів тягне за собою приниження у цьому і Наступному світах. Нерозуміння аджаля (завершення строку життя, різку (прожитку), прямого шляху і омани, уповання на Аллаха і законів Ісламу зробило життя мусульман неправильним, зробило так, що вони почали поклонятись Аллаху на основі невігластва, що зробило із нас тих, хто заслуговує Його гніву. Незнання приводить до затримки процесу відродження Умми, воно дозволяє невірним головувати на наших землях і коїти зло по усьому світу.

Також одним із лих стало те. що мусульмани перестали ставити на перше місце заклик на шляху Аллаха, перестали веліти схвалюване і забороняти засуджуване через побоювання бути пригнобленими і позбавленими засобів до існування. Мусульмани почали бояться за свій різк (прожиток). О, якщо б вони розуміли і вірили, що усе це — у владі Аллаха,що те, що спіткало їх, спіткає незалежно від того, чи виконували вони накази Аллаха, чи закликали вони до Ісламу чи не закликали! Так чому мусульмани не зроблять віссю своїх справ заклик до влади Ісламу, адже це дозволить добитися їм вдоволення Аллаха, заслужити Його Рай, бути піднесеними у цьому житті та Наступному?!

Незнання законів Ісламу перетворює людей у ласий шматок для правлячих режимів, дозволяє їм плести проти них підступи і змови. Життя таких людей подібне життю тварин, будучи навіть більш жалюгідним! Такі люди перестають боятися Аллаха, а хто не боїться Його, той починає відчувати страх і трепет перед Його створіннями. А хто боїться Аллаха, тому він створює вихід із скрутного становища, полегшує будь-яку справу, підкоряє цей світ і наділяє його прожитком звідти, звідки він навіть не припускає.

Сьогодні Умма знаходиться у гонитві за благами цього тлінного світу, вона забула, для чого був ниспосланий Іслам, забула про обов’язковість заклику до нього, не прагне змінити свій занепадницький стан. Та й звідки Умма змінить своє положення, якщо Іслам не сприймається нею як акида, із якої витікають закони для усіх сфер життя суспільства? Про що ж думають мусульмани сьогодні?

Невже їх розуми одурманені алкоголем і наркотиками?! Дійшло до того, що, коли ти розмовляєш з іншими мусульманами про Іслам,його ідеї, його метод, вони не надають цьому значення, навпаки, їх охоплює жах, хвилювання і страх, ніби перед ними стоїть божевільний. Коли ти розмовляєш з кимось про необхідність вести діяльність по перетворенню Умми, він погоджується, але, коли ти піддаєш його звіту за бездіяльність, він починає виправдовуватись тим, що був зайнятий. Про яку зайнятість він може говорити?! Більше того, він намагається втекти від тебе, ніби ти — прокажений чи уражений COVID-19. Всевишній сказав:

فَمَا لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ ٤٩ كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُّسْتَنفِرَةٌ ٥٠ فَرَّتْ مِن قَسْوَرَةٍ ٥١ بَلْ يُرِيدُ كُلُّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ أَن يُؤْتَىٰ صُحُفًا مُّنَشَّرَةً

«Що ж з ними? Чому вони відвертаються від Назидання, ніби налякані віслюки, які біжать від стрілка [чи лева]? Але ж кожен із них бажає отримати розгорнуті свитки» (74:49–52).

Прав був Посланець Аллаха ﷺ, коли сказав:

بَدَأَ الإِسْلاَمُ غَرِيبًا وَسَيَعُودُ غَرِيبًا فَطُوبَى لِلْغُرَبَاءِ

«Іслам почався чужим, і він повернеться чужим. Нехай буде Рай відчуженим» (Муслім).

Сьогодні заклик до влади Ісламу уподібнився триманню розпеченого вуглика у руці, оскільки за заклик можуть вбити, позбавити можливості заробляти, можуть погрожувати усій родині, можуть заточити у в’язниці на довгі роки, можуть бути запропоновані різні матеріальні  спокуси … Але, незважаючи на це, мусульманин повинен поставити на перше місце шаріатський обов’язок в лиці заклику до влади Ісламу, його ідеям, законам, і докладати усі свої зусилля на цьому шляху. Адже Іслам ниспосланий Аллахом як керівництво і милість для людей. Аллах сказав:

فَذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمُ الْحَقُّ ۖ فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ ۖ فَأَنَّىٰ تُصْرَفُونَ

«Таким є Аллах, ваш Істинний Господь! Що може бути за істиною, окрім омани? До чого ж ви відвернуті [від істини]!» (10:32).

Так, Аллах — це Той, Хто не має співтовариша і дітей, Хто превище усього у цьому світі. Аллах — Той, у Чиїй владі аджаль і різк, тому не повинно бути місце страху, тому що усе, що спіткає, було предписано Ним, незалежно від того, вели ми яку-небудь діяльність чи ні. Звідси питання: так чому ми не закликаємо до Ісламу?

Що стосується байдужості, то це також заборонено, оскільки це ввергає людину у гріховність. Причина цього полягає у тому, що заклик до Ісламу є шаріатським обов’язком, а хто залишить її, той буде підданий покаранню. Аллах сказав:

لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَٰلِلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ ٧٨ انُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَن مُّنكَرٍ فَعَلُوهُ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ

«Невіруючі сини Ісраіла були прокляті мовою Давуда та Іси, сина Марьям. Це [трапилось] тому, що вони ослухались і преступали [кордони дозволеного]. Вони не утримували один одного від засуджуваних вчинків, які вони робили. Яке ж огидне було те, що вони робили!» (5:78,79).

Як ми можемо сьогодні стояти осторонь і не вести діяльність по перетворенню Умми, коли вона перебуває у занепаді? Навіть тварини захищають себе, коли на них хтось нападає або коли чужак топче їх територію. Невже тварини більш гідні пошани, поваги і сміливості, аніж ми?

Аллах сказав:

إِن كَادَ لَيُضِلُّنَا عَنْ آلِهَتِنَا لَوْلَا أَن صَبَرْنَا عَلَيْهَا ۚ وَسَوْفَ يَعْلَمُونَ حِينَ يَرَوْنَ الْعَذَابَ مَنْ أَضَلُّ سَبِيلًا

«Він готовий був відвернути нас від наших богів, якщо б ми не проявили терпіння». Коли вони побачать покарання, вони дізнаються, хто більше інших збився зі шляху» (25:42).

Причиною такого положення стала втрата правильного розуміння акиди Ісламу, його законів і відсутність Ісламської Держави! Якщо Ісламська Держава повернеться, то ми знов займемо своє місце на світовій арені.

Треба пам’ятати, що в Судний день Аллах спитає нас за запровадження законів Ісламу, адже цей є великим аманатом. Навіть гори відмовились нести цей аманат через велику відповідальність. Аллах сказав:

إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا

«Ми запропонували небесам, землі і горам взяти на себе аманат, але вони відмовились нести його і злякались цього, а людина взялась нести його. Воістину, вона є несправедливою і невігласною» (33:72).

І тут немає місця своїй думці, чи рішенню, оскільки за це буде запитано у Судний день:

وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولً

«Не слідуй тому, чого ти не знаєш. Воістину, слух, зір і серце — усі вони будуть закликані до відповіді» (17:36).

Отож, немає місця своїм доводам, доводом може бути лише Іслам. Хіба є шаріатський довід на відмову від ведення заклику до влади Ісламу? Давайте звернемось до життєпису Посланця Аллаха ﷺ, і ми побачимо, як він ﷺ зі своїми сподвижниками не шукали виправдання в лиці страху, перешкод чи зайнятості. Подібні виправдання не ґрунтуються на Шаріаті. А хто намагається виправдатись страхом перед утисканнями, позбавленням засобів до існування, той використовує доводи лицемірів, або тих, хто слабко стоїть на своїй вірі, або тих, хто не боїться Аллаха і Його покарання. Покарання Аллаха суворе,якщо б люди розуміли і усвідомлювали це!Аллах сказав:

فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلَافَ رَسُولِ اللَّهِ وَكَرِهُوا أَن يُجَاهِدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَقَالُوا لَا تَنفِرُوا فِي الْحَرِّ ۗ قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا ۚ لَّوْ كَانُوا يَفْقَهُونَ

«Ті, хто залишились позаду [не взяли участь у поході на Табук] раділи тому, що вони залишились позаду Посланця Аллаха. Їм було ненависним битися своїм майном і своїми душами на шляху Аллаха, і вони говорили: «Не вирушайте у похід у таку спеку». Скажи: «Вогонь Пекла іще спекотніше!» Якщо б вони тільки розуміли!» (9:81).

А тих, хто несе заклик до влади Ісламу, очікує велика нагорода І тут неважливо, що саме людина зробила, головне — вона зробила внесок у спільну справу. Аллах сказав:

مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَللٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ

«Не варто було жителям Медині і бедуїнам із околиць залишатись позаду Посланця Аллаха і віддавати перевагу власними життям перед його життям. Це тому, що спрага, втома і голод, які спіткають на шляху Аллаха, і кожен крок, що викликає гнів невіруючих, і кожна поразка, завдана ворогу, неодмінно запишуться їм як добрі справи. Воістину, Аллах не губить винагороди роблячих добро» (9:120).

Таким чином:

1) Після того, як ми дізнались істину, ми повинні взятися за справу заклику, адже покарання тим, хто знав, буде суворішим, аніж тим, хто не знав.

2) Необхідно рухатись в одному напрямку з тими, хто веде діяльність по встановленню Другого Праведного Халіфату. Але при цьому повинно відбуватись вивчення Ісламу, а також донесення усього цього до Умми, щоб вона зрозуміла суть законів Ісламу. Це дозволить збільшити число тих, хто веде діяльність по встановленню Халіфату, дозволить сформувати громадську думку на основі Ісламу, яка спричинить тиск на володарів сили. А хто утримається від даної діяльності, то нехай побоїться Аллаха і приєднається до великої справи, щоб зустріти свого Господа гідно, щоб уникнути Його покарання і гніву.

3) Володарі влади повинні надати допомогу Ісламу і тим, хто веде діяльність по встановленню Халіфату. Це дозволить їм бути схожими на таких героїв, як Саад ібн Муаз, які зробили величезний внесок у встановлення Першої Ісламської Держави.

4) Необхідно розкривати плани, змови Заходу та його агентів із числа правителів мусульман. Необхідно сформувати у мусульман Єгипту, КСА, ОАЕ, Іраку, Пакистану, Сирії, Ємену та інших країн, правильне розуміння усього, що відбувається навколо них х.

5) Необхідно очистити свою совість за допомогою порятунку усього людства від лап капіталізму — капіталізму, який приніс людям лише страждання, розруху,голод, духовну порожнечу, бажання покінчити з життям, приниження жінок, ЛГБТ-спільноту, аморальність, перелюбство, позашлюбних дітей, лихварство, азартні ігри, корупцію, розпивання спиртного, забруднення екології і відсутність належного протистояння різного роду епідеміям …

Сьогодні ми бачимо сотні відеороликів, де люди накладають на себе руки різними способами, і це — плоди запроваджуваного капіталізму і його законів. Сьогодні капіталізм зробив так, що життя людини нічого не варте. Також сьогодні ми бачимо, як немусульмани поруч з мусульманами волають до Всевишнього про порятунок від пандемії COVID-19, хоча це не відповідає принципам капіталізму.

Сьогодні світ, зокрема — мусульмани, перебуває в очікуванні того, хто врятує його доставить до берегів миру і безпеки. Сьогодні мусульмани знаходяться у пошуках системи правління,яка позбавить їх від нікчемних правителів, у пошуках закону, який буде захищати їх права, життя,честь, майно, проявить турботу про їх справи. Цією системою є Халіфат, який дозволить мусульманам насолодитись справедливістю законів Ісламу і дозволить заслужити Рай, ширина якого подібна ширині неба і землі, який уготований для богобоязливих.

 

Абдуррахман аль-А́мірій — Ємен
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
16 Шабана 1441 р.х.
09.04.2020 р.

Головне меню