Аят гласить:
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
«Нехай серед вас буде група людей, які будуть закликати до добру, наказувати схвалюване і забороняти засуджуване. Саме вони виявляться тими, хто досяг успіху» (3:104).
Із цих слів Аллаха розуміється одне — обов’язковість створення політичної партії чи партій, заснованих на Ісламі. Окрім того, аят описує рід діяльності цих партій і показує, що цей наказ стосується усіх мусульман. Що стосується схвалюваного, заради реалізації якого треба працювати, і засуджуваного, до усунення якого треба прагнути, то їх позначення повертається до реальності, у якій опинилась група. Іншими словами, необхідно, щоб партія прийняла ті закони Шаріату, які потрібні для змінення існуючої реальності.
Наприклад, дії і просвіта групи, яка з’явилась у відповідь на аят і прагне притягувати правителів до звіту, будуть пов’язані з тією реальністю, у якій вона живе: вона стежить за діями правителя, притягує його до звіту за упущення, схиляє його до істини і утримує у межах істини, працює над створенням в Уммі усвідомленості і працює разом з правителем над поширенням ісламського заклику за кордонами держави. Але група, яка з’явилась у відповідь на аят у той час, коли відсутній халіф мусульман і Халіфат, повинна робити усе,що пов’язано з цією реальністю: вона визначає вимагаєму Шаріатом мету, визначає шлях, по якому буде строго слідувати, визначає думки, які відповідають її діяльності, і т.д.
Обов’язково треба, щоб існувала політична група, незалежно від того, чи є Ісламська Держава чи ні. Але визначення цілей, дій і просвіти групи повинно відбуватись в залежності від реальності.
Сьогодні у мусульман відсутній халіф, який правив би законами Аллаха, усі мусульмани живуть на території невір’я (Дар уль-куфр), відносини і системи суспільств побудовані не на Ісламі, і це суспільство не вважається ісламським. Тому необхідна поява групи, яка працювала б над перетворенням територій, де живуть мусульмани, у територію Ісламу (Дар уль-Іслям), над створенням ісламського суспільства, над відновленням правління на основі Ісламу, тобто над відновленням ісламського образу життя і відновленням ісламського заклику. Такою метою повинна заклопотатись сьогодні група чи партія.
Із книги «Заклик до Ісламу»
Ахмад Махмуд