Наш метод сьогодні — це шлях Посланця Аллаха (с.а.с.)

Статті
Інструменти
Друкарня
  • Маленький Менше Середній Більше Великий
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Група повинна вивчити, які кроки Посланця Аллаха (с.а.с.) привели до утворення Першої Ісламської Держави в Медині.

Метод береться із дій Посланця (с.а.с.), закони заклику — із конкретного періоду, і цей шлях треба пройти терпляче і настирливо, незважаючи на усі труднощі, адже кожен, хто встав на шлях істинного заклику, стикнеться з перешкодами. Коли до Посланця Аллаха (с.а.с.) прийшло перше Одкровення, Варака ібн Науфаль сказав йому: «Тебе будуть звинувачувати у брехні, будуть утискати, виганяти і воювати з тобою». Тоді Пророк (с.а.с.) спитав: «А хіба вони будуть виганяти мене?», — на що Варака відповів: «Який би посланець не приходив до тебе, народ обов’язково виганяв його». Всевишній Аллах говорить:

وَلَقَدْ كُذِّبَتْ رُسُلٌ مِّن قَبْلِكَ فَصَبَرُوا عَلَىٰ مَا كُذِّبُوا وَأُوذُوا حَتَّىٰ أَتَاهُمْ نَصْرُنَا ۚ وَلَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ ۚ وَلَقَدْ جَاءَكَ مِن نَّبَإِ الْمُرْسَلِينَ

«До тебе посланців також вважали брехунами, але вони терпіли те, що їх так називали і ображали, поки не являлась до них Наша допомога. Ніхто не спотворить слів Аллаха, і до тебе вже дійшли деякі звістки про посланців» (6:34).

Наш метод роботи — це метод Посланця Аллаха (с.а.с.). Він жив у Мецці, яка була територією невір’я (Дар уль-куфр), і вжив низку дій, які привели до утворення території Ісламу (Дар уль-Іслям). Переселення із Мекки в Медину, де встановилась Ісламська Держава, було переселенням із території невір’я на територію Ісламу.

Тут виникає питання: чи означає це, що наш заклик повинен пройти два етапи, як у часи Посланця Аллаха (с.а.с.) — мекканський і мединський?

Так, заклик Посланця (с.а.с.) пройшов два етапи:

1) Мекканський. У цей період до нього зійшло більшість аятів акиди і мала частина законодавчих аятів. На цьому етапі мусульманин ніс відповідь за те, що було ниспослано. Посланцю (с.а.с.) ж було наказано прощати, закликати з мудрістю і добрим увещеванням, утримуватись від використання зброї і терпіти при труднощах.

2) Мединський. У цей період до Посланця (с.а.с.) зійшла решта аятів акиди та усі законодавчі аяти. На цьому етапі Посланцю (с.а.с.) було наказано встановити закони Шаріату, застосувати покарання, об’явити джихад, завоювати землі і піклуватись про справи людей. Мусульманин же на цьому етапі став відповідальним за виконання усіх законів Ісламу.

Сьогодні ж мусульманин несе відповідь за виконання усього Ісламу, будь то закони, ниспослані в Мецці чи Медині. Мусульманин буде запитаний за будь-яке нехтування будь-яким законом Ісламу. Він несе відповідь за виконання законів одруження і розлучення, торгівлі і джихаду, посту і хаджу, позовів і покарань, власності і землеволодіння, і так до останнього закону, який був ниспосланий у Медині.

Але серед законів є такі, виконання яких покладено на халіфа мусульман, і які не може виконати звичайний мусульманин, наприклад, усі закони покарань, закони наступального джихаду для поширення Ісламу, закони державної власності і закони Халіфату. Є закони, які не прив’язані до халіфу, і мусульманин повинен дотримуватись їх у будь-якому положення, оскільки буде запитаний за їх невиконання, будь-то закони, ниспослані в Мецці чи Медині. Наприклад, Іслам зобов’язує мусульманина переселитися із тієї країни, де він не може виконувати індивідуальні шаріатські обов’язки. Аллах говорить:

إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا فَأُولَئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ، إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ لَا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَلَا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ، فَأُولَئِكَ عَسَى اللَّهُ أَن يَعْفُوَ عَنْهُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَفُوًّا غَفُورًا فَأُولَئِكَ عَسَى اللَّهُ أَن يَعْفُوَ عَنْهُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَفُوًّا غَفُورًا

«Тим, кого янголи умертвлять коячими несправедливість по відношенню до самих себе, скажуть: «В якому положенні ви знаходились?». Вони скажуть: «Ми були слабкі і утиснуті на землі». Вони скажуть: «Хіба земля Аллаха не була широка для того, щоб ви переселились на ній». Їх притулком стане Пекло. Яке ж огидне це місце прибуття!Це не відноситься тільки до тих слабких чоловіків, жінок і дітей, які не можуть ухитритися і не знаходять правильного шляху. Таких Аллах може пробачити, адже Аллах —Поблажливий, Прощаючий» (4:97–99).

Тому неправильно наше нинішнє положення називати мекканським чи мединським періодом. Проте ми подражаємо діям, які Посланець Аллаха (с.а.с.) здійснював лише У Мецці, оскільки вони пов’язані з етапами заклику і ведуть до утворення території Ісламу. Це стосується діяльності по встановленню Дар уль-Іслям. Проте мусульманин продовжує дотримуватись усіх індивідуальних обов’язків, будь то на території невір’я чи на території Ісламу.

 

Із книги «Заклик до Ісламу»
Ахмад Махмуд