Шаріат провів відмінність між часами, які, на думку мусульманина не мали б ніяких відмінностей і переваг. Наприклад, Ніч предопредеління має перевагу над іншими ночами. Також Шаріат провів відмінність між місцями в достоїнствах, як перевага Мекки над Мединою чи Медини над іншими містами.
Провів відмінність між намазами з точки зору скорочення. Наприклад, дозволив скорочувати чотириракятні намази у певних ситуаціях, але не дозволив скорочувати дворакятні і триракятні. Шаріат провів відмінність між «маній» і «мазій», порахувавши мазій наждасом, а маній — чистою рідиною, хоча обидві вони виділяються із одного місця. Шаріат при виділенні маній зобов’язав здійснення гусля і вказав, що навмисне виверження маній порушує пост, чого не сказав про мазій при тому, що обидві рідини виділяються із одного місця.
Для очищення від сечі немовляти жіночої статі він зобов’язав прати одяг, а від сечі немовляти чоловічої статі — побризкати водою. Шаріат зобов’язав жінку відшкодувати пропущені через менструації дні посту, але не зобов’язав її відшкодовувати пропущені по тій же причині намази. Він вмінив відрізання руки тому, хто вкрав більше, аніж три дірхама, але не вмінив тому, хто незаконно привласнив гори золота. Для розлученої жінки Шаріат визначив ідду в три менструації, а для вдови — в чотири місяці і десять днів, хоча, здавалось б, що чинники визначення вагітності однакові. Але також Шаріат об’єднав багато схожих питань. Якщо залишити винесення рішень на людський розум, то він неодмінно помилиться і винесе таке рішення, яке суперечить Шаріату. В кожному питанні Шаріат визначив своє рішення. І це вказує на неспроможність методу розумової аналогії.
Із книги «Заклик до Ісламу» Ахмада Махмуда