Тисячі випускників хафізів Корану не змінять положення Умми, поки не примкнуть до діяльності по встановленню Халіфату

Статті
Друкарня

В останні роки серед мусульман зросло бажання заучувати Священний Коран.

В надії, що це послужить зміненням і приведе Умму до благу, частина щирих синів Ісламської Умми взялась відкривати усе більше нових коранічних асоціацій, зайнявши учнів вивченням коранічних наук, таких як «Улюм Куран», «Дабт» і «Таджвід». Під гаслом служіння Корану, багаторазово збільшилась кількість спільнот, а також онлайн-курсів і груп в Facebook і WhatsApp.

Приємно спостерігати за церемоніями випуску тисяч хафізів в багатьох мусульманських країнах, і прагненням дітей і дорослих заучувати Слова Аллаха, мелодійно зачитуючи Коран вдень і вночі на ясній арабській мові. Проте тим, хто прагне досягти довольства Аллаха, треба нагадати про наступні важливі положення:

1. В основі, є обов’язковим вчиняти згідно тому, що приписано Кораном. Тому сподвижники (р.а.) заучували Коран для його практичного запровадження, виконуючи накази Аллаха і цураючись Його заборон, а також звертаючись до Аллаху, щоб не стати із числа тих, хто вивчає Книгу Аллаха, але піддає забуттю Його закони. Мусульманин, який витратив своє життя на заучування Корану і навчання інших, але у той же час далекий від розуміння законів та їх запровадження, перебуває в явному збитку. Слідування законам Ісламу є обов’язком кожного мусульманина і мусульманки, і це очевидні істини релігії. Якщо ми згадуємо про це положення, то робимо це не з метою зменшити винагороду хафіза, що також є очевидною істиною, виходячи із хадісів, а для того, щоб розставити усе по своїм місцям і поставити усі крапки над «i».

Розуміння законів Ісламу і обов’язок приймати їх до виконання вимагає від хафіза прагнути повернути Іслам до правлінню, і бути на його сторожі, наказуючи схвалюване і забороняючи засуджуване. Він повинен піклуватись про усіх мусульман і стежити за усіма подіями, які з ними відбуваються, прагнучи допомогти пригнобленим, а не ізолюватись від життя, запершись у власному вузькому горнилі, як нібито він живе в одній реальності, а його Умма в іншій!

2. Зосередження виключно на діяльності по створенню асоціацій і підготовка тисяч хафізів є недостатнім для порятунку Ісламської Умми. Тому що хвороба добре відома, і це — відсутність держави, яка править Ісламським Шаріатом. Скільки б не збільшувалось число хафізів Корану, три чверті законів Ісламу, таких як, наприклад, система правління, економічна система, система покарань, внутрішня і зовнішня політика, залишаться в забутті і не запровадяться.

Ми знаємо, що багато із тих, хто вдався до діяльності по створенню асоціацій, несуть багато благ і прагнуть до служінню релігії. Проте необхідно, щоб мета і шлях змінення були ясними, щоб набути успіху в своєму прагненні.

Посланець ﷺ був зайнятий політичною діяльністю, і ані для кого не секрет, що він працював над створенням держави і навіть заснував її в Медині після того, як ансари прийняли його і повірили в те, з чим він був посланий. Усім відомо, як держава змогла сформувати перше ісламське суспільство і піднялась, втіливши в ньому благо і чесноту, живучи заради Аллаха і несучи стяг Ісламу на увесь світ.

До якого часу буде тривати байдужість недбайливих в великій політичній справі, внаслідок збочень і введення в оману з боку ворогів?!

І як довго іще будуть витрачатись благі зусилля на лікування симптомів, без діагнозу хвороби і неприйняття ліків?!

Хафізи Корану сьогодні повинні бути у першому ряду із числа діячів по досягненню змін і відродження Ісламської Умми. Вони більше за усіх гідні слідування Посланцю Аллаха ﷺ в заклику, боротьбі з невірними, інтелектуальній боротьбі, відкрито проголошуючи істину і хапаючи за руку беззаконників. Це їх пробіл, який вони повинні заповнити. Адже недосить займатись лише освітою, благодійністю або іще чим-небудь.

3. Зі зміненням індивідів неможна досягти змінення суспільства, тому що суспільство складається із думок, почуттів і законів, пануючих в оточенні суспільства. Необхідно вибити із розмів цю неясність, щоб прояснити те, що вимагається, і шлях, по якому треба іти. Заклик людей стати благочестивими особистостями приведе лише до появи благочестивих особистостей, але не до виправленню суспільства, тому що на людей впливають виконувані закони і громадська думка. А тому, щоб досягти серйозного змінення, необхідно прагнути виправити суспільство.

Деякі люди наводять слова Всевишнього:

إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ

«Аллах не змінює положення людей, поки вони не змінять самих себе» (13:11), – у якості доказу на те, що змінення суспільства відбувається зі зміненням індивідів. Хоча наведення даного аяту буде недоречним, тому що змінення не відбувається тільки лише з наявністю в суспільстві праведників, і це згідно хадісу:

لَتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلَتَنْهَوُنَّ عَنِ الْمُنْكَرِ ولَتَأْخُذُنَّ عَلَى يَدِ الظَّالِمِ ولَتَأْطِرُنَّهُ عَلَى الْحَقِّ أَطْرًا ولَتَقْصُرُنَّهُ عَلَى الْحَقِّ قَصْرًا أَوْ لَيَضْرِبَنَّ اللَّهُ بِقُلُوبِ بَعْضِكُمْ عَلَى بَعْضٍ ثُمَّ لَيَلْعَنَكُمْ كَمَا لَعَنَهُمْ

«Ви обов’язково будете наказувати схвалюване і забороняти засуджуване, схопите за руку несправедливого, направите його до істини і обмежите його на ній. Інакше Аллах змішає ваші серця з їх серцями, а потом прокляне вас так само, як прокляв їх (синів Ізраїля)».

Хадіс ясно вказує на обов’язок мусульманина діяти заради змінення порочності – шляхом хапання за руку несправедливих правителів. Хадіс спонукає направити правителів до істини, застерігаючи поганим ісходом бездіючих в цьому. В іншому хадісі наводиться, що одного разу Пророка спитали:

أَنَهْلِكُ وَفِينَا الصَّالِحُونَ ؟ قَالَ: نَعَمْ ، إِذَا كَثُرَ الخبَثُ

«О, Посланець Аллаха, так невже загинемо ми, незважаючи на те, що серед нас будуть праведники?». Він сказав: «Так, якщо пороки помножаться!».

Який іще може бути гірший порок, аніж той, що відбувається сьогодні, у виді відсутності Шаріату, узурпації влади, роздробленості мусульман та їх гонінь?! Яка користь від збільшення серед нас кількості праведників, якщо вони не будуть виправляти інших?!

Той, хто досліджує дії Посланця Аллаха ﷺ в Медині, незадовго до встановлення Ісламської Держави, побачить, що Мусаб ібн Умайр не поринув з головую, цілком віддаючись заучуванню Корану разом з мединцями, які увірували, щоб вони одноосібно йшли по прямому шляху. Навпаки, він, разом з мединцями, які увірували, діяв для формування громадської думки на користь Ісламу, звертаючись до ватажків і групам осіб, викриваючи брехню і борючись з нечестям, націлившись на появу в суспільстві необхідних думок, почуттів і законів. Тому той, хто піклується про розвиток Умми, повинен не витрачати своїх сил на те, що не приведе до цієї цілі.

О, хранителі Книги Аллаха! Будьте гідні того, що носите в своїх грудях, будучи праведниками, які наказують схвалюване і забороняють засуджуване, говорячи слово істини перед несправедливим правителем. Не торгуйте словами Аллаха, беручи за це жалюгідну плату. Будьте такими ж політиками, як і Пророк ﷺ, зайнявшись справами людей. Покажіть людям Іслам у якості заміни існуючим несправедливим режимам. Ідіть уперед, радіючи словам Всевишнього Аллаха:

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

«Аллах обіцяв тим із вас, які увірували і робили праведні діяння, що Він неодмінно зробить їх намісниками на землі, подібно тому, як Він зробив намісниками тих, хто був до них. Він неодмінно обдарує їх можливістю сповідувати їх релігію, яку Він схвалив для них, і змінить їх страх на безпеку. Вони поклоняються Мені і не долучають співтоваришів до Мене. Ті ж, які після цього відмовляться увірувати, є нечестивцями» (24:55).

А також словам Посланця ﷺ:

ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ

«А потім знов прийде період Халіфату, заснованого на методі пророцтва».

Такими є недоліки, які ви повинні виправити. І, клянусь Аллахом, вказаний нами шлях є вірним для тих, хто бажає служити на благо Ісламу і Корану. Нехай Аллах обдарує нас Своїм довольством.

 

Спеціально для радіо Центрального Інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Муна Тахір
17 Раджаб 1444 р.х.
8 лютого 2023 року