Вчені, які є спадкоємцями пророків, єдині в питанні Халіфату

Статті
Друкарня

Наш Пророк ﷺ сказав:

العُلَمَاءُ وَرَثَةُ الأنْبِيَاءِ

«Вчені є спадкоємцями пророків» (Абу Давуд, ат-Тірмізі).

Після Посланця Аллаха ﷺ, який є хатам ан-набійін (печаткою пророків), ті, хто будуть закликати заблудших людей назад на прямий шлях, будуть благословенними спадкоємцями благословенного Пророка ﷺ. Якщо ісламські закони відійдуть у бік, такі люди, які є спадкоємцями благословенного Пророка ﷺ, знов встановлять Іслам в житті. Адже кращі вчені знають, наскільки серйозною проблемою є відсутність встановлення віри Аллаха і застосування Його законів на землі. Тому вчені по-справжньому бояться Аллаха. Наш Господь говорить наступне:

إِنَّمَا يَخۡشَى ٱللَّهَ مِنۡ عِبَادِهِ ٱلۡعُلَمَٰٓؤُاْۗ

«Бояться Аллаха серед Його рабів тільки ті, хто володіють знаннями» (35:28).

Пророки були послані до народів, які погрузли у пітьмі невігластва, щоб застерігати і нести благу звістку їм у світлі Одкровення. Так само ж основний обов’язок спадкоємців пророків — вчених — полягає в заклику людей, які віддалились від Одкровення, знов звернутись до нього, попереджати і нести благу звістку з мудрістю. Їх задача — вказувати людям на прямий шлях і давати поради. Адже наш Господь говорить наступне:

قُلۡ هَلۡ يَسۡتَوِي ٱلَّذِينَ يَعۡلَمُونَ وَٱلَّذِينَ لَا يَعۡلَمُونَۗ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ

«Скажи: «Невже рівні ті, які знають, і ті, які не знають?». Воістину, поминають назидання тільки розуміючі» (39:9).

Таким чином, сьогоднішній обов’язок вчених очевидний. Їх основна задача як спадкоємців пророків — займати передові позиції у встановленні віри і виконанні релігії. За своїми якостями вчені неминуче повинні займати місце в авангарді. Вони повинні бути як маяки, які освітлюють Умму, не мовчать в такий час, коли Іслам піддаються таким атакам, і бути прикладом для усіх. Наші вчені повинні розуміти свою відповідальність і стимулювати Умму до утвердженню віри і об’єднанню мусульман, щоб стати важливою групою, яка отримує благо.

Проте сьогодні навколо нас є вчені, які не усвідомлюють цього великого обов’язку і відповідальності, яка лежить на їх плечах. І хоча вони повні знань, ми не можемо назвати їх вченими! Це відбувається тому, що їх розуми заповнені порочними ідеями, створеними колоніальним Заходом, їх язики прикрашені отруйними словами, а їх груди наповнені нагородами і почестями, які вони отримують за приховання істини. І ті, хто повинен був би більше усього бояться Аллаха, очолюють бунт проти Аллаха. Тому у них немає ані честі, ані щирих послідовників, ані блага в Вічному житті. Пророк Мухаммад ﷺ сказав:

أَشَدُّ النَّاسِ عَذَابًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَالِمٌ لَمْ يَنْفَعْهُ اللهُ بعِلْمِهِ

«В день Суду найжорстокішим покаранням будуть піддані ті вчені, які не вилучили користі із знання Аллаха» (Байхаки).

Проте окрім цих негативних прикладів у нас також є вчені, які захищають честь знання, освітлюють наші розуми і серця, не звертають уваги на засудження засуджуючих (засудження критиків), не піддаються на загрози пригноблювачів і вище за усе ставлять істину і правильність. Нехай Аллах буде задоволений ними, адже їх знання і висловлювання допомагають просвітити темряву нашого часу і дозволяють мусульманам побачити істину.

Які відомо, після того, як Пророк Мухаммад ﷺ знайшов підтримку в Медині, він переселився туди і заснував державу. Це було пов’язано з тим, що без держави неможливо було повноцінно застосовувати Іслам. Він був не тільки пророком, але й головою встановленої Ісламської Держави. Він управляв цією державою за допомогою Одкровення, ниспосланого Аллахом, не підкоряючись людським бажанням і забаганкам. Після смерті Пророка Мухаммада ﷺ для управління Ісламською Державою були обрані халіфи. Адже одностайно було вирішено, що без халіфа неможливо застосовувати положення, закони і устави Ісламу, і тому до погребіння Пророка Мухаммада ﷺ був обраний халіф. Це відбулось тому, що усі усвідомлювали, наскільки важливою є ця справа. Імам аль-Маварді в своїй праці «Аль-Ахкам ас-Султанія ва-ль-Вілаят ад-Дінія» зазначає:

«Імамат/Халіфат — це інститут, утверджений яке наступник після пророцтва для управління релігійними і мирськими справами. Усі мусульмани дійшли згоди, що всезагальне підкорення голові держави є обов’язковим».

Отож, без Імама, тобто халіфа, неможливо застосовувати приписи Ісламу, здійснювати завоювання і зберігати честь Ісламу. Щодо цього Пророк Мухаммад ﷺ сказав:

إِنَّمَا الإِمَامُ جُنَّةٌ يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ

«Імам (халіф) — це щит, за яким б’ються і яким захищаються» (муттафакун аляйх).

Ісламська Держава, встановлена Посланцем Аллаха ﷺ в Медині, проіснувала 14 сторіч, поки не була скасована 3 березня 1924 року під керівництвом англійців та їх місцевих пособників. До цього часу мусульмани були сильними і вшанованими перед своїм Господом і шанували свою релігію, тому що управляли своєю державою згідно з Ісламом. Їх слова відлунням розносились по усьому світу і вселяли страх в серця невіруючих. Проте після 3 березня 1924 року мусульмани заслабли і були розірвані на частини безбожниками. Вони втратили свій Халіфат, свою державу, єдність, вшанування і багатство. Колоніальні сили, які працювали на знищення Халіфату протягом двох сторіч, продовжували старанно працювати, щоб він не міг бути відновлений. Проте сьогодні мусульмани починають бачити і розуміти, що необхідно відновити Халіфат, і вони дізнаються, що це є вінцем фардів. Адже серед них є вчені і люди, які не бояться жорстоких і деспотичних правителі і які кричать про цю істину. Ці вчені намагаються переконати мусульман в важливості і необхідності відновлення Халіфату.

Ось деякі висловлювання відомих вчених про Халіфаті:

  • Шейх Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, амір Хізб ут-Тахрір: «Будьте упевнені, що ваші брати із Хізб ут-Тахрір уперто і старанно ведуть діяльність, не боячись засудження кого-небудь, щоб виконати обіцянку Аллаха і благу звістку Посланця Аллаха ﷺ про повернення Праведного Халіфату. Вони слідують шляху, наміченому Посланцем Аллаха ﷺ. Вони працюють, щоб під егідою стяга Укаба, стяга Посланця Аллаха ﷺ, досягти цієї цілі. Таким чином, за допомогою Аллаха, скоро прийде ера Халіфату, коли справедливість, безпека і мир Ісламу поширяться по землі».

  • Вчений аль-Хадж ас-Сіддік аль-Джаві із Індонезії: «Запровадження Ісламського Шаріату під затишком Халіфату — єдиний шлях до відродження цієї Умми, і іншого шляху немає. Секулярна система, як застосовується в Індонезії і в інших мусульманських країнах, ніяким чином не приведе до покращенню і прогресу, тому що ця система є хибною і порочною. Вона повністю суперечить ісламській акиді і Шаріату. Саме тому Умма не підтримує цю систему».

  • Вчений Мухаммад Фарук ан-Надві із Індії: «Після того, як англійцям вдалось скасувати Халіфат 3 березня 1924 року, вчений Мухаммад Алі Джавхар сказав в інтерв’ю журналу «Times» 4 березня 1924 року: «Важко передбачити реальні наслідки для свідомості мусульман після скасування Халіфату. Я упевнений, що це призведе до деяких поганих наслідків для Ісламу і людської цивілізації. Знищення інституту, який має особливе місце і повагу в мусульманському світі, символ ісламської єдності, призведе до розколу мусульман...». Наскільки ж Мухаммад Алі Джавхар виявився правим в своїх словах! Після знищення Халіфату ісламський світ стикнувся з тим, що очікувалось. Після скасування Халіфату Великобританія підсилила свою колоніальну присутність в мусульманських країнах, міцно закріпилась там, а також переслідувала проживаючих там мусульман і вбила тисячі вчених».

  • Професор Ахмад Джан, завідувач кафедрою факультету усуль ад-дин Вищого ісламського університету Пакистану: «Щоб повернути нашу колишню честь і гідність, ми повинні замислитись і спланувати, як бути усвідомленими і бадьорими в дусі Ісламу в наших країнах. Нам треба просвітити Умму про права, розграбовані існуючими системами, і переконати їх, що вони не зможуть цього, поки не будуть жити у затишку Халіфату. Халіфат означає честь і захист. Халіфат є захисником релігії і миру. Він одночасно і підґрунтя, і стрижень. Під його керівництвом застосовуються закони, дотримуються вироки , здійснюються завоювання».

  • Шейх Абдульмаджид аз-Зіндані, ректор університету «Аль-Іман» в Ємені: «Молодь! Я скажу вам деякі речі, можливо, вони пролунають для вас незвично. Пророк Мухаммад ﷺ сказав про політичні періоди, які послідують після нього ﷺ:

تَكُونُ النُّبُوَّةُ فِيكُمْ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةٌ عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ، فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ مُلْكاً عَاضّاً، فَيَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ مُلْكاً جَبْرِيَّةً، فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةٍ

«Пророцтво триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах, воно припиниться. Потім прийде період (Праведного) Халіфату, заснованого на методі пророцтва. Він так само триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах, він припиниться. Потім прийде період злої монархії, який так само триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах, він припиниться. Потім прийде період деспотичного правління, який триватиме стільки, скільки побажає Аллах. Потім, коли побажає Аллах, він припиниться. А потім знов прийде період Халіфату, заснованого на методі пророцтва». Сьогоднішні уряди — це тиранічні уряди. Вони управляють мусульманами за допомогою залізних прутів. Вони намагаються перешкоджати Халіфату. Вони кидають до в’язниць людей, які виступають за встановлення Халіфату... На площі Тахрір зібрались десятки мільйонів людей, щоб скинути безбожний режим в Єгипті. Вони не бояться нікого, окрім Аллаха. Тому Халіфат буде відновлений знов, з дозволу Аллаха. Рада національної безпеки США заявляє: «В 2025 році мусульмани проголосять Халіфат». Державна дума Росії заявила: «В 2020 році мусульмани знов об’являть про Халіфат». Опір мусульман проти жорстоких правителів і повстання мусульман в різних країнах свідчать про те, що Халіфат знов буде відновлений».

  • Вчений Мухаммад Алі із Єгипту: «Закони, які повинні застосовуватись до мусульман, повинні бути взяті із Книги Аллаха і Сунни Його Посланця ﷺ. Жоден мусульманський вчений на землі не повинен погоджуватись з законами, запроваджуваними в його країні. Вчений, який дає присягу правителю і виступає від його імені, вважається таким, що погодився з усіма законами, які суперечать Ісламу... тому ми повинні мати готову конституцію і закони, тому що слово Аллаха найбільш величне, і в державі Халіфат застосовується Шаріат Аллаха. Давайте будемо готові, щоб існуючі закони не стали перешкодою для встановлення Ісламського Халіфату».

  • Шейх Хусейн аль-Юсуф із Палестини: «Ніщо, окрім Халіфату не може захистити Палестину. Після того, як Халіфат був втрачений, була втрачена і Палестина. В 1897 році в швейцарському місті Базель під головуванням Теодора Герцля було проведено перше скликання євреїв. Було вирішено створити національну батьківщину для євреїв в Палестині. Вони намагались обдурити османського султана Абдульхаміда (нехай змилується над ним Аллах) для дозволу євреям переселитись в Палестину. Проте султан Абдульхамід відхилив це категорично. Після цього вони намагались спричиняти тиск на султана через голів держав і послів. Відповідь султана (нехай змилується над ним Аллах) була наступною: «...Ця земля — не моє особисте володіння. Це землі, зрошені кров’ю мого мусульманського народу. Я не можу допустити продаж святої землі євреям, порушуючи довіру, яку мусульмани поклали на мене. Нехай євреї залишать собі свої мільйони. Якщо моя держава коли-небудь розпадеться, тоді вони зможуть отримати Палестину безоплатно. Але мені легше бачити, як моє тіло розрізається на шматки, аніж бачити, що Палестина відривається від мусульманського світу». І дійсно, коли Халіфат був зруйнований і ісламське правління зникло, була втрачена і Палестина».

  • Професор, доктор, декан інженерного факультету Університету Джадара в Йорданії, Мухаммад Малькав: «Необхідно чітко розуміти, що встановлення Ісламського Халіфату не є дією, яка відбудеться насильницьки або буде виконано всупереч сильним і слабким світу цього. Навпаки, метод встановлення Халіфату заснований на ісламських принципах, політичної і інтелектуальної діяльності. Він не заснований на насиллі і примушенні! Він заснований на силі думки, здоровій системі, встановленні влади над землями і правителями тільки після того, як влада буде встановлена в розумах і думках».

  • Шейх Мухаммад Абдуллах аль-Габсаві із Судану: «В період з миті встановлення Халіфату у часи Пророка Мухаммада ﷺ до скасування Халіфату 3 березня 1924 року мусульмани не мали розбіжностей щодо того, що Халіфат є єдиною шаріатською системою управління в Ісламі. Отож, з миті скасування Халіфату і до наших днів обов’язком мусульман є докладання зусиль для відновлення Халіфату, як вказано у фікху вчених Умми. Якщо мусульмани не виконують цей шаріатський обов’язок, вони усі стають грішниками. Люди, які помирають без шаріатського виправдання, помирають як у часи джахілії, поки Халіфат не буде відновлений і поки не буде прийнята клятва вірності халіфу».

  • Вчений, доктор Мухаммад Абдуррахман із Алжира: «Халіфат — це держава, заснована на методі пророцтва. Його основа — Іслам, а місія — нести Іслам усім людям за допомогою джихаду і заклику на шляху Аллаха, слідуючи керівництву Пророка Мухаммада ﷺ. Халіфат — це держава, яка змінить постать світу, не залишивши ані найменшого сумніву,і виведе людей із пітьми рабства іншим людям до поклонінню Господу цих людей».

Це думки вшанованих вчених із різних куточків світу відносно Халіфату. Ось думки вшанованих вчених із Туреччини на цю тему:

  • Президент громадського фонду «Sosyal Doku» Нуреддин Йилдиз Ходжа: «Коли мені було 15 років, слово «Халіфат» навіть не фігурувало в літературі. Пізніше воно інколи зустрічалось. Тепер мені 50 років, і я думаю, як ми можемо обійтись без Халіфату. Тисячі молодих людей з передчуттям говорять: «Амінь, о Господь!». Моє уповання на Аллаха настільки велике, що якщо у мене залишиться іще десять років життя, я упевнений, що побачу Халіфат. І з дозволу Аллаха, навіть якщо невірні будуть бушувати і битись з останніх сил, Халіфат буде в Єрусалимі. Тому що так обіцяв наш Пророк ﷺ».

  • Ахмед Калкан Ходжа, президент об’єднання «Kalem Der»: «Халіфат полягає в тому, щоб «зробити релігію Аллаха пануючою». Ця сутність відчувається і в соціальній сфері, і при реалізації і організації, набуваючи політичної постаті. Халіфат означає позбавлення від пасток, таких як секуляризм, демократія і консерватизм, і дотримування принципів Корану. Шлях може бути довгим, а гори, які треба подолати, можуть бути високими. Але не забувайте, що труднощі прикрашають цінність успіху. Саме складність цілі робить людину героєм. Труднощі даного випробування в ітозі роблять людині подарунок — державу на землі і рай в Вічному житті».

  • Мустафа Челік Ходжа: «Халіфат — не розкіш і фантазія для мусульман, а невід’ємна необхідність для збереження ісламської ідентичності і існування. Халіфат — це форма управління для тих, хто несе віру в серці, смерть на плечах і живе тільки для Аллаха. Скасування Халіфату — це скасування розуму і релігії. Це скасування впливу релігії Аллаха всередині володінь Аллаха. Халіфат — це незмінна вісь життя Ісламської Умми».

  • Президент Фонду «Vahdet» Хюсню Акташ Ходжа: «Основні принципи ісламської політики можна сформулювати як «врахування істини, встановленої Одкровенням, забезпечення справедливості, передача аманату правильним особам, забезпечення благополуччя усіх підданих (незалежно від національності, кольору шкіри, релігії і мови)». Мусульмани, які готуються до Судному дню, повинні відкидати секулярні політичні теорії і прагматичне розуміння, а також допомагати один одному у відродженні Халіфату».

  • Шахимердан Сари Ходжа: «Кожен наш біль, кожна пролита сльоза, кожна порочна ідея, яка укорінилась серед мусульман, повинні нагадувати нам, що Халіфат — це питання життя і смерті! Адже Халіфат — це знак єдності Ісламської Умми. Ісламська Умма — це єдине тіло, а Халіфат — це його голова. Якщо немає голови, то яким би великим не було тіло, воно не може становити ніякої цінності. Для того, щоб повернути на сторінки історії той славетний і чудовий період, коли на землі правив Халіфат, необхідно повернути цьому тілу його голову».

Хвала Аллаху, що серед шановних і авторитетних вчених нема розбіжностей в цьому питанні. Вчені, які мають різні погляди в усулі і фікху, сходяться у поглядах відносно Халіфату. Нехай Аллах буде задоволений усіма вченими, які стараються відновити Халіфат і є спадкоємцями пророків! Також нехай Аллах допоможе відмовитись від помилок тим, хто приховує правду, жадає маленького мирського багатства, не говорить правду тим, хто не управляє мусульманами по законам Ісламу, не знаходить в собі сміливості відповісти на виклики тих, хто бажає спотворити Іслам, дружить з ворогами Ісламу, боїться загроз і схильний корупції.

Сьогодні перед усіма вченими стоїть велика задача. Адже вони несуть на собі більшу відповідальність, аніж інші люди. Вони є спадкоємцями Пророка Мухаммада ﷺ. Хоча слова Пророка:

العُلَمَاءُ وَرَثَةُ الأنْبِيَاءِ

«Вчені є спадкоємцями пророків», —

приходять в формі повідомлення, вони вказують на відповідальність. Так хто може бути більш гідним взяти на себе цей обов’язок, аніж вчені, які бояться Аллаха і щирі в своєму прагненні? Чим більше відповідальність, тим більше нагорода! Тому зусилля вчених, які є очима і вухами Умми, слугуючими джерелом світла на шляху, повинні бути скеровані не на мирське життя, а на Судний день. Адже знання не призначено для того, щоб бути вшанованим, отримувати почесті, статус і славу, накопичувати мирські багатства і визнання, бути теоретиком чи філософом. Навпаки, воно призначено для того, щоб діяти, радити істину і терпіння, виконувати обов’язок по заохоченню добра і забороні зла. Тому знання несе з собою труднощі, тяготи і страждання в цьому світі. Адже на землі більше за усе страждали пророки. І спадком, залишеним спадкоємцям пророків — вченим, є ті труднощі, які рясніють милістю!

Мир і мольба тім, хто трудиться заради релігії Аллаха...


Хакки Ерен
Köklü Değişim Dergisi