Тлумачення Корану як засіб поширення підозрілих ідей

Статті
Друкарня

В поточному сторіччі і в кінці минулого сторіччя (XIX–XX) з’явились деякі тлумачення Корану, які містять небезпечні ідеї, що явно суперечать тому, що було викладено в Книзі Аллаха і Сунні Його Пророка ﷺ. Неможна вважати їх ісламськими тлумаченнями і довіряти їм, тому що вони містять зухвалість проти релігії Аллаха. Серед них — тлумачення Мухаммада Абдо, відоме під назвою «Тафсір аль-Манар», яке було складено його учнем Мухаммадом Рашидом Рідою, тлумачення Тантаві аль-Джаухарі, тлумачення Ахмада Мустафи аль-Марагі та інші.

Ось вам приклад зухвалості проти релігії Аллаха в цих тлумаченнях. В поясненні аяту:

وَمَن لَّمۡ يَحۡكُم بِمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ فَأُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡفَٰسِقُونَ

«Ті ж, які не приймають рішень згідно з тим, що ниспослав Аллах, є нечестивцями» (5:47), — Мухаммад Абдо заявив про дозволеність мусульманським жителям Індії прийняти англійські закони і підкоритись судовим рішенням англійців.

В шостому томі книги «Тафсір аль-Манар» на сторінці 406 (в оригіналі) в тлумаченні 47 аяту із сури «Аль-Маіда», відповідаючи на питання «Чи дозволено мусульманину, найнятому англійцями, правити згідно з англійськими законами, що включає в себе управління не тим, що ниспослав Аллах?», Мухаммад Абдо відповідає: «Говорячи стисло, Дар уль-харб — це не місце для реалізації законів Ісламу. Тому переселитись звідти обов’язково, якщо тільки немає виправдання чи інтересу для мусульман, переслідуючи який він буде захищений від фітни в релігії. Той, хто залишається, повинен служити мусульманам в міру своїх сил і зміцнювати положення Ісламу в міру своїх можливостей. Немає іншого способу підсилити вплив Ісламу і захистити інтереси мусульман, окрім як взяти на себе обов’язки по управлінню, особливо якщо уряд поблажливий і близько до справедливості серед усіх націй і народів, як, наприклад, англійський уряд. Відомо що закони цієї країни ближче до ісламському праву, аніж інші, оскільки залишають більшість справ на розсуд суддів».

Тантаві аль-Джаухарі взагалі переступив усі закони, які містяться в Корані. Він займався науками і знаннями, які нібито знайшов в Корані. Більше того, він наповнив своє тлумачення зображеннями тварин і птахів, щоб показати, що Коран пояснює усе це.

Мустафа Зайд в своєму тлумаченні заперечує існування янголів і шайтанів. Він скоїв куфр в своєму тлумаченні і відійшов від Ісламу.

Стережіться таких тлумачень, тому що їх автори, здається, використали Священний Коран як засіб поширення своїх підозрілих ідей.


Із журналу «Аль-Вай», №7
Грудень 1987 р.