Розділ «Про чесноти нікяху (шлюбу)»

Хадіс
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

Вітаємо вас, наші любі слухачі, і почнемо з найкращого: ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!

Приводиться у книзі «Коментарі ас-Сінді» - коментарі до книги «Сунан» Ібн Маджа, у розділі «Те, що приводиться про чесноти нікяху».

Нам розповів Абдулла ібн Амір ібн Зірара, якому розповів Алі ібн Мусхір зі слів Амаша, зі слів Ібрахіма, який передав від Алькама ібн Кайса, що він сказав: я був разом з Абдуллою ібн Масудом у долині Міна, коли з ним наодинці залишився Усман. Я присів поближче до нього, а Усман йому сказав: «Чи не одружити мені тебе на молодій дівчині (незайманій), яка нагадувала тобі твої роки, що минули?» Коли ж Абдулла замислився, що у нього немає іншої нужди, окрім цієї, дав мені знак рукою. Я підійшов, а він каже: «Якщо я скажу (так), то про це сказав Посланець Аллаха ﷺ: «О юнаки! Хто може з вас одружитися, той хай зробить це, адже воістину, шлюб приборкує нескромні погляди і захищає вашу плоть. Хто ж не у змозі, хай поститься, це буде для нього зціленням»».

Звернення адресоване юнакам, здатним до статевого акту, оскільки у своїй більшості в них присутня сила, що підштовхує до статевого акту, на відміну від старих. І оскільки нездатний до статевого акту не потребує дотримання посту для стримування плотських бажань. А тому сенс слова «може одружитися», згаданий в хадісі, означає здатність нести тягар подружнього життя і сімейні витрати, а не статевий акт. Також слово «одружитися» було розтлумачено деякими як «здатність до статевого акту», як і було розтлумачено як «витрати на укладення шлюбного союзу (весілля)».

О мусульмани!

Цей хадіс є законом і важливим рішенням в житті людини, оскілки правило «можливості» (або здатності) є основою в житі мусульман, і оскілки практично кожний мусульманин здатний одружитися і проводити своє життя в ролі батька на чолі родини: виховувати своїх дітей, навчати їх і закладати необхідні основи їх релігії і життя. Це і є основа і норма для кожного мусульманина в житті: «Хто може з вас одружитися, то хай зробить це». Однак іноді стається так, що деякі мусульмани виходять за межі цієї норми і цього правила через малість володіння тим, що могли б витрачати з причини бідності, тому і не можуть одружитися, хоча разом з тим, що вони здатні до статевого акту. Саме тому благородний хадіс спрямовує їх до посту, оскільки піст понижує плотські бажання. Так що може бути чудовіше і прекрасніше за цю божественну настанову?! Таким чином, Іслам віддаляє людину від потрапляння у порочну і заборонену справу. І в той самий час ця настанова не суперечить турботі Ісламської держави над її громадянами із надання умов гідного і нормального життя для людини.

О мусульмани!

Це те, що ми можемо згадати, коли Іслам виконувався у затінку держави, і Халіфат виконував Іслам над людьми. І достатньо того, що історія свідчить, як халіф Умар ібн Абд аль-Азіз встановив у мечетях майно для бідних та нужденних, і для тих, хто бажав одружитися. Але майно залишалося незайманим, оскілки у ті часи Умма жила у повному достатку.

Однак те, що ми знаємо і бачимо сьогодні, вириває серця, оскільки те правило стало зворотнім: «О юнаки! Той, хто може не одружуватися, хай робить це, оскільки це корисніше для зору і краще для плотської пристрасті. Ті ж, хто не може, хай звернеться до перелюбства, оскільки у цьому для нього лікування». Тому правителі встановили обмеження для шлюбу, заборонивши юнакам працювати, і навіть деякі країни обклали податком тих, хто бажає одружитися, щоб можна було зустріти чимало юнаків та дівчат мусульман на межі старих дів і розпусти.

Тому, і з усією прикрістю вимушені сказати: таким є положення Ісламської Умми! Її правителі широко відчинили двері для руху цим шляхом, від того і немає скромності і чистоти, святості і цнотливості. Саме такою вони хочуть бачити цю Умму: без Посланця і без послання, без держави, без Халіфату, без історії і без культури. Однак куди їм там?! Настав той час, коли Умма стоїть біля дверей Халіфату, стрясаючи земну кулю від конференції, яка закликає до Халіфату, стрясаючи світ від цього слова, яке означає правління на землі Ісламом.

Пришвидши встановлення Халіфату, який збере докупи мусульман і підніме усі лиха, які звалилися на них. О Аллах, наповни землю світлом Твого Благородного Лику. О Аллах, амінь! Амінь!

Шановні слухачі, до нових зустрічей із черговим хадісом Посланця ﷺ. Хай Аллах береже вас, ва ас-саляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятух!


Спеціально для радіо    01 Зуль-када 1435х.
Центрального Інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір    27/08/2014
Абу Мар’ям

Головне меню