Приводиться від Бухари: «Нам розповів Аййяш ібн аль-Валід: «Нам повідомив Абдуль-Аля: «Нам розповів Мамар від аз-Зухрі, а він — від Саіда, а він — від Абу Хурайри, а він — від Пророка ﷺ:
يَتَقَارَبُ الزَّمَانُ وَيَنْقُصُ الْعَمَلُ وَيُلْقَى الشُّحُّ وَتَظْهَرُ الْفِتَنُ وَيَكْثُرُ الْهَرْجُ
«Прискориться час, буде мало діянь, буде кинута у серця людей скупість,з’являться фітни і почастішають випадки аль-харджа».
Його спитали: «О Посланець Аллаха, що це?».
На що він н ﷺ відповів:
اَلْقَتْلُ الْقَتْلُ
«Вбивство, вбивство».
Коментар:
Сказав Ібн Батталь: «У цьому хадісі немає нічого такого, що треба розтлумачувати; єдине, що можна пояснити, так це прискорення часу. Аллах краще знає, але, ймовірно, мова іде про швидке змінення положення мусульман у дотриманні ними релігії. Дійде до того, що не опиниться серед них тих, хто буде наказувати схвалене і забороняти засуджуване через поширеність гріховності та грішників. Приводиться у хадісі:
لَا يَزَالُ النَّاسُ بِخَيْرٍ مَا تَفَاضَلُوا فَإِذَا تَسَاوَوْا هَلَكُوا
«Люди будуть жити у благополуччі, доки будуть змагатись у достоїнствах. А коли ця грань зітреться, то вони загинуть».
Народ буде жити у благополуччі, доки серед них є гідні люди, праведні та володарі богобоязливості. До них будуть звертатись під час труднощів, будуть зцілюватись їх поглядами, будуть отримувати благословення від їх дуа (мольб). Сказав імам ат-Тахаві: «Можливо, зміст полягає у тому, що люди залишать пошук знань і будуть вдовольнятись невіглаством. Адже люди не рівні у знаннях, тому що ступінь знань різний. Сказав Аллах:
وَفَوۡقَ كُلِّ ذِي عِلۡمٍ عَلِيمٞ
«і вище будь-кого, хто володіє знаннями, є більш знаючий» (12:76).
Проте у невігластві люди рівні. Він ﷺ нібито знав, що невігластво буде переважати через зникнення знань, а останні зникнуть через зникнення вчених».
Ібн Батталь сказав: «Усі ті ознаки, які містяться у цьому хадісі, ми бачили власними очима. Адже було зменшення знань, прояв невігластва, у людей появилась скупість, поширились фітни, збільшились вбивства». Ібн Хаджр прокоментував: «Видимо, щось, свідком чого він був, було у великій кількості, і стільки ж — із протилежного. Але у хадісі мова йде про положення, коли перераховані ознаки стануть пануючими, а протилежне буде рідким винятком. У хадісі є натяк на це у словах «знання втрачені», які говорять, що залишиться абсолютне невігластво, але це не заважає існуванню невеликої групи людей, які володіють знаннями. Вони будуть у малій кількості, такими, що загубилися серед невігласів».
Положення людей стало схожим, гріховне стало звичайною справою серед людей, дійшло до того, що коли людина бажає виправдатись, то говорить: «Так усі роблять!». Іншими словами, це стало загальною потребою. Клянусь Аллахом, джерело нещасть — це вважати буденною справою скоєння гріху!
Що стосується зменшення знань, появи фітн, збільшення вбивств, то це є природним результатом, коли порушуються закони Всевишнього, коди вдовольняються гріховним, адже Аллах сказав:
وَمَنۡ أَعۡرَضَ عَن ذِكۡرِي فَإِنَّ لَهُۥ مَعِيشَةٗ ضَنكٗا وَنَحۡشُرُهُۥ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِ أَعۡمَىٰ
«А хто відвернеться від Мого Нагадування, на того чекає тяжке життя, а у День воскресіння Ми воскресимо його сліпим» (20:124).
Коментуючи цей аят, Ібн Касір сказав наступне: «А хто відвернеться від Мого Нагадування»,тобто, хто порушить Мій наказ і того, що Я ниспослав Своєму Посланцю, хто відвернувся від цього, постарався забути і взяв собі інше керівництво.« на того чекає тяжке життя», тобто у цьому світі не буде йому спокою, не будуть його груди вільними, а буде у них тіснява через оману, навіть якщо ззовні він буде благоденствувати. нехай він одягає, що хоче, їсть, що побажає і живе, де захоче — його серце не знайде переконаності і прямого шляху. Він буде перебувати у постійному хвилюванні, розгубленості та сумніві, і сумніви не покинуть його. Це і є тісне життя».
Шановні слухачі, кожен мусульманин повинен звертатись за рішенням до наказів Аллаха і утримувати себе від скоєння гріхів. А якщо він не буде цього робити сам, то його будуть стримувати ззовні за допомогою законів Шаріату. Сьогодні ми живемо у той час, коли над нами головують неісламські закони, а Іслам став чужим для його послідовників. Якщо ми не будемо благочестивими і не будемо самі утримувати себе від гріхів на основі віри, тоді ніхто нас не утримає від цього. Ось тут ми і підводимо вас до того, наскільки важливо встановлення держави Халіфат. Адже з його наявністю буде втілюватись система покарань та інші закони Шаріату, які будуть утримувати від гріхів тих, хто не стримує себе!
О Аллах, прискор появу Халіфату, який дозволить нам утриматись від гріхів і зла наших душ!
7 Джумада аль-ахіра 1440 р.х.
12.02.2019 р.