Перемога після поразки

Хадіс
Друкарня

Разом з благородним хадісом

Ми вітаємо вас, наші дорогі брати, на черговій зустрічі в нашій програмі «Разом з благородним хадісом». Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

Передав Мусаб ібн Саляма від Аджляха, від Кайса ібн Абу Мусліма, від Рабі ібн Хіраша, який одного разу чув, як Хузайфа сказав: «Посланець Аллаха ﷺ розповідав нам притчі — одну, три, п’ять, сім, дев’ять, одинадцять». Потім Рабі ібн Хіраш сказав, що Хузайфа повідомив одну із них, де Посланець Аллаха ﷺ сказав:

إِنَّ قَوْمًا كَانُوا أَهْلَ ضَعْفٍ وَمَسْكَنَةٍ قَاتَلَهُمْ أَهْلُ تَجَبُّرٍ وَعِدَاءٍ، فَأَظْهَرَ اللَّهُ أَهْلَ الضَّعْفِ عَلَيْهِمْ، فَعَمَدُوا إِلَى عَدُوِّهِمْ فَاسْتَعْمَلُوهُمْ وَسَلَّطُوهُمْ، فَأَسْخَطُوا اللَّهَ عَلَيْهِمْ إِلَى يَوْمِ يَلْقَوْنَهُ

«Проти слабкого і бідного народу воював зарозумілий і жорстокий народ. Аллах підтримав слабкий народ, і він отримав перемогу. Потім (ті, хто були слабкі раніше) почали самі нападати на них і поневолювати людей, завдавати їм страждання. Тим самим вони викликали гнів Аллаха на себе аж до Судного Дня» (Ахмад).

Посланець Аллаха ﷺ навів у приклад розповідь про тих, кому Аллах надав підтримку і надав сил, а у відповідь вони ослухались і розгнівали Аллаха. Був слабкий народ, який бився проти сильного, зарозумілого і деспотичного народу. Потім Аллах дав сили слабкому народу, і він переміг своїх ворогів. Проте після перемоги замість того, щоб дякувати Аллаху, ці люди ослухались Його. Вони стали зарозумілими, знущались і завдавали страждань своїм ворогам, вони робили те, чим не був задоволений Аллах. Тим самим вони заслужили гнів Аллаха аж до Судного Дня.

Аллах встановив на цій землі правила і закони, і одним із цих правил є те, що він дає перемогу одним над іншими, а потім віднімає її. Аллах дав перемогу персам над римлянами, а потім дав її римлянам, і вони подолали персів. Проте Аллах сказав:

إِنَّ الْعَاقِبَةَ لِلْمُتَّقِينَ

«Воістину (благий) кінець — для богобоязливих» (11:49).

Мусульманам належить боятись Аллаха, надавати допомогу Його релігії і дотримуватись Його велінь,і тоді ми заслужимо допомогу Аллаха і Його підтримку. Тоді, по милості Аллаха, ми отримаємо благий ісход. Тут ми хочемо підкреслити, що прагнення усунути тиранію і несправедливість способом, який не схвалив Шаріат, є злочином, і кожен, хто робить це, накликає на себе гнів Аллаха. В Ісламі немає таких понять, як «мета виправдовує засіб», навпаки, ідея і метод, мета і засіб повинні відповідати вимогам Шаріату. Що стосується відплати за несправедливість, то вона так само повинна обмежуватись Шаріатом. Відносно методу Посланець Аллаха ﷺ сказав:

لَا تَسْتَضِيئُوا بِنَارِ الْمُشْرِكِينَ

«не висвітлюйтесь вогнем многобожників».

Наприклад, для досягнення перемоги над ворогом не дозволяється укладати союзи з невіруючими чи многобожниками. Основа полягає в тому, що мусульманин, перш ніж зробити вчинок, або якась група, перш ніж обрати свій шлях, повинні дізнатись рішення Шаріату. Немає виправдання невігласу, він повинен шукати і питати. Якщо мусульманин навмисно ослухається, то це відноситься до порочних справ.

О, Аллах! Ми просимо Тебе про захист від невігластва і порочності, о, Аллах, даруй нам благородне суспільство на чолі з халіфом, який реалізує Твої закони в життя! Амін!

До наступних зустрічей, дорогі брати, на нашій передачі «Разом з благородним хадісом». Нехай збереже вас Аллах. Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!


Махір Саліх