Справжній банкрут

Хадіс
Друкарня

Разом з благородним хадісом

Нехай благословить вас Аллах, дорогі слухачі Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір, на черговій зустрічі в нашій програмі «Разом з благородним хадісом». Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху.

Приходить в муснаді Ахмада «Баки муснад аль-муксірун»: «Воістину, банкрутом із числа членів моєї общини опиниться той, хто в День воскресіння принесе з собою молитви, пости і закят, але при цьому з’ясується, що він образив одного, зробив наклеп на другого , привласнив майно третього і т.д.».

Передається від Абдуррахмана від Зухайра, від Аля, від його батька, від Абу Хурайри, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

هَلْ تَدْرُونَ مَنْ الْمُفْلِسُ قَالُوا الْمُفْلِسُ فِينَا يَا رَسُولَ اللَّهِ مَنْ لَا دِرْهَمَ لَهُ وَلَا مَتَاعَ قَالَ إِنَّ الْمُفْلِسَ مِنْ أُمَّتِي مَنْ يَأْتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِصِيَامٍ وَصَلَاةٍ وَزَكَاةٍ وَيَأْتِي قَدْ شَتَمَ عِرْضَ هَذَا وَقَذَفَ هَذَا وَأَكَلَ مَالَ هَذَا فَيُقْعَدُ فَيَقْتَصُ هَذَا مِنْ حَسَنَاتِهِ وَهَذَا مِنْ حَسَنَاتِهِ فَإِنْ فَنِيَتْ حَسَنَاتُهُ قَبْلَ أَنْ يَقْضِيَ مَا عَلَيْهِ مِنْ الْخَطَايَا أُخِذَ مِنْ خَطَايَاهُمْ فَطُرِحَتْ عَلَيْهِ ثُمَّ طُرِحَ فِي النَّارِ

«Одного разу Посланець Аллаха ﷺ, спитав людей: «Чи знаєте чи, хто є муфлісом (банкрутом)?». Вони відповіли: «Банкрутом серед нас називають тих, у кого немає ані грошей, ані майна». Тоді Пророк ﷺ сказав: «Воістину, банкрутом із числа членів моєї общини опиниться той, хто в День воскресіння принесе з собою молитви, пости і закят, але при цьому з’ясується, що він образив цього, зробив наклеп на того, привласнив майно третього і побив іншого, і тоді щось із його благих справ буде віддано одному і щось — другому, а якщо запас його благих справ вичерпається перш, ніж він зуміє розрахуватись з усіма, тоді із гріхів ображених ним будуть брати щось і перекладати на нього, а потім його ввергнуть у Пекло!».

Це дуже важливий хадіс, і його необхідно розуміти. Серед мусульман в Судний день опиняться банкрути, вони залишаться без свого намазу, посту, закяту і інших благодіянь. Усе це буде з причини утискання інших людей: вони поїдали майно інших, , били і проливали кров. В Судний день вони будуть розраховуватись з пригнобленими людьми своїми благими справами, а коли їх благодіяння вичерпаються, тоді гріхи пригноблених будуть переходити до них, тому Посланець Аллаха ﷺ назвав їх банкрутами.

Коли Посланець Аллаха ﷺ спитав своїх сподвижників, чи знають вони, хто такий банкрут,він мав на увазі тих, хто представляє собою, в повному змісті цього слова, по-справжньому збанкрутілих людей. Як сказав Алі (р.а.): «Бідність і багатство — після зустрічі з Аллахом», — тобто чоловік в Судний день насправді дізнається, бідний він чи багатий. Сподвижники відповіли Пророку ﷺ так, як було заведено вважати серед людей, хто є тим, хто є збанкрутілим — «той, хто не має ані майна, ані дирхамів».

Сказав Умар ібн аль-Хаттаб (р.а.): «Хто бажає поститись чи молитись, нехай дотримується прямоти», — тобто проявляє щирість в справах, оскільки намаз, пост, хадж, закят — це поклоніння, де чоловік може проявляти щирість і лицемірство . Тому мусульманин повинен докладати максимум зусиль, щоб контролювати свій намір в виконанні наказів Аллаха.

Ми просимо Аллаха, щоб Він зміцнив нас на істині, зробив нас із числа богобоязливих, замінив наші погані справи на благі і не покарав нас в Судний день! Амін!


Афра Тураб