Угамування спраги чистою водою ісламської економічної системи 4 ч.

Огляд книг
Друкарня

Пояснення книги «Економічна система в Ісламі»

Хвала Аллаху, який наказав людям слідувати законам праведності і застеріг їх від шляхів порочності. Мир і благословення кращому з праведних людей, який був відправлений до всього людства як милість і який старався на шляху Аллаха, ведучи справжній джихад, а також його сім’ї і благородним сподвижникам, які втілили в життя систему Ісламу в правлінні, економіці і в соціальній сфері. Ми просимо Всевишнього Аллаха долучити нас до них і воскресити разом з ними в день Воскресіння, коли всі люди постануть перед Господом світів.

Шановні мусульмани!

Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху!

Ми продовжуємо серію зустрічей з вивчення і пояснення книги «Економічна система в Ісламі». На нашій четвертій зустрічі ми розглянемо разом з вами зміст передмови цієї унікальної книги, яку написав видатний учений Такиюддін Набхані. Хай допоможе нам в цьому Аллах.

При читанні книги шейха Такиюддіна «Економічна система в Ісламі» створюється таке враження, що автор дивився на речі крізь світло Аллаха з двох сторін:

Перший погляд: він звернув увагу на найближче минуле, в якому жили мусульмани, щоб витягти з нього уроки і повчання.

Другий погляд: він представив далеке світле майбутнє, в якому перебуватиме Іслам. Він немов передбачав нашу сьогоднішню реальність.

Той, хто дивиться на сьогоднішню розруху в ісламських країнах, скаже, що більше мусульмани ніколи не відродяться і не встануть на ноги. Повсюдні і немислимі руйнування, що залишилися після військових машин, що сіють в мусульманських країнах розруху протягом останніх років, починаючи від Афганістану, Чечні, Кашміру, Іраку, а потім Лівії – країни шейха ісламських доблесних воїнів Умара аль-Мухтара, і закінчуючи землями центру оплоту Ісламу – Шама. І це відбувається незважаючи на пролиття невинної крові з ран, що кровоточать, понад шістдесяти шести років на благословенній землі Палестини – землі нічного переміщення і вознесіння Пророка Мухаммада ﷺ, країні першої кибли (напрямку під час здійснення намазу), другій мечеті і третьої святині мусульман. Однак той, хто прочитає слова шейха Такиюддіна, серце того наповниться заспокоєнням за майбутнє Ісламської Умми.

Шейх Такиюддін Набхані, та змилується Аллах над ним, говорить: «Думки є найбільшим надбанням в житті, яке може придбати кожен народ, який рухається по шляху розвитку. Якщо ж народ здавна мав осяваючу думку, то вона також була б найбільшим надбанням, яке успадковане ним від своїх предків. Якщо народ, який зберігає свої ідейні надбання, позбудеться матеріальних благ, він дуже скоро зможе їх знову придбати. Але народ, який втратив ідейні надбання, навіть при достатку матеріального надбання почне стрімко бідніти і втратить все багатство».

У зв’язку з цим хотілося б заявити: «Ми – мусульмани – повинні подбати про нашу ідейну основу, тобто про ісламську доктрину. Адже якщо ворог накинеться на народ, ідейна основа якого здорова, і стане руйнувати його промисловість, будівлі і армію, то такий народ дуже скоро неодмінно відродиться і стане більш сильним, ніж в минулому. Але, якщо народ не має ідейної основи, тобто правильної доктрини, то в разі нашестя на нього ворога він дуже швидко зникне, залишивши після себе в історії лише вираз: «Цей народ колись був, але вимер». А тому ми повинні встати нездоланною стіною перед безбожними течіями, а саме – ідеями соціалізму, комунізму, капіталізму, націоналізму, патріотизму, регіоналізму, демократії, громадянського суспільства, світськості і інших подібних ідей невіри».

Ми повинні прийняти Іслам за основу нашого мислення і зробити його віссю нашої уваги, а також внести його в якості ідеологічного предмета в програму нашого навчання. Нам слід працювати над встановленням Ісламської Держави, оскільки її встановлення є обов’язком кожного мусульманина відповідно до слів Посланника Аллаха ﷺ: «Хто помер, не відчуваючи почуття обов’язку за присягу халіфу, той помер смертю джахілії».

Перш ніж закінчити нашу зустріч, ми хочемо нагадати вам про Ісламську Державу, встановлення якої ми прагнемо. Воістину, це буде держава Халіфат.

1 – Голова цієї держави – халіф – буде говорити своїм громадянам: «Якщо ви вирушите в далеку поїздку (будете відсутні тривалий час), я буду опікуватися вашими сім’ями, поки ви не повернетеся».

2 – Голова цієї держави – халіф – буде говорити своїм громадянам, перебуваючи в Променистій Медині: «Я боюся, що Аллах в Судний День запитає мене про домашню тварину (барана або бика) в землях Іраку, якщо воно спіткнеться (на дорозі). І скаже мені Аллах: «Чому ти не полагодив цю дорогу (в підвладних тобі територіях)?!».

3 – Голова цієї держави – халіф – буде працювати не покладаючи рук над тим, щоб його громадяни жили в благополуччі і безпеці. Він буде особисто обходити вулиці, вивчати їхній стан, годувати голодних і одягати малозабезпечених.

4 – Голова цієї держави – халіф – не їстиме, поки кожен громадянин не буде ситим.

5 – Голова цієї держави – халіф – буде викуповувати останнім своїм майном ту несправедливість, яку він ненавмисно вчинив стосовно одного зі своїх громадян, не відаючи про це. Потім він попросить аркуш паперу, щоб написати розписку про те, що «до нього немає претензій», але в його володінні вже нічого не залишиться. Потім він відріже шматок матерії зі свого халату, а потім скаже своєму синові: «Коли я помру, поклади цю розписку в мій саван, щоб я зустрів Всевишнього Аллаха бездоганним, і ця розписка стане аргументом на мою користь».

6 – Голова цієї держави – халіф – буде говорити своєму шлунку під час його буркотіння через постійне вживання сухого хліба (сухарів): «Чи будеш ти обурюватися чи ні, я все одно не буду їсти досхочу, поки не наїдяться діти мусульман (моїх громадян)».

7 – Голова цієї держави – халіф – говоритиме хмарам на небесах: «Де б ви не звели свої опади, на Сході чи Заході, все одно виведені вами врожаї повернуться до мене».

8 – Голова цієї держави – халіф – буде наказувати своїм воїнам, кажучи: «Висипайте зерна на вершинах гір, щоб не говорили, що в мусульманських землях голодують птахи».

І на закінчення ми говоримо: «Мусульмани не зазнають смак перемоги, доки не з’являться халіфи, подібні першим праведним халіфам, нехай буде задоволений ними Аллах».

Шановні мусульмани!

Обмежимося цим обсягом інформації на цій зустрічі. До наступних зустрічей, іншааллах. Нехай береже вас Аллах від усіх негараздів і недугів. Просимо Всевишнього обдарувати нас славою завдяки Ісламу і вознести Іслам за нашою допомогою. Просимо Його нагородити нас своєю допомогою і порадувати всіх віруючих встановленням Праведного Халіфату. Просимо Його зробити нас борцями, свідками і мучениками (шахідами) цієї Праведної Держави. Воістину, Він – Покровитель і Всемогутній. Ассаляму алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху.

Устаз Мухаммад Ахмад ан-Надій

Головне меню