Доказ на ниспослання сури “Мухаммад” та відносно заміжньої рабині, коли вона вчинить перелюбство

Відповіді Аміра
Друкарня

1 –  Доказ на ниспослання сури “Мухаммад” до битви при Бадрі.

2 – Рішення відносно заміжньої рабині, у випадку коли вона вчинить перелюбство.

Адресованний: Murat Eroglu

Ассаляму алейкум. У мене є одне питання. Набхані говорить, що 4 аят сури “Мухаммад” був ниспосланий до битви при Бадрі. Які цьому є докази? Більшість стверджує, що аят був ниспосланий після битви при Бадрі. Чи не могли б ви пояснити це? Чи застосовується до одруженого раба у якості покарання раджм (побиття камінням)?

Відповідь:

Ва алейкум ассалям ва рахматуллахі ва баракатуху.
 
До мене дійшли твої питання, поставлені на турецькій мові. Після того, як вони були перекладені на арабську, ось відповідь. Нижче також наводиться відповідь, перекладена на турецьку мову.

Відповідь на перше питання:

Згаданий наступний аят сури “Мухаммад”:

فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ

“Коли ж ви зустрічаєтесь з невіруючими на полі бою, то рубайте голови. Коли ж ви ослабите їх, то кріпіть окови. А потім або милуйте, або ж беріть викуп доти, допоки війна не складе свій тягар. Ось так! Якщо б Аллах побажав, то помстився їм сам, але Він побажав випробувати одних з вас за допомогою інших. Він ніколи не зробить марними справи тих, хто був убитий на шляху Аллаха” (47:4).

Сура “Мухаммад” ﷺ була ниспослана до битви при Бадрі. Докази цьому наступні:

1. У день Бадру Посланець Аллаха ﷺ виніс рішення відносно полонених. Сенс цього в тому, що хукм про полонених був посланий до цього.  Тому що Посланець Аллаха ﷺ не виносив рішень без одкровення.

2. В Корані закони про полонених згадані лише в сурі Мухаммад.

فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً

“А потім або милуйте, або ж беріть викуп доти, допоки війна не складе свій тягар”

3. Даний аят:

فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً

“Коли ви зустрічаєтесь з невіруючими на полі бою, то рубайте голови. Коли ж ви ослабите їх, то кріпіть окови. А потім або милуйте, або ж беріть викуп...” (47:4)

Аят почався з виразу “фа іза ” (коли, якщо) і після використовувалося слово “зустрілися ” у минулому часі. Сенс цього в тому, що зустріч ще не сталася. Іншими словами, хукм згаданий в аяті, був ниспосланий до початку битви. Цей аят визначає хукм полонених у випадку виникнення війни. У той час як полонених було взято лише у Бадрі і виникла потреба видання хукму.

4. Наступні слова Аллаха:

حَتَّى إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ

«Коли ж ви ослабите їх»

Ці слова є поясненням хукму про те, коли під час війни беруться полонені, а саме лише після значного вбивства людей супротивника. З цієї причини цей аят повинен бути ниспосланий до битви при Бадрі. Тому що питання “значного вбивства людей супротивника ” уперше виник при Бадрі.  Питання взяття полонених є тлумаченням хукму нової реальності, яка ще не виникла, і виникне у результаті “Ісхана”(значного вбивства).

5. Отже, прямий сенс аяту вказує на те, що він був ниспосланий до початку битви, з тим щоб розтлумачити норми про полонених до участі у битвах і до того, як станеться “Ісхан” (значне пролиття крові). Вирази в аяті “Коли ви зустрічаєтесь” і “коли ж ви послабите їх” вказують на те, що аят було послано до битви для роз'яснення хукму відносно полонених. Не дивлячись на те, що деякі ріваяти говорять, що сура “Мухаммад” була послана після битви при Бадрі, усе ж перевага віддається аяту у випадку якщо неможливо узгодження між аятом і хадісом. Але спочатку необхідно постаратися узгодити їх. Згідно з ріваятами: хукм про полонених був ниспосланий після Бадру. А згідно з аятом: хукм про полонених був ниспосланий до Бадру. Оскільки узгодження неможливе, то перевага є у аята перед хадісом.

Даний вибір посилюється і підкріплюється наступними фактами: хукм про полонених приводиться лише в сурі “Мухаммад”. Єдиною битвою, яка підняла необхідність у наявності хукму про полонених є битва при Бадрі. Пророк ﷺ виносив рішення про полонених лиш після Бадру і він не виносив би його без наявності хукму з даного питання.
Відповідь на друге питання: Якщо заміжня рабиня вчинить перелюбство, то покаранням є 50 ударів. Доказом цьому наступні слова Аллаха:

    فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَأَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ

“Якщо ж після набуття заступництва (одруження) вони (невільниці)  скоять бридкий вчинок (перелюбство), то їх покарання повинно бути рівним половині покарання вільних жінок. Одружуватися на невільницях дозволено тим із вас, хто боїться тягару або перелюбства. Але для вас буде краще, якщо ви викажете терпіння, адже Аллах – Прощаючий, Милосердний» (4:25).

Якщо вільна незаміжня жінка вчинить перелюбство, то вона отримує 100 ударів. Якщо ж рабиня виходить заміж і чинить перелюбство, то отримує половину від цього. А це 50 ударів. В аяті використаний вислів “мухсан-жінка”. Це не сказано про заміжню і вільну жінку, а сказано про незаміжню вільну жінку. Тому що вислів “вільна жінка, що є мухсан” є каріною на те, що покаранням є половина покарання незаміжньої вільної жінки. Тому що якщо вільна жінка після одруження вчинить зіна, покаранням для неї буде раджм (закидування камінням). Халіфат припише покарання у 50 ударів для заміжньої невільної жінки. До того ж, покарання виконує держава, а не особистості. Це питання повинно бути зрозумілим.

Твоє питання про перелюбство заміжньої рабині привернуло  мою увагу! Чому ти запитуєш про це, адже сьогодні немає реальності рабинь? Я боюсь, що ти маєш на увазі вільних жінок, які є прислугою! Вони ж не вважаються рабинями. Цей клас на даний момент відсутній. Що стосується прислуги, то вони є вільними людьми.


Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта

24 Шабан 1434р.х.

03.07.2013

Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів сторінки у Facebook

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=183635408471211

Головне меню