بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
Адресований: Тилял Фаузі, Булуг Марамі, «Mosa Za»
Схожі запитання:
1. Тилял Фаузі: Ассаламу алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху, наш Шейх та Амір, нехай Аллах звеличить вас, збереже та скерує, підтримає та надасть допомогу, щоб піднести цю релігію, Амінь.
Дорогий Шейх, я хотів би прояснити для себе питання, що дозволяється жінці показувати із аврату перед сторонніми чоловіками родичами у приватному житті? Наприклад, родичі не махрам, такі як діти дядька, з боку батька або матері, або брати чоловіка…?
Чи дозволяється їй показуватись серед них у жіночих штанцях та блузці, наприклад?
Нехай Аллах воздасть вам благом, і вашими руками приведе мусульман до перемоги, шляхом встановлення Халіфату за методом пророцтва.
2. Булуг Марамі: Чи не відносяться до вказання хадіса: «Прокляв Аллах ту, яка подовжує (волосся) та ту, яка прохає подовжити …» перука та накладне волосся. Нехай Аллах воздасть вам благом.
3. «Mosa Za»: Ассаламу алейкум ва рахматуллахі ва баракятуху
Дорогий брате, у наших краях існує наступного роду одяг, коли поверх жіночих штанців одягається джильбаб, який не опускається нижче колін, чи допустимо подібне?
Відповідь:
Ва алейкум салам ва рахматуллахі ва баракятуху
Ваші питання схожі по темі, з цієї причини свою відповідь я об’єднав в одну:
1. Жінка у приватному житті перебуває у колі свого чоловіка та махрамів, що ж стосовно родичів не махрамів, як дітей дядька з боку батька або матері, коли ті приходять у гості з метою підтримання родинних зв’язків або привітати зі святом і т.д., у такому випадку допускається, щоб жінки показували перед ними у своїх будинках тільки при покритому авраті, а також виключаючи табаррудж (виставляти напоказ свою красу перед чужими чоловіками). Стосовно жіночих штанців – це табаррудж, тому недопустимо жінкам появлятися у штанцях перед родичами не махрамами, коли останні приходять до них у гості з метою підтримання родинних зв’язків або привітати їх зі святом і т.д.
2. Якщо жінка виходить із дому у громадське місце, вона повинна надягати шаріатську форму одягу, у якій повинно прослідковуватись наступні три моменти: покриття аврату, виключення табарруджу та одягання джильбабу разом з хімаром.
3. Джильбаб – це широка форма одягу, яка покриває внутрішній одяг та опускається донизу аж до покриття ступнів. Всевишній Аллах говорить:
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ
«О, Пророк! Скажи твоїм жінкам, твоїм донькам та жінкам віруючих чоловіків, щоб вони опускали на себе (або зближали на собі) свої покривала» (33:59).
Тобто жінки повинні опускати на себе свій верхній одяг, який вони накидають на себе, щоб вийти із дому, що відбувається поверх одягу. Мова йде про накидку, покривало, плащ, верхній жіночий одяг, який закриває жінку зверху донизу. З цієї причини у джильбаба є умова, щоб він був настільки довгим, здатним приховати ступні ніг. Адже Всевишній Аллах говорить у священному аяті:
يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ
«Щоб вони опускали на себе (або зближали на собі) свої покривала»
Тобто опускали до низу свої джильбаби, тому що частка «мін» у даному аяті встановлена не для «виділення частини із загального», а для прояснення. Інакше кажучи, необхідно опускати плащ або верхній одяг донизу, щоб вона закривала ступні ніг. У випадку, коли ступні закриті, тобто жінка знаходиться у шкарпетках або у взутті, цього все одно не досить і необхідно опустити верхній одяг донизу таким чином, щоб це вказувало на необхідну в аяті умову. Джильбаб, який повинна носити жінка, щоб вийти у громадське місце, повинен бути на ній і це показує довгий одяг, який опускається донизу, приховуючі ступні ніг. У даному одягу повинно проявлятися покриття, тобто повинні здійснюватися слова Всевишнього Аллаха:
يُدْنِينَ
«опускали».
Ґрунтуючись на вищесказаному, одяг жінки у громадському життя, який зводиться до штанців, поверх яких довга накидка до колін, тобто яка не приховує ступні ніг, які у свою чергу приховані шкарпетками, не відповідає шаріатському значенню слова джильбаб. Жінка не може виходити у суспільство, не накинувши на себе джильбаб, який покриває її внутрішній одяг і опускається донизу, приховуючи ступні ніг. Якщо ж вона не знаходить такого одягу, тоді їх варто утриматися від виходу або попрохати свою сусідку позичити їй джильбаб, як про це говориться в одному хадісі, який вивів Муслім у своєму сахіхі від Умм Атийа, вона сказала:
«Посланець Аллаха ﷺ велів нам на двох святах виводити молодих дівчат та тих дівчат, які приховують від сторонніх поглядів, а також тих жінок, які у цей час мають місячні. Ці жінки, які мають місячні, не роблять намаз, присутні на святі та слухають заклик мусульман. Я сказала Посланцю Аллаха ﷺ, що в одній із нас нема покривала, і він сказав: «Нехай її сестра дасть їй із своїх покривал».
4. Користуватись перукою – це табаррудж. Тому недопустимо, щоб жінка, надягнувши перуку, виходила у громадське місце, окрім випадку, коли її голова буде повністю покрита хімаром (хусткою) і кинувшому на неї погляд чоловіку нічого не буде помітно. Також вона не має права користуватись перукою у своєму будинку, одягаючи його перед родичами не махрамами, тому що це табаррудж, як ми вже згадували про це вище.
Що ж стосується того, що перука входить у значення вираження або приводимого у хадісі вказанні на «Ту, яка подовжує волосся та ту, яка прохає подовжити..», то це не зовсім так. Тому що жінка, яка подовжує волосся, накладає на своє власне волосся інше штучне або натуральне волосся, за допомогою чого намагається подовжити їх. Цей процес не відбувається шляхом надягання перуки поверх волосся. Жінка, щоб її волосся здавалось довгим, накладає до свого волосся інші, що є харам, де б вона не знаходилась у такому виді, навіть у власному домі. На це вказує хадіс, який вивів аль-Бухарі від Абу Хурайри (р.а.) від Пророка ﷺ: «Прокляв Аллах ту, яка подовжує (волосся) та ту, яка прохає подовжити …». Стосовно ж перуки, то дозволяється її носити у домі перед чоловіком або махрамами не більше. Що ж стосується не махрамів, то перед ними вона не може її носити із міркувань табарруджу.
Ваш брат Ата Ибн Халиль Абу Рашта
30 Шавваль 1434г.х.
06/09/2013
(Низка відповідей аміра Хізб ут-тахрір, шейха Ата ібн Халіль Абу Рашта, на запитання відвідувачів сторінку на Фейсбук)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=208356359332449