Для Абу Мухібулло Абдуллаха з Таджикистану
Питання:
Наш амір, мир вам, милість Аллаха і Його благословення.
Ми знаходимося у в'язниці і у нас є одна серйозна проблема. Ми знаємо, що парфуми і ліки, у складі яких є алкоголь, вважаються нечистими. Однак імам, за яким ми робимо намаз у в'язниці, користується такими парфумами і в якості доказу дозволеності цього, посилається, як він каже, на книги фетв. Ми маємо сумніви і не знаємо, чи можемо ми робити за ним намаз, враховуючи те ускладнення, у якому ми можемо опинитися у випадку недозволеності? Нам необхідна якнайшвидша відповідь, яку ми чекаємо від вас. Нехай віддасть вам Аллах благом.
Відповідь:
І вам мир, милість Аллаха і Його благословення!
Ваш намаз за цим імамом, який користується парфумами, у складі яких міститься алкоголь, вважається дійсним і не порушується. Намаз за мусульманином, який робить заборонене, є дійсним, а імам несе гріх. Доказом цьому є наступне:
1. Аль-Бухарі передав від Абу Хурайри, що Посланець Аллаха (мир йому і благословення) сказав: «Вони очолюють вас у намазі і якщо будуть правильні, ви отримуєте свою нагороду (за намаз). Якщо ж вони роблять гріх, ви також отримуєте свою нагороду, а вони покарання (за скоєний гріх)».
2. Муслім передав від Абдуллаха ібн ас-Саміта, який передав від Абу Зарра, що Посланець Аллаха сказав йому: «Що ти будеш робити, коли над тобою стануть аміри, які будуть відкладати час здійснення намазу?». Я спитав: «А що ж ти накажеш мені?». Від відповів: «Роби намаз своєчасно. А коли застаєш їх у намазі, роби його з ними і він буде для тебе додатковим намазом». Із цього хадісу розуміється, що якщо несправедливий амір робить намаз своєчасно, то зроблений за ним намаз вважається дійсним.
3. Для додаткового знання: наприклад ханафіти і шафіїти сказали, що намаз за грішником небажаний, але дійсний. Гріх лягає на імама, який очолює мусульман у намазі, у то час як вони відчувають до нього неприязнь, як про це повідомляється в хідісі, переданому Тірмізі від Абу Амами, де Посланець Аллаха (мир йому і благословення) сказав: «Намаз трьох людей не підіймається вище їх вух: намаз збіглого раба, доки він не повернеться; намаз жінки, чоловік якої проводить ніч незадоволений нею і намаз імама, якого ненавидить його народ».
4. Одним словом, якщо ви будете робити намаз за праведним, богобоязливим імамом, ваш намаз за ним краще. Але якщо станеться, що ви робите намаз за таким імамом, який дозволяє парфуми, що містять алкоголь, ваш намаз дійсний, а гріх на імамі.
Але, не дивлячись на це, давайте імаму щирі настанови в тому, що парфуми та інші алкоголевмісні засоби заборонені. Надайте йому викладену нижче відповідь про заборону парфумів, у яких міститься алкоголь. Можливо з допомогою Аллаха він побачить у ній правильність.
“Закони про алкоголь розповсюджуються і на парфуми, у яких міститься алкоголь. В хадісі, переданому Муслімом від Ібн Умара, Посланець Аллаха (мир ому і благословення) сказав: «Все п'янке – хамр (спиртне, алкоголь), і все п'янке – харам (гріховна, заборонена дія».
В хадісі, який Абу Дауд передав від Джабіра ібн Абдуллаха Посланець Аллаха (мир йому і благословення) говорить: «Те, що п'янить у великій кількості і в малій кількості - заборонене».
Посланець Аллаха (мир йому і благословення) пояснив, яка рідина називається “хамр”: усіляка п'янка рідина, у малому або великому обсязі,- це хамр. Тепер потрібно встановити сам предмет дії закону, щоб знати: чи п'янять ці парфуми, одеколон і тому подібне, якщо їх випити у малій або великій кількості. Якщо п'янять, то це хамр і до них застосовуються забороняючі закони про хамр у числі десяти категорій, згідно з хадісом, який передав аль-Хакім у книзі «Мустадрак» від Абдуллаха ібн Абдуллаха ібн Умара, який передав від свого батька, що Посланець Аллаха (мир йому і благословення) сказав: “Воістину, Аллах прокляв хамр і прокляв того, хто його виготовляє, того, для кого його виготовляють, того, хто його п'є, подає, переносить, того, для кого його переносять, того, хто його продає, того, хто його купує, і того, хто заробляє цим”.
Згідно з твердженням експертів про вплив змішаного у рідині алкоголю, ця рідина, якщо її випити, п'янить. І оскільки Пророк (мир йому і благословення) говорить: «Все п'янке – хамр, а всілякий хамр заборонений», (вивів Муслім), отже, закони про хамр розповсюджуються і на парфуми, у яких міститься алкоголь”.
Повторюсь, що ваша настанова повинна відбуватися мудро, у добрій формі. Якщо він побачить і зрозуміє правильність в цьому, добре. Якщо ж він буде продовжувати наполягати на своєму вчинку, аргументуючи його будь-чим, то вам достатньо того, що ви дали йому щиру пораду і за це ви отримаєте свою нагороду від Аллаха.
Ата ібн Халіль Абу Рашта
10 Мухаррам 1435р.х.
13/11/2013
Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіля абу ар-Рашти, на питання відвідувачів його сторінки у Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=231440167024068