Питання від Саміх Райхан Абу Майсара:
Ас-Салам алейкум ва рахматуллахі ва баракатух! У мене до вас два наступних питання:
Відомо, що в Ісламі, якщо людина скоїть гріх (злочин) і халіф застосує до неї один із видів карного покарання, як худуд, касас та таазір, то з неї буде знято гріх у День Воскресіння. У мене наступне питання: «Сьогодні, коли ми підкорені світському деспотичному правлінню та живемо на Дар-уль-Куфр. І якщо людина согрішить та понесе покарання, передбачуване законом, який вигаданий людьми, як, наприклад, буде страчений за вбивство або тюремне ув’язнення за крадіжку, знаючи, що покаранням за крадіжку є відсікання кисті руки. Чи може таке покарання спокутувати тягар цього гріха у День Воскресіння? Нехай винагородить Аллах вас благом за нас та усіх мусульман.
Відповідь:
Що стосується питання: «чи може покарання спокутувати тягар гріха у День Воскресіння?», то це вірно, якщо покарання є шаріатським, і приводиться у дію з боку ісламської держави. Іншими словами, якщо воно є карним покаранням держави, яка правиться згідно до законодавства Аллаха – шаріату – а не тієї держави, яка править згідно з вигаданими людьми законами. Далі детальне пояснення:
- Передав Муслім від Убада Ібн ас-Саміт: «Ми були на нараді разом з Посланцем Аллаха, і він промовив:
«تُبَايِعُونِي عَلَى أَنْ لَا تُشْرِكُوا بِاللهِ شَيْئًا، وَلَا تَزْنُوا، وَلَا تَسْرِقُوا، وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللهُ إِلَّا بِالْحَقِّ، فَمَنْ وَفَى مِنْكُمْ فَأَجْرُهُ عَلَى اللهِ، وَمَنْ أَصَابَ شَيْئًا مِنْ ذَلِكَ فَعُوقِبَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَهُ، وَمَنْ أَصَابَ شَيْئًا مِنْ ذَلِكَ فَسَتَرَهُ اللهُ عَلَيْهِ، فَأَمْرُهُ إِلَى اللهِ، إِنْ شَاءَ عَفَا عَنْهُ، وَإِنْ شَاءَ عَذَّبَهُ»
«Присягайте мені, що не будете долучати Аллаху співтоваришів, ані в чому, не перелюбствувати, не красти, не вбивати душу, заборонену Аллахом, а тільки по праву. Хто із вас дотримається вірності – його плата на Аллаху, а хто паде у щось із цього і буде відповідно тому покараний, то це стане спокутуванням його вини. Але якщо хто паде у щось із цього і Аллах укриє його (під ганьби оприлюднення), то його справа буде вирішена Аллахом – хоче – відпустить йому, хоче – покарає його».
Даний хадіс пояснює, що той, хто понесе покарання у ближньому світі (Дунья), то воно (покарання) стане для нього спокутуванням від гріха у День Воскресіння. І він не буде нести покарання за цей гріх у наступному житті (Ахіра). У хадісі ясно прослідковується, що спокутним покаранням слугує покарання ісламської держави, в якій халіф отримав присягу на ведення правління згідно з Ісламом. У хадісі можна помітити, як Посланець Аллаха ﷺ почав свою промову зі словами: «Присягайте мені … а хто паде у щось із цього і буде згідно тому покараний, то це і стане спокутування його вини…». Спокутне покарання залежить від присяги, а присяга дається правителю, який править згідно до Ісламу. Таким чином, спокутним покаранням у цьому житті (Дунья), яке звільняє людину від покарання за гріх у наступному житті (Ахіра), є покарання, виконуване державою, яка править згідно з Ісламом. Аллах – Всезнаючий, Наймудріший.
Ваш брат Ата Ібн Халіль Абу ар-Рашта