Стосовно нісабу закяту від торговельних пропозицій

Відповіді Аміра
Друкарня

Питання:

Наш благородний шейх, вітаю вас із благословення Аллаха
Мир вам, милість Аллаха і Його благословення.

Моє питання стосується нісабу закяту від торговельних пропозицій: приводиться у книзі «Аль-Амваль» на стор.195, що береться нісаб з 200 дірхемів сріблом рівній 595 грамів срібла або з 20 дінарів золота рівним 85 грамів золота. Сьогодні на який з двох нісабів нам спиратися за розрахунку закяту з торговельних пропозицій при тому, що є велика різниця між ціною золота і срібла? Один дінар золота відповідає приблизно сотні срібних дірхамів і якщо ми візьмемо у розрахунок п’ять динарів золота, то досягнемо вартості ставки срібла. Так на який з двох нісабів на спиратися сьогодні? Нехай Аллах тебе благословить і ми отримаємо користь від твоїх знань. Від Лута Абу Сінійна.

Відповідь:

І вам мир, милість Аллаха і Його благословення.

По-перше: стосовно тих, хто має золото, то нісаб «85 грамів золота», стосовно тих, хто має срібло «200 дірхамів срібла», що ж стосується паперових грошей, то розрахунок ведеться за зареєстрованим курсом. «Якщо виділеною долею є золото, то нісаб ведеться в золоті, а якщо виділеною долею було срібло, то нісаб ведеться у сріблі».

Що ж стосується паперових грошей, які черпають свою вартість у силу законодавства і не є грошовою купюрою, яка не підкріплюється золотом чи сріблом, як наприклад сучасні гроші, то той, хто їх переводить у золото або срібло, він назначає ціну мінімального нісабу від золота або срібла. І якщо вартість паперових купюр досягла вартості 200 дірхамів срібла, то виділяється 595 грамів срібла або близько 20 унцій срібла. Я припускаю, що срібна унція дорівнює приблизно 30$, а це означає, що якщо у мусульманина це досягло близько 600$ «він вноситься до реєстру»... він стає з числа людей, які сплачують закят і якщо не сталося змін, тобто не зменшився статок, який підпадає під закят, то він виплачує долю. Я кажу про мінімальний нісаб на золото і срібло, оскільки якщо нісаб досяг мінімальної межі, не дозволено йому чекати поки цей нісаб виросте. Навпаки, він повинен зафіксувати цю дату коли він став з числа людей, які сплачують закят, після чого по спливанню часу виплачує закят, якщо його нісаб не зменшиться. Це думка, якої я дотримуюся. Аллах більш знаючий і мудрий.


Ваш брат Ата Бін Халіл Абу ар-Рашта

Відповідь узята зі сторінки аміра в соц.мережі Facebook

08 Раджаб 1435 р.х.
07.05.2014 р.

Серія відповідей Шейха Ата Бін Халіля Абу ар-Рашта, аміра Хізб ут-Тахрір на питання, узяті з його сторінки у Facebook