Відповідь на питання відносно одностайності сподвижників (Іджма ас-Сахаба) – сповіщення, роз’яснення коротко-викладеного

Відповіді Аміра
Друкарня

Питання:

Ассаляму алейкум! Хай Аллах обдарує вас перемогою, підтримує вас у тому, що улюблене для Нього і Його Посланця ﷺ! У мене наступне питання: у книзі «Ісламська особистість 3 том» у розділі «сповіщення» говориться: «сповіщення буває словами та діями Посланця Аллаха ﷺ». Питання наступне: у сповіщенні не говориться про одностайність сподвижників, хіба одностайність сподвижників може бути сповіщенням і роз’ясненням коротко-викладеного. І чи вважається Халіфат і його закони, які виконували і роз’яснювали сподвижники – сповіщенням і роз’ясненням коротко-викладеного, адже Аллах каже:

وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ

«Суди між ними згідно з тим, що ниспослав Аллах…» (05:49)

Хотілося б роз’яснення з вашого боку. Ва ас- ассаламу алейкум. Від Абу аль-Валіду аш-Шамій.

Відповідь:

Ва алейкум ас-салям ва рахматуллахі ва баракятух!

Тест приведений у книзі «особистість» частина ІІІ: «Сповіщення, роз’яснення буває словами і діями Посланця Аллаха ﷺ…», включає в себе одностайність сподвижників. Тому що одностайність сподвижників виявляє для нас докази з сунни, які знали сподвижники, і коли з’являлася проблема, вони давали на неї своє рішення, закон відносно цієї проблеми але без згадування хадісу, оскільки цей хадіс був відомий серед них. Наприклад: коли перед ними постало питання щодо спадку діда з сином, тобто якщо загинула людина, у якої залишився син та дід, яким буде спадок діда? Одностайність сподвижників була така, що дід успадковує одну шосту, і це означає, що вони чули від Посланця Аллаха, хай благословить його Аллах і привітає, хадіс про це і оскільки вони знають його, вони сказали закон відносно цього питання не згадавши доказу. Тому говориться, одностайність сподвижників виявляє докази, тобто є хадіс від Посланця Аллаха ﷺ, який сподвижники не передали, а одразу сказали про рішення.

Таким чином, текст, згаданий у книзі «Особистість 3 том» включає в себе одностайність сподвижників, оскільки одностайність сподвижників виявляє, вказує на хадіс Посланця Аллаха ﷺ.

У книзі «Особистість частина ІІІ» у розділі одностайність сподвижників сторінка 295, говориться наступне:

 Четвертий: одностайність сподвижників спирається на шаріатський текст, оскільки вони не виказували б одностайність якщо б не було шаріатських доказів, зі слів Посланця Аллаха ﷺ, або його дій або визнань, на яке вони спиралися, таким чином, одностайність сподвижників виявляє існування доказів… тому, що сподвижники ніколи не виказували одностайність не маючи шаріатського доказу, який вони не розповідали. Тому, одностайність сподвижників є шаріатським доказом, що виявляє доказ…, кінець.

Звідси відповідь на твоє останнє питання стає зрозумілою…Так, те, що приводиться з одностайності сподвижників, хай буде вдоволений ними Аллах, у питанні халіфату, є роз’ясненням того, що приводиться у благословенному Корані з аятів, які відносяться до правління.
 

Ваш брат Ата ібн Халіль Абу ар-Рашта
14 Зуль-Када 1435 р.х.
09.09.2014 р.

Серія відповідей аміра Хізб ут-Тахрір, шейха Ата ібн Халіля Абу ар-Рашта, на питання відвідувачів сторінки у Facebook.