Питання:
Мир Вам, шейху! Нехай Аллах зміцнить Вами Іслам і нехай Він зміцнить Вас Ісламом! Я прошу Аллаха, щоб ті, хто буде Вам присягати на вірність справі по встановленню Халіфату за методом пророкування, були власниками великих можливостей… У мене питання до Вас, яке стосується теми позик у зарубіжних держав, про яку говориться у книзі «Майно в державі Халіфат». У книзі говориться, що не дозволено Шаріатом, щоб позика була пов’язана з лихварством, а якщо вона не пов’язана з лихварством, то позика дозволена при деяких умовах… Питання: «Коли позики дійсні, і якими є умови, без відповідності яким ці позики недійсні? При взятті позики чи є різниця між країною, з якою є домовленість, і країною, з якою ведеться війна?». Хай Аллах проявить про Вас турботу, і нехай у цьому буде благо для Ісламу і мусульман у цьому світі і в наступному. Мир Вам, милість Аллаха і Його благословення. Питання від користувача Ахмада Саада.
Відповідь:
І Вам мир, милість Аллаха і Його благословення!
Я так розумію, що Вас спантеличило у книзі «Майно в державі Халіфат» те, що там говориться наступне: «Що ж стосується брання позик у зарубіжних країн або міжнародних фінансових інститутів, то це не дозволено Шаріатом, оскільки такі позики відбуваються тільки разом з лихварством, а в протилежному випадку (тобто за відсутності елементів лихварства) – це дозволено за деяких умов». Ви, напевне, припустили, що є умови, за яких дозволяється позика у зарубіжних країн і міжнародних фінансових інститутів, і тому Ви спитали про ці умови. Але насправді це питання не зводиться до даних умов, а зводиться до того, що позики у зарубіжних держав і міжнародних фінансових інститутів не дозволені за двома причинами:
1. В них є лихварство.
2. В них є умови.
Книга пояснює це питання в решті частини даної теми:
«Лихварська користь заборонена Шаріатом, усе одно, будь то заборона для особистості або для держави. Висувані умови дають країнам і кредитним установам владу над мусульманами, роблять волю мусульман і їх фінансові справи підконтрольними цим державам або кредитним установам, що не дозволено Шаріатом. Міжнародні кредити були одним з найтяжчих лих у країнах мусульман. З причини цього невірні встановили контроль над країнами мусульман, через що мусульмани зазнали жахливих страждань. І тому міжнародні позики не дозволені для халіфа з метою покриття витрат держави».
Таким чином, позики у зарубіжних країн, у відповідності з описаним вище, не дозволені. Що ж стосується другої частини питання, яке стосується іншої держави, будь вона державою, з якою укладено договір, або державою, з якою ведеться війна, то відповідь така:
«У відповідності з діючими міжнародними правилами із позик не дозволено брати позики у зарубіжних держав, усе одно, є вони країнами, з якими укладено договір, або країнами, з якими ведеться війна, оскільки дані правила суперечать Шаріату через присутність лихварства і умов, які суперечать Шаріату».
Ваш брат Ата ібн Халіл Абу ар-Рашта
Відповідь узято зі сторінки аміра в соц.мережі фейсбук
05 Сафара 1436 г.х.
27.11.2014
Серія відповідей шейха вченого Ати ібн Халіла абу ар-Рашти, аміра Хізб ут-Тахрір, на питання, узяті з його сторінки у соц.мережі фейсбук