Батько чоловіка (свекор) — немусульманин

Відповіді на питання
Друкарня

Питання: Одна мусульманка замужем за мусульманином, батько якого — невіруючий. Звідси виникають два питання: чи вважається свекор для неї махрамом? Чи допустимо їй показувати перед ним те, що вона може показувати перед свекром-мусульманином?

Відповідь:

Батько чоловіка буде вважатись махрамом, і неважливо, мусульманин він чи ні ! Всевишній сказав:

أَوۡ ءَابَآءِ بُعُولَتِهِنَّ

«або своїх свекрів» (24:31).

У даному аяті норми, пов’язані зі свекром, не обмежуються віросповіданням Ісламу. Звернення в аяті єдине до усіх, тобто до мусульман і немусульман.

Також у хадісі говориться, що Посланець ﷺ схвалив Умм Хабібі доньці Абу Суфьяна, не приховувати у присутності батька те, що називається авратом, незважаючи на те, що він був немусульманином. У той період Абу Суфьян прибув у Медину для оновлення Худайбійської угоди, і він вирішив зайти до своєї доньки Умм Хабібі. Коли він увійшов у дім, вона не укрилася. Тому, якщо його невір’я відрізняло б його положення від батька-мусульманина, то вона б належно укрилася. Дане ствердження підтверджується тим же аятом, де перед «або своїх свекрів» ідуть слова:

أَوْ آبَائِهِنَّ

«або свого батька». Вираз «або свого батька» не говорить про відмінність між батьком - немусульманином і батьком-мусульманином, тобто вказує на їх рівність. Так само обстоїть справа у відношенні слів «або своїх свекрів». Тому у питанні аврату мусульманці дозволяється будувати відносини зі своїм свекром - немусульманином так само, як зі свекром -мусульманином.

Проте зазначу, що це дозволено, але не обов’язково, тобто вона може не покривати певні місця перед свекром - немусульманином так само, як це робить перед махрамом - мусульманином, а може і покривати. Усе ж таки, мені вбачається за більше краще, щоб мусульманка якомога менша показувала допустимі місця аврату перед махрамом - немусульманином з причини його невір’я.

 

28.07.2004