Питання: У книзі «Проект конституції. Шаріатські докази», 1 том, у коментарях до 113 статті пишеться: «Це також стосується заборони карати тим, чим буде карати Аллах у Наступному житті, тобто вогнем. Іншими словами, не дозволяється карати спалюванням».
Далі пишеться: «Законодавець визначив покарання, які накладаються на винних. До них відносяться: вбивство, порка, побиття камінням, вигнання, відсікання частин тіла, тюремне ув’язнення, знищення майна, накладання штрафів, предання ганьбі і припалювання якої-небудь частини тіла. Усі інші види покарання заборонено застосовувати».
Звідси виникає питання: як узгодити між забороною карати вогнем і дозволеністю припікати вогнем?
Відповідь:
1) Під спалюванням вогнем мається на увазі або підпалити тіло людини або підпалити вогонь і помістити туди людину, або помістити у вогонь її руку чи ногу … або помістити на тілі людини те, що відноситься до вогню. Наприклад, з’єднати тіло людини з електричним проводом, який підключений до джерелу живлення, і т.п. речі,які спалюють. Усе це неприпустимо, бо вважається покаранням вогнем. Іншими словами, відбувається спалювання тіла людини джерелом, в якому є якість спалювати.
2) Що стосується нагріву залізного пруту чи подоби цвяха, з подальшим їх утриманням на тілі людини, то це не означає, що джерело покладено на тіло людини чи напряму пов’язано з нею. Це прикладання розпаленої речі, яка віддалена від джерела вогню. Араби називали це припалюванням, і вони досі практикується ними у якості лікування. Щоб зробити припалювання, для початку нагрівають докрасна залізо, а потім прикладають до того місця, де присутній біль.
3) Ви сказали, що припікання вогнем — це жорстоко. Так, це дійсно так! Але це покарання дістається тому, хто його заслужив, і це узаконено Шаріатом. Проте припікання — це не спалювання вогнем, тобто це не теж саме. Адже пі час припікання джерело вогню не кладеться на тіло людини і не має з нею прямого зв’язку.
Підбиваючи підсумки:
Покарання вогнем, тобто покладання джерела вогню на тіло людини або зв’язування напряму з ним — харам. Такою є постанова шаріатських текстів. Припікання вогнем, тобто припікання за допомогою розпеченого заліза — не те ж саме, що покарання вогнем. Припікання вогнем дозволено шаріатськими текстами.
8 Джумада аль-уля 1431 р.х.
22.04.2010 р.