Капіталістична економіка є джерелом конфлікту у паливному секторі

Прес-релізи ЦІО
Друкарня

Нещодавня заява комітету з врегулювання енергії та водних ресурсів (EWURA) про зниження цін на паливо викликала у деяких нафтових компаній «холодний протест» у вигляді припинення продажу палива на декілька днів. Ця дія нанесла шкоду суспільству, а також соціальному та економічному життю. Зрештою EWURA втрутився у ситуацію, призупинивши ліцензію ВР на продаж палива на 3 місяці, не дивлячись на те, що уряд має половину акцій цієї компанії, також було внесене попередження фірмам Camel та Engen.

Що стосується цього, Хізб-ут-Тахрір у Східній Африці заявляє:

Справжньою причиною цієї проблеми є порочність капіталістичної економічної моделі, чия явна неспроможність проявляється у трьох постулатах: Перше, у силу невід’ємних інтересів капіталістів, ця модель не розрізняє між приватною та суспільною власністю. Друге, облога бізнесу непосильними податками. І останнє, брехливість концепції «про ринкову економіку».

Ідеальна ісламська економічна модель, до якої закликає Хізб-ут-Тахрір у Східній Африці як до єдиного правильного рішення, давши чітке визначення видам власності, провела між ними ясну межу. Ці види власності: Перше, приватна власність – власність, яку може мати кожна особа. Друге, державна власність – схожа на приватну, сенс її полягає у власності, яка належить державі і у якій полягає інтерес усього суспільства. І третій вид, суспільна власність, яка заборонена для будь-якої особи у будь-якому становищі. Суспільна власність у своєму сенсі призначена для усіх і до неї відносяться корисні копалини – великі поклади мінералів, береги річок та морів, ліси, дороги і усе те, чия природа вимагає, щоб воно належало усім. Те, що підпадає під цей вид власності, ніколи не може бути узяте у власність окремою особою, установою чи угрупованням людей, тому що суспільству буде цим нанесена шкода, подібно до сьогоднішнього конфлікту, який продовжить мати місце під прилистком втілюваної капіталістичної ідеології. У той самий час, ця власність також не належить державі, подібно до того, що мало місце у порочній комуністичній ідеології. Навпаки, єдиною роллю держави є захищати, керувати та розподіляти цю власність серед суспільства у найпростіший та слушний спосіб.

Посланець ﷺ відмовився передати у власність Аба’яд ібн Хаммалу поклади солі, коли йому повідомили про те, що ця місцевість має у собі багаті поклади. Навпаки, він сказав: «Люди - компаньйони у трьох речах: вода, пасовиська та вогонь». Під слово  «вогонь» підпадають усі види нескінченних енергоносіїв. Іслам також чітко визначив роль держави, яка полягає у  піклуванні про справи своїх підданих у якості опікуна, а не збирача податків. Замість збору податків держава, подібно до кожної особи, повинна брати участь у економічному виробництві. По-третє, Іслам не лицемірить, подібно до того, як це робить капіталістична система, яка заявляє про концепцію «ринкової економіки», яка за сенсом, допомагає капіталістам експлуатувати маси. Навпаки, Іслам допомагає суспільству рішеннями, які повністю відрізняються від капіталістичних, які під приводом допомоги бідним централізовано встановлюють ціни на основні товари споживання. В Ісламі усе, за виключенням державної та суспільної власності, знаходиться у приватній власності громадян, і тільки ринкові механізми встановлюють ціни згідно з принципом «попиту та пропозиції». Цей механізм також встановлює ціни на послуги та оплати робочої сили, тому що найм є двосторонньою домовленістю між наймачем та найманцем, і тільки. Поряд із цим, якщо добуток якоїсь особи зменшується настільки, що більше не втамовує її основні потреби як людини, ісламська держава Халіфат зобов’язана втамувати її потреби.

Хізб-ут-Тахрір у Східній Африці привселюдно заявляє, що цей поточний інцидент є ще одним проявом того, що світ вкрай потребує альтернативної економічної моделі, так само як він потребує і альтернативної соціальної та політичної моделі для визволення людства. Альтернативною моделлю є ісламська ідеологія, а не теперішня капіталістична, яка наносить багаторазову сильну шкоду людству і є скупченням приватних місцевих «рішень», які суперечать головним капіталістичним принципам!

Масуд Мсалем
заступник офіційного представника
Хізб ут-Тахрір у Східній Африці.
№.: 1432/05
Середа, 24 Рамадан, 1432 Хіджрій
24-08-2011