Освіта у Йорданії між безнаглядністю та відчуженням

Йорданія
Друкарня

З нагоди оголошення результатів екзаменів літньої сесії, міністр науки і освіти Мухаммад Аз-Занійбат сказав, що він «відчуває біль» через результати екзаменів у школах загальної середньої освіти, вказавши, що з 342 шкіл, які підготовляли студентів до екзаменів літньої сесії, жодний студент не пройшов екзамени. Аз-Занійбат сказав під час інтерв’ю на телебаченні, що результати цієї сесії є «великою зупинкою в історії Йорданії приблизно за останні 20 років». Міністр вказав на наявність дефекту у цьому році, який міністерство не зможе вирішити за найближчий рік.

Частка успішного проходження екзаменів з 56% минулих двох лет впала до 40% у цьому році, а за більш точними даними до 24%, якщо враховувати відсоток успішності абітурієнтів, при тому, що іще 35% ймовірних абітурієнтів не подали заявки з різноманітних причин.

У інших заявах урядових посадовців говориться про те, що освіта на краю прірви. Той самий міністр у своїй минулій заяві сказав: «Воістину, приблизно 100 тисяч, тобто 22% учнів у перших трьох класах не можуть читати ані арабською, ані англійською»!

Генеральний секретар Вищої Ради зі справ населення доктор Сˊюзан Аль-Маджалій сказала стосовно вищої освіти, що «існує слабкість у вступі і низька якість навчання на усіх етапах та рівнях».

Воістину, екзамени є оцінкою здібностей отриманих від навчального процесу і того, що встигли зробити міністри, регулюючі екзамени. Це всього лише верхівка айсбергу, тобто реальності освіти без того, щоб вказати на причини або рішення, тому як це знаходиться поза межами змін, які бажає режим.

Воістину, спостерігач за цими заявами урядових чиновників про реальність утворення, утверджується у розумінні наявності справжньої кризи та трагедії у питанні учнів, а також синів Умми, за всіма основними рівнями освіти у школах та ВНЗах, що є наслідком невдалої політики освіти і хибного опікунства політики режиму у відношенні синів Умми за попередні десятиріччя.

Режим є відповідальним за послідовну відмову від системи освіти та виховання у просуванні політики в області гідної освіти для синів Умми. Наприклад, було змінено більше 10-ти міністрів за останні вісім років, кожний з яких піддавав навчальний процес своїм капризам, заради популярності в народі та вимагання на користь політики режиму.

Режим у політиці освіти на протязі десятиліть просував систему капіталістичного ладу під диктатом ворогів Умми змінюючи метод освіти у відповідності з війною Заходу проти Ісламу та впровадження західного образу життя серед синів Умми. Ця політика утворила реальність, коли немає турботи про синів Умми, які страждають від слабкості та неправильності цих методів, які погані як за формою, так і за змістом. Змінюється вимова і розум вже неохоче сприймає, вбивається творчість і починається ненависть до ісламських цінностей, прикрашаються гріхи та мирські цінності, цінності гнилого капіталізму.

Воістину, ця реальність, з  якою зіштовхуються усі сини Умми і усі чесні мислителі, показує,що Умма Ісламу здатна встановити політику освіти, стратегію та способи творчості, щоб відновити свої позиції як це було в золоту епоху.

Воістину, Хізб ут-Тахрір, який розуміє реальність, має гостроту обізнаності і  продовжує роботу вдень і вночі з Уммою і всередині неї,розробив політику освіти у межах конституції Держави Праведного Халіфату, який працює для встановлення цього Халіфату і піднесення цієї Умми і її місця над усіма іншими общинами. З цієї розробленої політики освіти можна виділити наступне:

1. Система освіти в  Державі Халіфат складається з групи шаріатських законів та адміністративних положень, пов’язаних з методичною освітою. Шаріатські закони, пов’язані  з освітою йдуть корінням в акиду та мають свою шаріатську легітимність,  що  витікає у  навчальних матеріалах та відділенні студентів від  студенток.

2. Що стосується адміністративних законів освіти, то вони з числа допустимих засобів та методів, які управитель вводить як вважає за необхідне у виконанні з боку режиму і доведення їх до кінця. Це усі справи, які відносяться до цього світу масштабовані та змінювані у відповідності з виконанням шаріатських законів пов’язаних з освітою та основними потребами ісламської Умми. Також це  має на увазі те, що можуть бути запозичені у цьому досягнення інших громад, їх досвід та дослідження.

3. Політика освіти це формування методу мислення і методу задоволення інстинктів та органічних потреб на основі Ісламу, тому досліджуються усі предмети у яких видна необхідність на основі цієї політики.

4. Метою освіти є формування ісламської особистості і надання людям науки та знань, які відносяться до справ цього життя. Ця політика створює методи навчання у відповідності з порядком, необхідним для цієї мети і не допускає те, що цій меті не відповідає.  

5. Необхідно розділяти в освіті експериментальні науки й ті, що до них відносяться, такі  наприклад, як математика, від просвіти. Навчання експериментальним наукам і тим, що до них відносяться, відбувається у залежності від потреби і не обмежуються ані на  якій стадії освіти. Що ж стосується просвіти, то вона викладається, у самому початку і до ВНЗу з певною політикою,  яка не суперечить Ісламу і його положенню, а вже у ВНЗах ця просвіта викладається подібно до науки з умовою, щоб це не виходило від політики освіти та її цілей.

6. Навчальний план один і не дозволяється інший план, окрім того, що утверджено державою. Приватні школи не заборонені, якщо вони працюють за навчальним планом держави, який базується на основі навчального плану, виконує політику освіти та її цілі, якщо не змішуються ряди чоловіків та жінок як серед учнів, так і серед викладачів, якщо немає особового виділення сектантської, релігійної, мазхабної, націоналістичної або расової спрямованості.

7. Створення державних бібліотек, лабораторій та інших наукових закладів, які дозволяють, для тих хто побажає, продовжити дослідження у різноманітних знаннях, таких як право, основа права, наука хадісів, тафсір, так само як і в науках ідейного плану,у медицині, інженерії, хімії, а також винаходити та відкривати і так далі, так щоб  були серед Умми муджтахіди, творці  та винахідники.

О мусульмани, о мусульмани, о учні!

Воістину, ми в  Хізб ут-Тахрір закликаємо вас  щирих  до роботи зі створення системи,якою вдоволений Аллах, для вашого життя, яку Він ниспослав для регулювання ваших справ у правлінні,економіці, соціальному житті, вихованні та охороні здоров’я у відповідності з Його законами у затінку Держави Халіфат, яка дбатиме про вас непідробним чином, захищатиме вас, вашу честь, кров, майно, надавши гідне життя,у якому буде міць, благородність та спокій, щоб ви прийшли до вдоволення Аллаха і благоденствували як у цьому світі, так і в наступному.

 

Інформаційний офіс Хізб ут-Тахрір Йорданія
Вівторок, 09 Шавваль 1435 р.х.
05/08/2014
№ 35/45