Президентська форма правління є іще однією формою демократичного правління

Туреччина
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

Дебати навколо «президентської форми правління», які вперше почалися у часи колишнього президента Тургут Озала, знову активно відновилися з приходом Ердогана на посаду президента республіки Туреччина.

До доведення питання до офіційного прийняття даної форми правління зі внесенням правок до конституції після всезагальних виборів, намічених на 7 червня 2015 року. У той час, як правляча партія і її прибічники відстоюють позицію конституційних змін, опозиція не приймає даних змін, оскільки це закріпить владу за однією людиною.

Хоча дана реформа і подається як «зміна системи», але, за суттю, це всього лише «зміна форми управління», оскільки не буде спостерігатися будь-яких змін ані в республіканському, ані в демократичному, ані в секуляристичному або у будь-якому іншому основоположному напрямі влади в Туреччині. Про усе це не може бути й мови. Зміниться тільки механізм виконання. А тому завданням прибічників введення президентської форми правління було створити у суспільства враження, що станеться зміна у самій системі. Аж до того, що дехто вважає цю модель правління черговим кроком на шляху до відновлення Халіфату, при тому, що сам Ердоган у своєму виступі у вересні 2010 року заявив: «Який може бути зв'язок між президентською формою правління та Халіфатом? Парламентська демократична система залишається чинною».

Насправді ж, проблема – не лише у зміні моделі управління. Колоніальні держави перейшли у нову фазу конфлікту із розділу впливу і панування над Туреччиною. Отже, США крок за кроком роблять усе можливе для усунення англійського впливу, який глибоко вкоренився у Турецькій республіці з моменту її заснування. За час правління партії Ердогана Америка зробила важливі кроки у цьому напрямі.

Питання про президентську форму правління є чисто символічним. Вважати, що ці зміни – тільки особисте бажання екс-президента Озала, сьогоднішнього президента Ердогана або тих, хто бажає змін для Туреччини – неправильно. За цією ідеєю стоїть сама Америка. Ми бачили, як Партія справедливості і розвитку, заснована професором Барханом Кузу, з перших днів своєї діяльності захищала ідею сильної президентської влади, на що вказують слова: «Парламентська система створює певні проблеми. У цій системі закладена гнилизна, це – затхла англійська система».

Таким чином, за усім цим стоїть Америка. І її метою є замінити проанглійський парламентаризм на проамериканську президентсько-парламентську республіку. Звуження влади до Ердогана або його партії – ніщо інше, як відволікання Умми від істини.

О мусульмани!

Проанглійська парламентська форма правління, проамериканська президентська форма правління або будь-яка інша демократична система секуляризму – усе це є проявом систем невір’я. Немає жодної різниці між застарілою, гнилою парламентською формою правління і новою, гарною президентською. Обидві вони – не з Ісламу. Мусульмани вірять в Іслам, якому вони вірні а протязі багатьох віків і якого вони гостро потребують останнього часу. Іслам – це чиста ідеологія, яка включає досконалу систему, і яка вирішує усі проблеми людства. Формою правління за цією ідеологією є лише Халіфат. Нашим обов’язком є не вдоволення системами куфру, відволікаючись на їх красу та оздоблення, а навпаки – виконання законів Ісламу у будь-який час і в будь-якій місцевості, а також – прагнення до встановлення Праведного Халіфату, який проллє світло на ісламське суспільство Туреччини.

Ми, Хізб ут-Тахрір, закликаємо до вас! Не обманюйтеся президентськими та подібними системами правління. Докладіть зусилля по встановленню Праведного Халіфату, який стане непорушним захистом Посланця Аллаха ﷺ та мусульман, виведе людство з темряви невір’я до світла Ісламу і поставить крапку у справі пригноблень, вбивств та лих Умми.

﴾﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

«О ті, які увірували! Якщо ви допоможете Аллаху, то Аллах допоможе вам і зміцнить ваші стопи» (47:7).


17 Рабі ус-сані 1436
06.02.2015 р.
Хізб-ут-Тахрір Туреччина