Політика у сфері охорони здоров’я громадян Халіфату

Пакистан
Друкарня

Хізб ут-Тахрір вілаят Пакистан видав Громадський погляд на політику стосовно того, щоб зробити охорону здоров’я правом, а не розкішшю для усіх громадян Халіфату, встановлення якого насувається, не залежно від їх релігії, мазхаба, статі та раси.

А. Преамбула: Демократія зробила якісну охорону здоров’я розкішшю.

Стан сфери охорони здоров’я жахаючий, де поширені хвороби, що загрожують життю, у той час як їх профілактика можлива. Також має місце невідповідне навчання пацієнтів турботі про своє здоров’я, слабкі неперевірені протоколи лікування, які не мають під собою медичного обґрунтування, відсутність цілісної системи охорони здоров’я з первинною, вторинною та третинною інфраструктурою, слабка вітчизняна клінічна підготовка, а також відсутність потужних унікальних досліджень, пов’язаних з місцевими хворобами та вимогами до здоров’я. На даний момент приватний сектор бере на себе приблизно 80% амбулаторних візитів пацієнтів. Домінування приватного сектора перетворило охорону здоров’я із послуги на бізнес, а турботу про здоров’я із права на розкіш. Збільшення рахунків за приватне медичне обслуговування та діагностику зробили лікування недоступним для більшості населення Пакистану.

Цей огидний стан справ є відображенням моделі нинішніх правителів Пакистану аналогічної передової представниці демократії – Америки. У США також демократія перетворила хворих на покупців, а турботу про здоров’я на розкіш. Демократія приватизувала сферу охорони здоров’я та дослідження у сфері фармацевтики, щоб вони приносили користь нечисленній групі, яка зараз наживається на бідності мільйонів. У результаті приватизації ліків та сфери медичного обслуговування вони стали недоступними для більшості у світі і для багатьох навіть на Заході. Кампанії медичного страхування були засновані для сприяння медичним виплатам, але вони самі лише додались до наявної проблеми, дозволяючи приватним лікарням піднімати ціни на послуги.

Борги по медичним послугам сьогодні вважаються єдиним чинником для 62% від загальної кількості усіх приватних банкротств у США. 50 мільйонів американців не мають медичної страховки, тому що вона для них недоступна. Приблизно 18 000 із цих 50 мільйонів вмирають кожного року з причини відсутності страховки і як наслідок цього недоступності для них медичного лікування. А у цей час нечисленна група із числа постачальників медичних послуг, фармацевтичних кампаній та медичних страхових кампаній  отримують величезний прибуток від бідності мільйонів, у силу приватизації охорони здоров’я, запровадження законів про патенти на медикаменти, а також законів про страхування. І усе це забезпечується демократією «кращим реваншем» для звичайних людей.   

Цей прикрий стан у світі повністю відрізняється від того, що мало місце під час Халіфату, коли держава підтримувала переважно громадський сектор охорони здоров’я згідно з вимогами Посланця Аллаха ﷺ. Так, наприклад, під час битви біля  рову  він проходив поруч поранених солдатів та наказав збудувати навіс для надання медичної допомоги. Лікарні слугували для усіх людей незалежно від їх раси, релігії, громадянства або статі. Шпиталь Аль-Мансурі, заснований у Каїрі у 1283р. , міг прийняти 8 000 пацієнтів. Кожному пацієнту надавався обслуговуючий персонал у вигляді двох медсестер, які робили усе для його комфорту та зручності, також кожному надавалась індивідуальна койка та посуд для прийому їжі. Даний шпиталь приймав стаціонарних та амбулаторних хворих, забезпечуючи їх безкоштовною їжею та медичними послугами. Окрім цього, були мобільні диспансери та клініки для надання належного медичного обслуговування для інвалідів та тих, хто живе у віддалених місцях.

На знання не накладались які-небудь обмеження, так само як було відсутнє  патентування товарів або засобів їх виробництва, що стимулювало дослідницьку діяльність, стрімкі інновації та розвиток. Медичні факультети були широко представлені в університетах, так само як малась відповідна ним інфраструктура для проведення клінічних досліджень та прийому амбулаторних хворих. Мусульманські доктори лідирували у світі по медичним дослідженням протягом десятиріч, а то і сторіч в усіх сферах, починаючої від зорової хірургії та закінчуючи кардіологією. На тлі лідируючих медичних центрів, кваліфікованої медицини та персоналу, правителі закордонних держав приїздили до  для отримання лікування. Халіфат був місцем, якому віддавали перевагу для отримання лікування, що є прецедентом для концепції медичного туризму.   
     
Б. Політичні викладки: Медичне обслуговування при демократії є засобом збагачення.

Б1. Демократія приватизує сферу охорони здоров’я, перетворюючи її на розкіш, а не право народу, покладене на державу.

Демократія приватизувала сферу охорони здоров’я, дозволивши нечисленній групі отримувати користь від надання медичних послуг, з наступним заснуванням страхових кампаній, який отримують прибуток від недоступності для більшості людей приватного медичного обслуговування. Демократія відокремлює релігію від мирських справ, що називається секуляризмом. Вона передає право видавати закони впливовим особам та багатим, які отримують можливість видавати закони для іще більшого збільшення свого впливу та багатства. Домінуючим аспектом капіталізму зараз є свобода власності, яка дозволяє обраній групі успішно приватизувати права мас, таким чином, що вони отримують прибуток від людей, які не мають альтернативи.

Таким чином, поруч з приватизацією енергоносіїв, таким як нафта та електроенергія, демократія підсилила страждання людей, відстоюючи повну приватизацію сфери охорони здоров’я, приватизацію паразитуючих страхових кампаній та фармацевтичних корпорацій. Саме приватизація призвела до надмірної концентрації багатства. Не зважаючи на нинішню світову економічну кризу, найбагатший один відсоток людей іще більше збагатився, у той час як сотні мільйонів були позбавлені роботи та житла. Фанатична одержимість приватизацією, що нехтує правами народу, призвела до появи руху  Wall Street, гаслом якого є слова «Ми складаємо 99% населення». Тому, центральна веха демократії «свобода власності» по суті є «позбавленням власності», а «приватизація» є узурпуванням прав людей».
      
Б2. Своїм законодавством про авторське право демократія благоволить нечисленній обраній групі.

Для збільшення прибутку нечисленної еліти за допомогою законів про авторське право демократія приватизувала знання, у результаті чого нечисленна еліта отримала величезний прибуток із фармацевтичних кампаній. Дискусія про авторське право виникла після промислової революції. Після існування у затінку світової лідируючої держави – Халіфату протягом сторіч, а також розгубленості у Темних епохах Європа почала розвиватись у сфері науки та технології. Тим не менш, згідно демократії з її свободою придбань, знання про відкриття вважаються власністю.

Обговорення цього питання підсилилось після наукової виставки у Вені у 1873р., у якій відмовились приймати участь багато хто з потенційних відкривачів, тому що боялися, що їх винаходи будуть скопійовані. Демократія кинулася захищати своїх спонсорів і сьогодні вона ревно захищає інтелектуальну  власність цих кампаній у сфері нових ідей або відкриттів. Згідно цього, ніхто не може використовувати відкриття або покращувати їх, просуваючи тим самим науку уперед. Замість цього необхідно заново конструювати та винаходити усе з нуля.
    
Патенти на фармацевтичну продукцію та процеси забезпечують фармацевтичні кампанії монополією у виробництві ліків, дозволяючи фіксувати ціни на високому рівні, гарантуючи для них високий прибуток. Угода по торгівельним аспектам прав інтелектуальної власності використовується у якості основи для запровадження патентів. Країни, що підписалися, повинні запроваджувати високі стандарти захисту інтелектуальної власності, включаючи як мінімум 20-річний захист авторських прав, що веде до збільшення цін на медикаменти, роблячи їх недоступними для багатьох пацієнтів у країнах, що розвиваються. Медикаменти, які зберігають життя, коштують тисячі доларів, що недоступно для мільйонів людей у світі, тому що вони не заробляють і тисячі доларів за цілий рік. Лікам, пов’язаним    з хворобами заможних людей, на кшталт ожиріння та діабету другого типу дається пріоритет перед хворобами, пов’язаними з бідністю, такими як гострі респіраторні захворювання та діарея.
 
В. Вимоги законів шаріату: Охорона здоров’я  для усіх громадян, незалежно від їх раси, мазхабу і статі лежить обов’язком на державі.

В1. Медичне обслуговування є правом громадян, забезпечення якого лежить на державі.

У своїй книзі «Введення до конституції» Хізб ут-Тахрір прийняв статтю 125 наступного змісту:

«Турбота про здоров’я та медичне обслуговування є одним із обов’язків  держави, таким чином, щоб вони було доступним для громадян, будь-то у плані поліклінік або лікарень, або комунальних закладів, закликаних лікувати мусульман. Таким чином, медичне обслуговування є частиною інтересів суспільства. Інтереси суспільства повинні задовольнятися державою, тому що вони відносяться до тих питань, за які вона відповідальна, згідно з наступними словами Посланця ﷺ:
 
«Імам – пастух, і він відповідальний за свою паству». (Приводиться Бухарі від Абдуллаха ібн Умара).

Цей текст є загальним у плані відповідальності держави за медичне обслуговування, тому що воно відноситься до обов’язкової відповідальності держави. У якості правителя, Посланець ﷺ відправив доктора до Убая, а Умар (р.а.) другий праведний Халіф викликав доктора для Аслама, щоб він вилікував його. Ці два докази вказують на те, що медичне обслуговування є із числа важливих потреб громадян, доступність якого для будь-кого повинна бути забезпечена державою».  
 
Для спонсування цього прориву у сфері медичного обслуговування Халіфат перебудує отримання прибутків державою згідно до законів шаріату, які прискорять образотворчий процес. Халіфат отримає великі прибутки із громадської власності, такої як енергоносії та із державних підприємств, подібних до кампаній по масштабному будівництву та важкої промисловості. Халіфат встановить закят над промисловістю і харадж над сільським господарством і покладе край несправедливим податкам на прибуток та продажі, які закували економічну активність.

Він також відмовиться виплачувати відсоткові позики колонізаторам, які складають третину прибутків Пакистану у вигляді обслуговування кредитів, з урахуванням того, що початкова позика була сплачена багаторазово у вигляді відсоткових виплат. Поряд із цим, що Халіфат буде домінувати у сфері медичного обслуговування, Іслам дозволив наявність приватної інфраструктури охорони здоров’я з метою отримання прибутку. Таким чином, Халіфат відновить правильний баланс про турботу про здоров’я людей.   

Хізб ут-Тахрір зафіксував у статті 164 книги «Введення до конституції» наступне:

«Стаття 164: Усі громадяни у повній мірі забезпечуються з боку держави безкоштовним медичними послугами. При цьому не чиняться перешкоди найму лікарів або продажу медикаментів…. Що стосується дозволеності найму доктора та виплати йому грошей за його послуги, то це виходить із дозволеності (мубах) пошуку лікування. Як було згадано раніше Пророк ﷺ сказав: «О, раби Аллаха, шукайте лікування», а оскільки лікування є послугою яку отримує той, хто платить, то визначення найму застосоване до нього. Окрім цього, не передається якої-небудь заборони про це».    
В2. Знання, включаючи медичні дослідження, безкоштовно та доступно для того, щоб люди отримували від нього користь.

Іслам визначив, що може братися у приватну власність, а що ні. Наявність речі або користі не має на увазі автоматичне право брати її у власність. Іслам оговорив, яка річ може братися у власність і ким. Так, наприклад, індивід не може брати у власність енергоносії, такі як електростанція або басейн нафти. Іслам також встановив кордони власності, а також форму розпорядження нею. Що стосується знань, то вони не є об’єктом отримання у власність, що забезпечує стрімким розвитком та неперевершеними дослідженнями.  

Хізб ут-Тахрір пише у 180 статті книги «Введення до конституції».

 «Виключне право використання освітянських творів на усіх рівнях заборонено. На вже видану книгу ніхто, включаючи автора, не має видавницьких прав. При цьому якщо книга не видана, а усе іще представляє собою тільки ідеї, автор має право брати плату за передачу ідей іншим, так само як він може отримувати плату за навчання. Тим не менш, якщо вчитель навчив чомусь усно або за допомогою письмової праці, знання, отримане учнем, стає його власністю і він отримує право передавати це знання будь-якій людині усно або письмово, а також має право брати за це плату».      
Що стосується назв торгівельних марок, то вони є розпізнавальними ідентифікуючими назвами певної людини або кампанії, як, наприклад, кампанії  Glaxo, або товар, вироблений певною кампанією, наприклад Zantac.

Ім’я  є засобом ідентифікації, тому не може бути скопійовано, тому що це буде введенням в оману. Халіфат буде протидіяти цьому.
Довідка: Для ознайомлення з доказами із Корану та Сунни на згадані статті звертайтесь до книги Хізб ут-Тахрір «Введення до конституції». Для ознайомлення з відповідними статтями із конституції держави Халіфат перейдіть за наступним посиланням:

http://htmediapak.page.tl/policy-matters.htm

Г. Стратегія: Халіфат встановить світові стандарти охорони здоров’я та медичних досліджень.

Г1. Необхідно встановити системи охорони здоров’я, над якою буде домінувати держава і яка буде задовольняти медичні потреби усіх громадян не залежно від їх раси, релігії, мазхаба або статі.  

Г2.Необхідно скасувати приватну власність на знання у вигляді законів про авторське право. Це приведе до прориву у медичних дослідженнях так само як забезпечить доступність медикаментів.  


Хізб ут-Тахрір вілаят Пакистан
12 Шавваль 1434 р.х.                        
19.08.201    
                      

Головне меню