Після спалаху коронавірусу і визнання глобальної епідемії уряд Тунісу прискорив заходи по запобіганню поширення вірусу, призупинивши заняття, зачинивши мечеті і заборонивши проведення спільних молитов, але залишивши кафе, бари і ресторани відкритими щоденно до 16:00.
Також не було вжито ніяких заходів щодо перевантаженого транспорту, який вважається одним із найбільш сприятливих умов для поширення вірусу, який загрожує долі людства.
Хізб ут-Тахрір у Тунісі звертається до жителів зі щирою порадою:
Перше: найбільш ефективний спосіб протистояти поширенню вірусу — запобігти інфікуванню, дотримуючись правил особистої гігієни, стерилізуючи місця, до яких часто торкаються руки, не торкаючись роту, носу і очей, не вимивши руки, утримуючись від рукостискань, поцілунків і зібрань, уникаючи контакту з інфікованими або тими, у кого є симптоми захворювання, такі як кашель чи висока температура. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
لاَ تُورِدُوا المُمْرِضَ عَلَى المُصِحِّ
«Не пускайте хворого до здорового» (Бухарі).
У збірці хадісів Ахмада «Муснад» повідомляється, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:
فِرَّ مِنَ الْمَجْذُومِ فِرَارَكَ مِنَ الْأَسَدِ
«Втікай від прокаженого, як ти втікаєш від лева».
Друге: не треба покидати домівку без необхідності. Той, хто виходить по необхідності, повинен слідувати інструкціям і вжити усіх необхідних заходів, щоб запобігти інфікуванню себе та своєї родини, у тому числі: стерилізувати чи мити руки перед тем, як увійти у дім і наблизитись до своєї родини. Це велика відповідальність перед жителями дому, оскільки Посланець Аллаха ﷺ сказав:
لَا ضَرَرَ وَلَا ضِرَارَ
«Не завдавай шкоди ані собі, ані іншим» (Ахмад).
Третє: дотримання карантину інфікованою особою є шаріатським обов’язком. Посланець Аллаха ﷺ сказав:
إِذَا سَمِعْتُمْ بِالطَّاعُونِ بِأَرْضٍ فَلاَ تَدْخُلُوهَا وَإِذَا وَقَعَ بِأَرْضٍ وَأَنْتُمْ بِهَا فَلاَ تَخْرُجُوا مِنْهَا
«Коли ви почуєте, що у якійсь місцевості лютує чума, то не входьте туди, а якщо ви вже знаходитесь там, то не виходьте звідти» (Бухарі).
Одного разу Аіша (р.а.) спитала Посланця Аллаха ﷺ про чуму, і він відповів:
أَنَّهُ كَانَ عَذَابًا يَبْعَثُهُ اللَّهُ عَلَى مَنْ يَشَاءُ فَجَعَلَهُ اللَّهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ فَلَيْسَ مِنْ عَبْدٍ يَقَعُ الطَّاعُونُ فَيَمْكُثُ فِي بَلَدِهِ صَابِرًا يَعْلَمُ أَنَّهُ لَنْ يُصِيبَهُ إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ إِلَّا كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ الشَّهِيدِ
«Це покарання, якому Аллах піддає, кого побажає, і Він зробив це милістю для віруючих. І якщо у якійсь місцевості спалахне чума, то нехай житель залишається там і проявляє терпіння, знаючи, що його не торкнеться більше того, що предписав Аллах. І тоді йому буде нагорода шахіда» (Бухарі).
Четверте: усі повинні проявити прихильність високим цінностям Ісламу, допомагаючи слабким і тим, кого спіткало лихо, а також співпрацюючи з усіма активними силами у країні, щоб протистояти епідемії, оскільки це — відповідальність кожного на своєму місці, Посланець Аллаха ﷺ сказав:
كُلُّكُمْ رَاعٍ وَكُلُّكُمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ الإِمَامُ رَاعٍ وَمَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ وَالرَّجُلُ رَاعٍ فِي أَهْلِهِ وَهُوَ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ وَالْمَرْأَةُ رَاعِيَةٌ فِي بَيْتِ زَوْجِهَا وَمَسْؤُولَةٌ عَنْ رَعِيَّتِهَا وَالْخَادِمُ رَاعٍ فِي مَالِ سَيِّدِهِ ومَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ - قَالَ وَحَسِبْتُ أَنْ قَدْ قَالَ وَالرَّجُلُ رَاعٍ فِي مَالِ أَبِيهِ وَمَسْؤولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ - وَكُلُّكُمْ رَاعٍ وَمَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ
«Кожен із вас є пастирем і кожен із вас несе відповідальність за свою паству: правитель є пастирем, який несе відповідальність за свою паству, і чоловік у своїй родині є пастирем, несущим відповідальність за свою паству, і жінка є пастирем, яка доглядає за домом свого чоловіка і несе відповідальність за свою паству, і слуга є пастирем, який доглядає за майном свого господина і несе відповідальність за свою паству. (І я вважаю, що він також сказав:«І чоловік є пастирем майна свого батька і несе відповідальність за свою паству»). Отож, кожен із вас є пастирем і кожен із вас несе відповідальність за свою паству» (Бухарі).
П’яте: Ісламська Умма повинна переносити цю епідемію, приймаючи заходи запобігання і озброївшись зв’язком з Аллахом, покладаючись на Нього, прохаючи прощення і повертаючись до ісламських доктринальних концепцій, які примушують віруючого підкоритись долі.
Людство сьогодні потребує справжньої турботи з боку держави, яка ставила б турботу і загальнолюдські цінності вище матеріальних вигод. Людство потребує Халіфату, який принесе світ і милосердя у світ і буде боротись з хворобами як з загальнолюдськими загрозами, а не з точки зору втрат, матеріальної вигоди чи конкуренції за інтереси. Тому Халіфат надасть усі можливості для лікування людей і запобігання поширенню вірусів.
Інформаційний офіс Хізб ут-Тахрір у Тунісі
№ 29 / 1441
Неділя, 20 Раджаб 1441 р.х.
15.03.2020 р.