Нема такого поняття як "Поміркований Іслам", "Радикальний Іслам". Є тільки Іслам - милість для світів

Нідерланди
Друкарня
Представник інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір у Нідерландах Окай Пала видав прес-реліз, де пояснює помилковість терміну «поміркований Іслам», який доволі зараз часто використовують. У його заяві мовиться наступне:

Кожен, хто має хоч краплину порядності та мінімум інформації про Іслам, розуміє, що Вільдерс* свідомо викривляє коранічні тексти, щоб прийти до влади через сіяння паніки серед людей і виставлення мусульман дикунами, які нібито прагнуть завжди і скрізь проливати кров. Спираючись на цю порядність та інформацію, яка у них є, дев’ять одних із найвідоміших фахівців – сходознавців, таких як Фред Лімхауз, Пітер Сюард,  Ван Кенігса Фільд та Рууд Петерс виступили зі спростуванням подібних хибних припущень, звертаючись з відкритим посланням до суспільства у Нідерландах, в якому вони освітили поміркованість Ісламу. Ця ініціатива гідна подяки,  бо вони на відміну від своїх колег застосували свої знання у спробах спростувати потік брехні про Іслам, а, не навпаки, вигадуючи, допомагаючи та просуваючи цю брехню.   

Хоча м і схвалюємо подібну ініціативу, але ми питаємо себе: Чи вдалося цим людям у своєму посланні насправді освітити істинну постать Ісламу або ні?

Насправді,  концепція поміркованості ( на чому концентрувалась увага у посланні) за словником Ванделя означає: «Тримати річ у певних межах»,  що означає – під терміном «поміркований Іслам» треба розуміти: Тримати Іслам у певних межах. Інакше кажучи, обмежування Ісламу рамками капіталістичних цінностей або принципами ліберальної демократичної світськості. Але, чи є це насправді Ісламом?

Ідея світськості означає, що стосунки людини з Творцем мусить залишатися за стінами церкви або мечеті. Стосовно ж Ісламу, який дивиться на людину як на творіння Бога, метою життя якої є поклоніння Аллаху:

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
«Я створив джинів та людей лише для того, щоб вони поклонялись Мені» (51:56)

То він вражає, що саме Творець є абсолютним законодавцем, який влаштовує усі справи у житті людини.

З точки зору лібералізму, людина не може жити добре, якщо у неї немає свободи у питанні самостійного визначення своїх дій. Якщо казати про Іслам, то він вважає, що людина не може бути щасливою в цьому житті, допоки вона не житиме за веліннями на заборонами Аллаха, які Він передав шляхом одкровення своєму Пророку Мухаммаду (с.а.в):

إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ
«Воістину,  цей Коран вказує на найвірніший шлях» (17:9)

Демократія передбачає, що люди самі, опираючись лише на свої розумові здібності, в змозі для себе визначати систему життя, і тут владарювання належить людському розуму. Але Іслам і тут не згоден з цим поглядом. Він вважає в обов’язковій формі, що людина повинна звернутися задля вирішення усіх своїх проблем до Творця,  більше того, Іслам забороняє людині в цьому питанні звертатися до іншої такої ж самої людини:

وَلَا يُشْرِكُ فِي حُكْمِهِ أَحَداً
«І жоден не приймає рішень разом з Ним» (18:26)

Таким чином,  владарювання належить лише Всевишньому Аллаху, і лише Він один має повноваження встановлювати порядок для життя людини.

Беручи до уваги усе вищезгадане,  поняття «поміркований Іслам», яким оперували у своєму зустрічному посланні проти Вільдерса дев’ять сходознавців, є помилковим і немає під собою жодних підстав. Тому що Іслам неможливо увігнати у межі капіталістичної ідеології  та обмежити його лише сферою поклоніння. Таке визначення Ісламу як поміркованого не є Ісламом взагалі.  

З іншого боку,  заперечення та не визнання мусульманами капіталістичних цінностей не означає в жодному разі, що він готовий проливати кров не мусульман, як це стверджує Вільдерс, бо Іслам, в який ми віримо – це послання милості для світів:

وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَاناً لِّكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ
«Ми ніс послали тобі Писання для роз’яснення всілякої речі як керівництво для прямого шляху, милість та благу звістку для мусульман» (16:89)

Іслам наказує нам прагнути донести людям вірне керівництво, а не вбивати їх, більше того, він показав засіб як це зробити:

ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
«Закликай на шлях Господа твого з мудрістю та добрим оповіщенням та веди з ними сперечання найкращим чином» (16:125)

Ми не можемо вбивати людей лише через їх невір’я або втягувати в Іслам силоміць, як про це брешуть:

وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ فَمَن شَاء فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْيَكْفُرْ
«Скажи: «Істина – від вашого Господа. Хто хоче, хай вірує, а хто не хоче, хай не вірує» (18:29)


Іслам визнає різні погляди на життя, але у той же час, закликає до їх усунення шляхом приведення доводів, аргументації, але не силоміць.

Наприкінці цієї заяви було наступне:

Так, дійсно,  Іслам є антиподом капіталістичній ідеології, але це не означає, що мусульманин несе в собі загрозу для капіталістичного суспільства, яке у свою чергу проголошує принципи свободи совісті, вважаючи себе еталоном терплячості. Окрім того,  реальність мусульман вказує на те,  що вони не прагнуть змінити це суспільство, навпаки, вони лише хочуть, щоб воно поважало їх релігію. Хіба на це вони не мають право?

Середа, 1921 Шавваль 1431г.х.
30/09/2010г.
№ 040
Інформаційний офіс
Хізб ут-Тахрір Нідерланди
Тел.: 0611860521
E-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


*Герт Вільдерс (нідерл. Geert Wilders, народився 6 вересня 1963 року у Венло) – нідерландський політик. Є депутатом парламенту Нідерландів з 1998 року,на початку у якості представника Народної партії за свободу та демократію, а з 2006 року – Партії свободи,засновником та керівником якої він став. Широко відомий завдяки своїй жорсткій антиісламській риториці,наприклад,він заявив про те,що «вигнав би пророка Мухаммада (с.а.в) з країни,якби то жив би у наш час».

Головне меню