Більше 50% випускників ВНЗів у Східній Африці є недовченими. Хто винний?

Новини та коментарі
Друкарня

بسم الله الرحمن الرحيم

Новина:

Газета Citizen за 11/06/2014 повідомила про те, що, згідно з новим проведеним опитом, в половини випускників, що закінчили університети Східної Африці, відсутні навички працевлаштування, технічна майстерність, а також базові здібності, пов’язані з роботою. У відповідності з Міжуніверситетською радою по Східній Африці (IUCEA) ситуація просто підтверджує занепокоєність серед роботодавців щодо того, що більшість випускників не зовсім готові для ринку праці.

Дослідження показують, що в Уганди найгірший відсоток, а саме 63% випускників з нестачею професійних навичок для ринку труду, якому майже відповідає Танзанія, де погано підготовані 61% випускників.

У свою чергу, в Бурунді та Руанді 55% та 52% випускників відповідно розглядаються некомпетентними. А також у Кенії 51% випускників вважається непридатним для роботи.

Коментар:

Жахаючому положенню випуску наполовину кваліфікованих випускників ВНЗів наполегливо сприяла низка факторів:

По-перше, за нинішньої системи капіталістичної демократії, виключно освіта вважається єдиним основним джерелом життя. Дана омана сприяє примушенню багатьох студентів і їх батьків за переводу з першого рівню навчання на другий вдаватися до різних шахрайських  дій, включаючи списування на екзаменах, які навіть виражаються у змові і причетності до цього вчителів та посадовців, відповідальних за освіту.

Дозвіл списування на екзаменах у спробі забезпечити підробленими сертифікатами про освіту, щоб дати можливість студентам продовжити навчання курсом вище, майже стали нормою дню.

На жаль, коли ті самі студенти поступають в університети, враховуючи те, що поступали туди вже з нестачею основних знань та навичок, вони зіштовхуються зі вчителями, які роблять подібні дії, знаходячись під впливом критерію отримання від цього зиску. Ці вчителі завжди готові взяти хабара, щоб забезпечити студентів підробленим дипломом.

У результаті цього студенти прагнуть закінчити ВНЗ, будучи наполовину кваліфікованими і відповідно виявляються неконкурентоспроможними на ринку праці.

Одним словом, якщо демократія капіталізму оманливо перетворила освіту на товар, подібний до будь-якого іншого товару, зображуючи освіту виключно у якості засобу заробляння на життя, на додаток роблячи шахрайські дії під впливом вилучення зиску, то в такому випадку не варто сподіватися на появу кваліфікованих випускників.

Не кажучи вже про те, що система освіти, як і інші системи, знаходиться у підвішеному стані дякуючи хабарництву та некваліфікованим вчителям, які зрештою втягують себе у інші види діяльності для забезпечення своїх основних потреб.

У затінку ісламської держави Халіфат освіта не розглядається у якості товару, а також критерієм здійснення дій є халяль та харам (дозволене та заборонене), яким буде віддано перевагу в усіх справах і починаннях.

А нечестиві та шахрайські дії будуть зупинятися у суворо каратися.


Написано для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Масудом Мселлемом
Заступником офіційного представника Хізб ут-Тахрір у Східній Африці
20 Шаабан 1435
 2014/06/18