Новина: Саудівський письменник і мислитель Тауфік ас-Саіф опублікував в газеті «Аль-Шарк аль-Аусат» статтю під заголовком «Чи закінчилась модель релігійного правління?».
В статті говориться: «Халіфат, який більшість мусульман вважало зразком правильної політики, з початку ХХ сторіччя перестав бути таким; ніхто із мусульман всерйоз його не розглядає. Ось чому ви не знайдете серед мусульманських мас тих, хто працює в політичній сфері для реалізації цього проекту, не говорячи вже про відсутність мислителів . І якщо хтось говорить про Халіфат, то тільки як про чудове минуле, а не про можливий проект, і це означає, що Халіфат став історією і бібліотеці. Араби зазвичай використовують словосполучення «хабар кяна», коли згадують подію, яка залишилась в минулому. Немає сумнівів, що ідея Халіфату стала такою, вона пішла в історію».
Коментар: О,мислитель! Ви самі собі суперечите , спотворюєте реальність , доводите і спростовуєте своїх же слова!
Мінімум, який вимагається від того, хто позиціонує себе мислителем, — прагнення до дослідженню, яке розширяє уявлення про матеріал і розглядає його з усіх боків. Розум здатен виносити судження після того, як отримав необхідні пізнання.
Ми не знайшли в цій статті міркувань, порівнянь і аналізів , щоб можна було б відповісти на основі знань і ідеї, аргументуючи доказами! В своїй статті автор навів два аргументи: щоб підтвердити свою думку, він згадав модель уряду Ірану і протести народу проти примушення до хіджабу. Він також згадав «Талібан»,який заборонив навчання для дівчат. Тут нас здивувало, що автор на початку своєї статті визнає, що Халіфат панував 13 сторіч, і при цьому він не надав значення періоду цього часу, який , безперечно, є одним із найчудовіших періодів правління. Це була найвеличніша держава , могутність якої визнавали вороги і друзі. Але наш брат мислитель не надав цьому ніякого значення , він різко перейшов до руйнування Халіфату і нахабно заявив: «З падінням Османської імперії в 1924 році ніхто із мусульман серйозно не підійшов до цьому питанню!». Тут автор не став вивчати події, які призвели до руйнування Халіфату від рук ворогів Ісламу та їх пособників, так само він не згадав змови і махінації проти наддержави того часу. Автор не вивчив положення мусульман після руйнування Османської держави , хоча ця реальність очевидна і не потребує доказів і деталей.
Далі мислитель Тауфік ас-Саіф пише: «Єдиним виключенням є партія «Хізб ут-Тахрір», яка зберегла вірність ідеї Халіфату до сьогоднішнього дня. Але шлях цієї партії є підтвердженням попереднього ствердження , їй зовсім не вдалось переконати громадськість, так само їй не вдалось забезпечити собі місце в політичному житті з миті свого заснування і по сей день». Так, дійсно, Хізб ут-Тахрір вірний ідеї Халіфату, але таке само однією із ознак непохитності і відданості цієї партії є те, що партія не прагне отримати місце в політичному житті. Те, що має на увазі автор статті, говорячи «політичне життя», насправді є політичним самогубством і цвинтарем для ідей. Політика в розумінні партії — це турбота про справи людей на основі Ісламу, а не тільки приналежність до парламенту, відкриття політичного офісу або поділ міністерських портфелів, які визнають систему невір’я і правлять на її основі. Автор статті повинен був бути обізнаний про це, щоб роз’яснити свою думку належним чином, а не вводити читачів в оману і уводити їх у бік від істини.
Далі мислитель говорить: «Відмінний елемент сучасної моделі релігійного правління — це його здатність зробити державний устрій незалежним від західного образу життя». Він зверхньо визначив Халіфат по моделі духовної влади і послався на «Талібан» і Іран. Він не доклав зусиль , щоб зрозуміти, що Халіфат — це не духовне правління і що в Ісламі немає священнослужителів ! Ми хочемо звернути увагу , що в просвіті Хізб ут-Тахрір детально описано, що саме представляє собою Халіфат, що вказує на його обов’язковість і пов’язані з ним постанови Шаріату. Автор статті Тауфік ас-Саіф повинен був дослідити і вивчити цей матеріал, хоча б зверхньо. Ми не вимагаємо , щоб він досконало вивчав його, але він повинен показати, що він серйозно ставиться до своїх досліджень , а не зайнятий заповненням колонки в газеті і отриманням гонорару за кількість слів !
Ми застерігаємо автора, щоб він тримався подалі від вводячого в оману впливу Заходу , що проявляється в його ворожості до Ісламу, коли він навів у якості моделі ісламського правління «Талібан» і Іран і обмежив Халіфат пізньою історією Османської імперії. Він не взяв до уваги рішення Шаріату і його докази, які вказують на обов’язковість правління тим, що ниспослав Аллах.
Для правильного розуміння того, що представляє собою то Халіфат, ми звертаємо увагу автора на цю статтю і слова вчених, можливо, він виправить написане і скерується до істини. Якщо він бажає більшого, то просвіта Хізб ут-Тахрір є у відкритому доступі на сайтах партії.
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Юсуф Саляма
9 Джумада ас-сані 1444 р.х.
2 січня 2023 р.