Молодь становить інтерес для держав, організацій та гуманітарних суспільств з давнини і по сьогодні з тієї причини, що супроводжує період молодості, що пов’язано з фізичними та розумовими здібностями молоді. Ці здібності дають молоді вести максимальну діяльність, надають їй життєвої енергії, творчості, майстерності, ентузіазму, бажання щось давати, жертвувати та інші чудові якості.
У світі глобальної просвіти, в якому ми живемо сьогодні, слово «молодь» пов’язано у розумах багатьох людей з періодом життя, в якому людина прагне отримувати максимум фізичних задоволень, наповнених посмішками та веселощами, а також тим періодом, коли його здебільшого цікавлять різноманітні види спорту та мистецтв. Цьому етапу у житті притаманно підпадати під інформаційний вплив різноманітних корпорацій, таких як, наприклад , «Кока-Кола», яка пропагує гасло «Лови момент!». Але і це іще не усе. Володар цього гасла використовує добре продуманий логотип для «Кока-Коли» – дизайн червоного кольору, зовнішній вигляд пляшки, що виділяється, та цілу команду із знаменитостей та зірок, які працюють задля просунення цього продукту. Інформаційна всесвітня кампанія продукту «Кока-Кола» спеціально передбачає розділення життєвих цінностей з нав’язуванням західної філософії щодо зв’язку людини зі всесвітом та життям, що існує лише на мить.
ЗМІ просувають певні послання людям у вигляді завуальованих повідомлень, і люди приймають їх гасла для себе. Потім цілі суспільства в ісламських країнах стають інертно споживацькими після того, як були продуктивними та конструктивними суспільствами у минулому. Проблеми полягають не лише у споживацькій просвіті, але і й у тому, щоб змінити самі смаки людей та стерти їх ідентичність. Арабські ЗМІ з самого початку зображують молоду людину як особистість, яка пройнялась західною просвітою у його речах, у його зовнішньому вигляді, у загальних смаках, виставляють його як врівноважену та щасливу від такого життя людину, у той час як він насправді – неспокійний і похмурий. Такі інформаційні викиди ігнорують контраст між культурою ісламської молоді, яка розмірковує, вчиняє, створює та працює згідно до шаріатських законів, які освітлюють її шлях, та культурою гасла «Лови момент!», який закликає жити саме даним моментом, обмежуючи щастя людини лише у коротких фізичних задоволеннях. Проникнення ідейної просвіти та глобалізації, які були нав’язані нам, мусульманам ісламського світу, силою, було зроблено з метою того, щоб ми, носії понять великого Ісламу, почали приймати поняття Заходу, зробили їх своїми поняттями, захищали їх та скерувались зосереджено втілювати їх у наших суспільствах, навіть якщо наша акъида та погляди на життя суперечать цьому.
ЗМІ зображають увесь молодий вік як період щастя, який треба присвятити пошукам задоволень, але у той же самий час вони не проголошують ремствування молоді, який виникає через реалії їх проблем, безробіття, внутрішньої порожнечі, розгубленості і розчарувань. Молодь обмежується лише негативними образами, злочинністю, наркотиками, порочністю, розтлінням, вона фокусується на концентрації негативної поведінки, що відповідає певній нав’язливій ідеї, яка засіла у душах молоді та збільшується з разу в раз. ЗМІ не прагнуть прищепити молоді позитивний імідж, вселяти в неї надію та показувати їй, що даний етап життя – це етап досягнень, творчості та розвитку. Це відбувається тому, що дані ЗМІ не працюють для піднесення Умми.
Дорогі сестри!
У сучасному світі, з розвитком засобів комунікації та зав’язків, можливість мати значні фінанси та вплив дуже цінується, тому що вона дає здатність поширювати свої ідеї та просувати їх. Телерадіомовні і друковані ЗМІ шукають новини по усьому світу від одного його краю до іншого без особливих ускладнень, після чого проникають у кожний дім, підносять інформацію до очей та вух усього населення. ЗМІ працюють над доведенням інформації для молоді, щоб привчити її до певних думок. У той же самий час вони не вирішують життєвих проблем, реальних та повсякденних, а якщо і роблять так, то лише заради того, щоб викликати у молоді вдоволення володарем телеканалу або якого-небудь іншого медіа-джерела. Вони працюють над агітацією інстинктивного образу життя, грають на почуттях, та короткочасних емоціях, щоб врешті решт молодь не приносила користі, а лише марно витрачала час , що має для усіх негативні наслідки. Систематичне відволікання молоді за допомогою трансляцій футбольних матчів місцевого, континентального та міжнародного рівнів не закінчується. Не встигає завершитись один матч, як на зміну йому вже наступає інший. А якщо людину не цікавить футбол, то їй тут же надають протиборства, гоночні змагання та інші види марнування часу. Ми чуємо про наших братів у Камеруні, Коморських островах та Габи лише у межах ліги кубку африканських країн, ніби то узи братерства зводяться до гри у м’яча!!!
Той же, кого не цікавлять види спорту, неодмінно атакує цей світ, приваблюючи його проявити себе у музиці, у піснях, у малюванні, у танцях, на показах мод у якості моделі, щоб схилити його до такого життя, щоб він просто витрачав свій час та майно разом з іншими марнотратами. Світ занурює його у пошук талантів у потоці людей на кастингах, і він губить себе у цьому. Проводяться різноманітні програми, конкурси та заходи у пошуках молодих талантів, у той час як талановиті фахівці та винахідники залишаються незатребуваними та розчарованими. ЗМІ заманюють молодь до таких занять, у той час як колони інтелектуалів та фахівців уходять саме у ті держави, які не дали їх талантам розвитись на своїй землі.
ЗМІ викривили образ суспільства у країнах мусульман, розмили правду, опорочили самки молоді, перевернули сам образ відчуття реальності у цьому суспільстві. Жінки почали поглинатись нарцисизмом та прагненням до розкоші ; їх не цікавить вже нічого, окрім тіней, пудри, помади та приготування їжі, а чоловіки почали мати короткочасні зв’язки з жінками на егоїстичній основі. Самі ж стосунки всередині суспільства стали базуватись на користі, фантазіях та брехливих почуттях. Також використовуються такі книги як «Книга пісень» за авторством Абу Фараджа аль-Ісфахані – книга, насичена посмішками та повістями, які викривляють історію Ісламу та и образ золотої епохи ісламської культури. Книга затуманює слух та зір та звужує увагу людини лина на наложницях, палацах та анекдотах про царів! Ісламське суспільство виставляється таким, нібито воно – інертно, зайняте виключно веселощами, суспільство, яким править пристрасть, нібито усі живуть лише одним моментом, у точності згідно до гасла «Лови момент!». Ми не можемо не відзначити, що ця книга уперше була оприлюднена саме на Заході, коли сходознавці зайнялися нею серйозним чином та зібрали цілу низку дослідників та критиків, щоб популяризувати цю книгу серед людей.
У сучасному світі держава відіграє рішучу та центральну роль в допомозі ЗМІ для їх діяльності. Держава дає дозвіл для створення спеціальних інформаційних заходів, саме вона допомагає цьому матеріально і морально, якщо воно взагалі не є прямим фактичним власником цих ЗМІ та їх опорою. Те, чому протистоїть молодь у наших ісламських країнах, іншими словами можна описати як систематизований, методичний наступ, за допомогою якого його організатори хочуть насадити серед молоді свої поняття та свою точку зору на життя, після чого молодь та діти стають загубленими та не приносять жодної користі у нашій важкій справі і у процесах масштабних змін та благословенних революцій, які почались у зеленому Тунісі. Колонізаторські західні держави є опорою глобалізації, які стоять за усіма цими ідейними режимами. Вони надають їм матеріальну та моральну підтримку. Володарі спеціальних телевізійних каналів та ЗМІ, які прийняли думки Заходу та погодились допомагати йому, є вістрям списа у цьому наступі, стоячи разом з Заходом, а перед ним стоїть правлячий клас правителів у країнах мусульман, які прийняли для себе ті ж самі ідеї та методи, полегшуючи для цих ЗМІ можливість поширювати порочність, яку ми бачимо сьогодні.
Послання ЗМІ сьогодні полягає у словах: «Кинь свою душу нам і ані в якому разі не покидай свого зручного дивану... Чому ти ворушишся, якщо ти можеш просто бачити, обговорювати, спостерігати, готувати, займатися спортом та сидіти перед телевізором? Чому ти ворушися, коли ти можеш відслідковувати політику та іти у ногу з подіями, сидячи на своєму зручному дивані, дивитись телевізор та використовувати засоби зв’язку?». Складається враження, що ЗМІ вимагають від ісламської молоді залишити свою роль першопроходьців на шляху істинного розвитку та погодитись з брехливими задоволеннями у свої кращі роки життя, відмовившись від відповідальності, нібито молодь не є повнолітньою (мукалляфами) і саме тим прошарком суспільства, який повинене вести цю роботу!
Дорогі сестри!
Коли дитина сидить на колінах зі смартфоном та дивиться розважальні програми без контроля та рості без дисципліни, наданий сам собі, не варто дивуватись поведінці багатьох молодих людей у їх родинах у майбутньому, коли вони виростають, окрім тих, кого помилував Господь. Після того, як ми раніше формували молодь якомога швидше, доки вона не зостариться, закликали молодих старатися для того, як вони подорослішають, жити у милості Ісламу, набути певних знань та оточити себе мораллю, сьогодні ми бачимо, як наші діти живуть нібито п’яні... Їх тіла – дома, але душі та серця – десь в іншому місці, вони живуть відірвано у своєму власному світі, сам так, як і говорив один поет:
Народ може померти, але його благородство може залишитись жити.
Народ може жити, а серед людей він – нібито мертвий.
ЗМІ є обоюдогострим мечем. З одного боку, вони відкривають для людини горизонти та дають їй можливість спілкування, яке принесе користь, а з іншого боку – можуть сконцентрувати його мисленні і так вплинути на його поведінку, що він стане прихильником будь-якої заблукалої думки та крайніх методів і врешті решт залишиться безсилим.
Для запобігання цієї загрози необхідно повернутись до погляду Іслама на цю вікову групу. Чи виділяє Іслам її чим-небудь особливим? Чи надає Іслам молоді певного статусу та чи розцінює він її якось по-особливому?
Для того, щоб протистояти цьому інформаційному потоку та тиску, що спричиняється на ісламську молодь, необхідно мати силу, достатню для відображення цього, тобто необхідно мати інформаційну силу, яка базується на ідеології, заперечує секуляризм та встановлює систематизовані повноцінні ЗМІ, які стануть вирішувати проблеми мусульман на підґрунті шаріатського правління. Неможливо протистояти цим брудним ЗМІ, якщо проголошується «обмежений Іслам», який звертається лише до певних груп і, отож, не вливає на суспільство. Більше того, необхідно вести докорінні зміни у суспільстві, які повернуть усі речі на свої місця та відновлять баланс між акъидою Умми, її культурою та інформаційним потоком, скерованим до неї. Ця робота на початку буде важкою, але її полегшенню сприяє укорінення великого Ісламу у житті мусульман.
ЗМІ знайшли родючий ґрунт в молоді, яка страждає від ідейної та психічної порожнечі, яка повстає проти реальності, що її оточує та бажає змін. Але її повстання усе ж перебуває на обмеженій орбіті. ЇЇ повстання потребує мети, і тому їй необхідно зосередитись на цій меті, щоб добитися результату... Необхідно ідейно стимулювати молодь та зміцнювати її ісламську ідентичність, щоб вона зосередилась на розуміння поклоніння Аллаху.
Гучні голоси навколо нас розсіюються, і залишається лише поминання Аллаха, і воно – найкраще... Свят Аллах, хвала Аллаху, нема бога окрім Аллаха, Аллах Великий!
وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا
«...проте нетлінні благодіяння кращі по винагороді перед твоїм Господом, і на них краще покладати надії» (18:46),
سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ * وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ * وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
«Твій Господь, Господь могутності, пречистий та далекий від того, що вони приписують Йому. Мир посланцям! Хвала Аллаху, Господу світів!» (37:180–182)
Худа Мухаммад (Умму Яхья)
30 Раджаба 1437 р.х.
07.05.2016 р.