Серед мусульман, які не мають чіткого уявлення про свою релігію та про характер її законів, існує думка про те, що питання встановлення Халіфату не вимагає ведення певної діяльності і що він з’явиться лише з приходом Імама Махді.
Це — вкрай згубна омана, у результаті якої велика кількість мусульман відмовилась від виконання свого обов’язку (фарду) перед Аллахом по встановленню Ісламської Держави та опинилась у гріху. Поруч із цим, дане невірне розуміння зіграло на користь невірних, які намагаються якомога далі віддалити мить появи Халіфату, а також послугувало іще більшому поширенню та «осіданню» секуляризму на мусульманських землях. За допомогою Аллаха, хочеться відзначити наступне:
1 — Діяльність по встановленню Ісламської Держави. Держава Халіфат — утворення, яке втілює закони Ісламу у життя , забезпечує правління Ісламу над усіма мусульманами всередині країни та його поширення по усьому світу шляхом заклику та джихаду, що є великим фардом, неодноразово підтвердженим Книгою Аллаха, Сунною Пророка ﷺ та одностайністю сподвижників, нехай буле задоволений ними Аллах. Ніхто із попередніх поколінь вчених не суперечив цьому, як говорив імам аль-Куртубі, окрім сліпця , який нічого не відає про Шаріат. У фарда повинен бути метод дій для його втілення, інакше людна буде грішником, тому що мусульмани не чекають, коли фард прийде, а працюють над ним згідно тому, як це вимагається у Шаріаті, результат же — в руках Аллаха, Субханаху.
2 — Шаріат, окрім самого фарда,визначає також і незмінний метод його виконання. Так, наприклад, закон закяту вимагає виплати 2,5% від майна, яке знаходиться більше одного року у ступені (у кількості) нісаба (обкладаємого мінімуму); метод виконання намазу так само визначений Шаріатом. Аналогічно і фард по встановленню Халіфату: метод його виконання визначений у Шаріаті і виконується тим же шляхом, який використовував Посланець Аллаха ﷺ для встановлення першої Ісламської Держави у м . Медина.
3 — Даний фард по встановленню Халіфату втілюється у життя тільки згідно встановленому у Шаріаті методу. Той мусульманин, хто тримає пост, здійснює хадж або сплачує закят знімає з себе відповідальність за виконання саме цих законів. Виконання цих законів не означає зняття відповідальності за встановлення Ісламської Держави. Виконання будь-яких інших фардів не може замінити виконання фарду по утворенню ісламської державності . Як джихад не позбавляє від обов’язковості намазу ,він так само не позбавить від обов’язковості встановити Ісламську Державу.
4 — Шаріатський метод встановлення держави — це метод, якому слідував Посланець ﷺ у створенні Дар уль-Іслям у місті Медина. Якщо у когось є докази існування іншого метода, то нехай він надасть їх з умовою, щоб вони були виведені із книги та Сунни, а не із людських пристрастей. Кожен, хто вважає існування держави Халіфат фардом, повинен вести діяльність по досягненню цієї мети.
5 — Коли встановиться Халіфат, він з’явиться на якійсь одній певні території почне розширюватись , а не з’явиться на усіх територіях одночасно . Халіфат, як б він не називався, — це держава, яка буде втілювати Іслам у життя і понесе його усьому світу. Питання полягає зовсім не у назві держави або назві посади її керівника: халіф, президент, Імам або повелитель правовірних. Питання полягає у тому, чи відповідає шаріатським умовам система правління та системи для життя, які втілює Ісламська Держава на тій території, де вона виникла.
6 — Халіфат не буде принесений на землю на крилах янголів,а його встановлять люди, що ведуть певну діяльність на цьому шляху. Це — доленосна проблема усієї Умми, а не особисте божественне право одного із індивідів. Отож,сама діяльність по встановленню Халіфату є ваджібом Отож (обов’язковим), і це — очевидна необхідність.
7 — Імам Махді, навіть якщо і буде тим, хто встановить Халіфат, тим не менш, буде певною особистістю без печатки халіфа на лобі. Те, що Махді є володарем влади, стане відомо людям, тільки якщо він стане правити згідно Ісламу, добром, встановить справедливість, покінчить з тиранією. Інакше люди не послідують за ним. Обмануться ті, хто віддасть перевагу Махді над Посланцем ﷺ та його Сунною,тому що ніхто не може бути більш улюбленим для Аллаха, аніж Пророк Мухаммад ﷺ. Тим не менш,в Умми повинно бути ясне розуміння методу Пророка ﷺ, а ахлюкуввавальмана (володарі сили) із Умми повинні будуть надавати Махді допомогу.
8 — З появою певної особистості Шаріат та закони Ісламу не будуть «призупинені», тому що це — волаюче порушення релігії та Шаріату. При обговоренні питання Махді мова нібито ведеться про те, що виконання фарду по встановленню Халіфату та втіленню релігії пов’язано саме з його появою, а до цього воно не є фардом! Тому ми повинні працювати над цим фардом для того, щоб позбавити себе від гріху,навіть якщо даний фард зможе здійснити тільки Махді. Ми повинні бути зосереджені на діяльності ,а не на обговоренні Махді. Наша ключова проблема — це не розмови про те,хто придатний на пост голови Халіфату, якого іще нема, а встановлення даної держави та здійснення підйому Умми! Заради Аллаха, чи можуть подібні думки,що наводять на пасивність,привести Умму до розвитку?!
9 — Залишити справу, що вимагається по Ісламу, та покладатись на невідоме (гайб – сокровенне) заборонено у релігії. Ніщо так не губило мусульман, як брехливі думки серед деяких кіл людей про те, що необхідно повністю віддати себе у руки невідомості (аль-кадарія аль-гайбія), що привело до абсолютної байдужості перед тим, що від них вимагає Шаріат. Хіба наше мислення врешті решт не стало подібним до мислення дервішів та тих, хто залишається осторонь? Хіба ці безвідповідальні думки не сприяли знищенню Османського Халіфату?!
10 — Ствердженим в основах мусульманського права (усуль аль-фікх) є те, що якщо хадіси, які повідомляють про що-небудь,не містять каріну — посил, що вказує на обов’язковість виконати певні дії, то такі хадіси залишаються усього лише сповіщенням . Так, усі хадіси про Махді не містять якої-небудь каріни , що вимагає що-небудь робити або не робити, за винятком вимоги послідувати за Махді та підкорятись йому , що стане можливим тільки після того, як він з’явиться.
11 — Існують хадіси від Благородного Посланця ﷺ, які гласять про те, що Махді прийде після смерті халіфа і що Халіфат на ту мить вже буде існувати , а Махді — не перший його засновник. Умм Салама (р.а.) повідомила: «Я чула, як Посланець Аллаха ﷺ говорив:
يَكُونُ اخْتِلَافٌ عِنْدَ مَوْتِ خَلِيفَةٍ فَيَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ، فَيَأْتِي مَكَّةَ، فَيَسْتَخْرِجُهُ النَّاسُ مِنْ بَيْتِهِ وَهُوَ كَارِهٌ فَيُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَالْمَقَامِ، فَيُجَهَّزُ إِلَيْهِ جَيْشٌ مِنَ الشَّامِ، حَتَّى إِذَا كَانُوا بِالْبَيْدَاءِ خُسِفَ بِهِمْ، فَيَأْتِيهِ عَصَائِبُ الْعِرَاقِ وَأَبْدَالُ الشَّامِ، وَيَنْشَأُ رَجُلٌ بِالشَّامِ، وَأَخْوَالُهُ كَلْبٌ فَيُجَهَّزُ إِلَيْهِ جَيْشٌ، فَيَهْزِمُهُمُ اللَّهُ، فَتَكُونُ الدَّبْرَةُ عَلَيْهِمْ، فَذَلِكَ يَوْمُ كَلْبٍ، الْخَائِبُ: مَنْ خَابَ مِنْ غَنِيمَةِ كَلْبٍ، فَيَسْتَفْتِحُ الْكُنُوزَ، وَيُقِسِّمُ الْأَمْوَالَ، وَيُلْقِي الْإِسْلَامُ بِجِرَانِهِ إِلَى الْأَرْضِ، فَيَعِيشُ بِذَلِكَ سَبْعَ سِنِينَ أَوْ قَالَ: تِسْعَ سِنِينَ
«Після смерті халіфа з’являться суперечки. Вийде чоловік із роду Бану Хашім та прийде (із Медини) у Мекку. Люди ж виведуть його силою із свого дому та дадуть йому байат (присягу) на місці між Рукном (куток Кааби, де розташований Чорний камінь) та Макамом( місцем стояння Ібрахіма), а він не буде бажати цього . Проти нього вийде військо із Шаму, а коли воно досягне місцевості аль-Бейда( між Меккою та Мединою), воно згине (або піде під землю). Після цього до нього прийдуть (та присягнуть) праведні із Іраку та Шаму, а його дядько із Бану Кяльб спорядить проти нього військо. Аллах же розіб’є його. Це буде останнім днем Бану Кяльб. Як багато чого втратить той,хто втратив трофеї Кяльба! Перед мусульманами відкриються скарби, він (халіф) розділить між ними багатства і буде правити Ісламом, який стануть приймати сусіди по усій Землі. Так він проживе сім років (або дев’ять років)(а потім помре)».
Хадіс приведений у «Муъджам аль-авсат» ат-Табарані та у «Муъджам аль-заваід» аль-Хейсамі, які сказали, що передавачі — достовірні. Хадісознавці, а також тлумачі хадісів одностайні у тому, що халіф, що згадується у хадісі — це Махді. Вираз «після смерті халіфа з’являться суперечки», приведений на початку, означає те, що Халіфат буде встановлений раніше, ніж з’явиться Імам Махді.
Слово «халіф» у даному хадісі є шаріатським значенням, яке може розумітись по-іншому тільки при наявності каріни. Тут же слово «халіф» приведено у своєму шаріатському значенні поруч зі своїм визначенням, а саме — надається ясне уявлення того, що халіф — це правитель, який поклав на себе загальне головування над усіма мусульманами шляхом отримання шаріатського байату від них з умовою, що він буде правити Ісламом та понесе його усьому світу за допомогою заклику та джихаду. А думка, як намагаються переконати нас деякі, про те, що «після смерті халіфа» означає після смерті будь-якого із нинішніх не правлячих Ісламом та не маючих байат та влади над усіма мусульманами правителів, категорично невірно.
12 — Очікування Махді відстрочує появу Халіфату та надає пригноблювачам та невірним тисячі можливостей відхиляти Ісламську Умму від ісламського правління , тому невірні та лицеміри всіляко підтримують ідею про те, що Халіфат повернеться лише у часи Махді. Таке розуміння і є справжній «опіум» для більшості мусульман — як сунітів, так і шиїтів.
Шиїти чекають, що Махді вийде із підвалу , а деякі суніти чекають його між Рукном та Макамом! Тому кожен, хто сидить та чекає без діла і не виконує фард, знаючи або не знаючи про це,надає послугу ворогам, доки продовжує популяризувати дану ідею серед мусульман і тим самим виправдати слова ворогів про те, що секуляризм — це рішенні, а Халіфат — духовно божественна держава!
Халіфат буде встановлений , і він буде заснований на методі Пророка ﷺ, з дозволу Аллаха. Існує багата кількість хадісів від Пророка ﷺ, які говорять про це, і у це необхідно вірити:
Від Савбана (р.а.) передається, що Посланець ﷺ сказав:
إِنَّ اللَّهَ زَوَى لِي الْأَرْضَ، فَرَأَيْتُ مَشَارِقَهَا وَمَغَارِبَهَا، وَإِنَّ أُمَّتِي سَيَبْلُغُ مُلْكُهَا مَا زُوِيَ لِي مِنْهَا
«Аллах показав мені усю землю від її сходу та її заходу . Володіння моєї Умми охоплять усе, що мені було показано» (Ахмад, Абу Дауд, ат-Тірмізі і Ібн Маджа).
Вираз, приведений у хадісі, «Володіння моєї Уммми охоплять усе, що мені було показано» до сьогоднішнього дня іще не здійснилось, тому що мусульмани досі не оволоділи «усією землею від її сходу до її заходу» — це здійсниться у майбутньому. Хадіс вказує на те, що встановиться держава мусульман, яка завоює схід та захід землі.
Ібн Умар (нехай буде Аллах задоволений ним та його батьком) повідомив, що чув, як Посланець ﷺ сказав:
إذا تَبايَعْتُمْ بالعِينَةِ وأخَذْتُمْ أذْنابَ البَقَرِ ورَضِيتُمْ بالزَّرْعِ وَتَرَكْتُمُ الجِهَادَ سَلَّطَ الله عليكُمْ ذلاً لا يَنْزِعُهُ حَتَّى تَرْجِعُوا إلى دِينِكُمْ
«Якщо ви будете використовувати у торгівлі ‘іна(виверти у відношенні законів Шаріату), схопитесь за хвости своїх корів та вдовольнитесь заняттям сільським господарством, залишивши джихад, то Аллах нашле на вас приниження, від якого не позбавить доти, доки ви не повернетесь до своєї релігії» (Абу Дауд).
Слова Посланця ﷺ «доки ви не повернетесь до своєї релігії» означають «доки не повернетесь до втілення своєї релігії , доки не оберете релігію суддею у життєвих справах ». Це — блага звістка від Мухаммада ﷺ про те, що мусульмани повернуться до своєї релігії після того, як залишили її.
Від Абу Кубайля передається: «Ми були у Абдуллаха ібн Умара ібн аль-Аса та спитали його, яке із двох міст — Константинополь чи Рим — буде відкрите раніше? Абдуллах попросив, щоб йому принесли скриню, на якій було кільце, і, діставши із неї книгу, сказав: «Коли ми знаходились у Посланця Аллаха ﷺ та писали, його спитали: «Яке із двох міст буде підкорене першим: Константинополь чи Рим?». Посланець Аллаха ﷺ відповів:
مَدِينَةُ هِرَقْلَ تُفْتَحُ أَوَّلًا يَعْنِي قُسْطَنْطِينِيَّةَ
«Город Іраклія буде підкорений першим»,— і він мав на увазі Константинополь». (Ахмад).
Коли Посланець Аллаха ﷺ відповів, що Константинополь буде відкритий раніше, він при цьому не заперечував того, що Рим також буде відкритий, а значить — це станеться у майбутньому. Це — іще одна блага звістка від Пророка ﷺ про те, що столиця Італії буде відкрита мусульманами. Неможливо уявити, що мусульмани відкриють її без повернення Халіфату , який відновить джихад і при якому відбуватимуться відкриття нових територій на шляху Ісламу.
Нуман ібн Башір передав від Хузайфи (р.а.) про те, що Посланець ﷺ сказав:
تَكُونُ النُّبُوَّةُ فِيكُمْ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةٌ عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ، فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ مُلْكًا عَاضًّا، فَيَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ الله أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ مُلْكًا جَبْرِيّاً، فَتَكُونُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ تَكُونَ، ثُمَّ يَرْفَعُهَا إِذَا شَاءَ أَنْ يَرْفَعَهَا، ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةٌ عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ، ثُمَّ سَكَتَ
«Ви живете у часи пророцтва, стільки, скільки побажає Аллах, а потім Він забере його, буде Халіфат за методом пророцтва, і він триватиме стільки, скільки побажає Аллах, а потім Аллах забере його. Потім буде несправедливе царство, і триватиме воно стільки, скільки побажає Аллах, а потім Він забере його. Потім буде тиранія, і триватиме вона стільки, скільки побажає Аллах, а потім Він забере її. А потім знов буде Халіфат за методом пророцтва». І потім він замовчав».
Даний хадіс роз’яснює нам, що після епохи тиранії Халіфат настане знов, і те, що він буде за метолом пророцтва точно таким самим, як був у період після Пророка ﷺ, тобто у часи праведних халіфів.
Таким чином, Халіфат є фардом згідно Шаріату. Він існував фактично та зайняв важливіші сторінки світової історії. Захід боїться його повернення та намагається відстрочити цей день. Західні дослідницькі центри попередають,що він близько, що Умма просувається до нього, а багата кількість мусульман усе іще перебуває у невіданні і сидить склавши руки …Горе нам, якщо ми продовжимо бездіяльність та насміхатимемося над знаменнями!
Господь наш! Не схиляй наші серця у бік після того, як Ти наставив нас на прямий шлях, і даруй нам милість від себе, адже Ти — Даруючий!
Господь наш! Даруй нам те, що Ти обіцяв нам через Своїх посланців, і не ганьби нас у День воскресіння, адже Ти не порушуєш обіцянок.
О Аллах, благослови нашого господина Мухаммада, його родину , та усіх його сподвижників.
Спеціально для радіо Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Абдульмуміназ-Зейляі
11 Зуль-каъда 1438 р.х.
03.08.2017р.