Як Халіфат буде вирішувати проблему з бідністю? 1 ч.

Статті
Друкарня

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

● Незважаючи на величезні матеріальні і людські ресурси, а також на найбільші у світі запаси нафти у мусульманських землях, більша частина Умми живе в умовах крайнього зубожіння, отримуючи менше 1,9 долара США на день для вдоволення своїх основних потреб.

Зростаюче масове безробіття, відстале сільське господарство і промисловість, непомірне податкообкладання, постійний ріст цін, а також надзвичайно дороге і постійно недоступне енергопостачання є явним доказом неефективного управління та експлуатації наших земель, як і неправильного розподілу багатств серед людей. Державні інвестиції в інфраструктуру і громадські послуги для вдоволення основних потреб людей мінімальні або взагалі відсутні.

По суті, усе це є результатом проведення неісламської політики з боку мусульманських правителів згідно з вимогами політичних програм колоніальних капіталістичних  держав, включаючи кредити МВФ і Всесвітнього банку, які встановлюють не лише високі відсоткові ставки, але й руйнівну політику економічної реструктуризації у нашій країні.

● Насправді, справедливий розподіл матеріальних благ для вдоволення основних потреб кожної людини не входить у число цілей капіталістичної економіки. Окрім того, підтримання величезної нерівності у розподілі багатств між багатими і бідними вигідно для капіталістичної ідеології, оскільки вона будує своє існування на експлуатації простих людей і турботі про небагатьох капіталістах, які представляють, підтримують і управляють капіталістичною ідеологією, і чия одержимість матеріальною владою зростає з кожним днем. Таким чином, жадібність, недобросовісна конкуренція, експлуатація та економічні принципи, такі як «Велика риба поїдає маленьку », позбавляють людство своїх основних прав і потреб.

«26 найбагатших мільярдерів мають активи, рівні активам 3,8 мільярдів людей разом узятих, які складають найбіднішу половину населення планети. Багатства самого багатого 1 відсотку людства рівні багатствам решти 99 відсотків людей. Біля 10000 людей помирають кожного дня з причини відсутності медичної допомоги, а 262 мільйони дітей не відвідують школу, тому що їх батьки не у змозі дозволити собі оплатити навчання, шкільну форму або підручники. Жінки помирають з причини відсутності якісного догляду по вагітності і пологам, а дітям відмовляють в отриманні освіти, яка могла б стати їх виходом із зубожіння» (Oxfam 2019 Report: https://www.oxfam.org.nz/reports/public-good-or-private-wealth).

Халіфат не лише запобігає бідності, але й прагне підвищити рівень життя кожного із своїх громадян!

● Перш за усе економічна система в Ісламі заснована виключно на Корані і Сунні, і вона вимагає від людини і держави захищати кордони законів Всевишнього Аллаха. Іслам відкидає висунуту капіталізмом теорію необмежених людських потреб і дефіциту ресурсів. Іслам також ясно вказує на те, що Аллах створив просторі ресурси для служіння їх потребам кожної людини.

وَسَخَّرَ لَكُم مَّا فِي ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَمَا فِي ٱلۡأَرۡضِ جَمِيعٗا مِّنۡهُۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَأٓيَٰتٖ لِّقَوۡمٖ يَتَفَكَّرُونَ

«Він підкорив вам те, що на небесах, і те, що на землі. Воістину, у цьому — знамення для людей міркуючих» (45:13).

● Наш Пророк Мухаммад ﷺ про основні потреби людини сказав наступне:

لَيْسَ لِابْنِ آدَمَ حَقٌّ فِي سِوَى هَذِهِ الْخِصَالِ بَيْتٌ يَسْكُنُهُ وَثَوْبٌ يُوَارِي عَوْرَتَهُ وَجِلْفُ الْخُبْزِ وَالْمَاءِ

«Син Адама має право лише на ці речі: на дім, щоб укритися, на одяг, щоб приховати ним срамні місця, на шматок хліба і воду» (ат-Тірмізі).

Це права, які Іслам гарантує кожній людині і яких капіталізм позбавив людство. Аллах зобов’язав Халіфат сприяти тому, щоб кожна людина могла вдовольняти свої основні потреби. Держава повинна забезпечити можливістю, щоб кожен раб Аллаха міг виконати свій обов’язок по пошуку засобів до існування і докладати зусиль, щоб заробляти необхідне для цього. Кожна людина, якщо їй дозволяють сили, повинна працювати, щоб вдовольняти свої власні потреби. Що стосується жінок та тих чоловіків, які не можуть працювати, то держава повинна надавати їм допомогу, що є їх правом. Окрім того, утримання дружини є обов’язком чоловіка, а утримання дітей — батька.

وَعَلَى ٱلۡمَوۡلُودِ لَهُۥ رِزۡقُهُنَّ وَكِسۡوَتُهُنَّ بِٱلۡمَعۡرُوفِۚ

«А той, у кого народилась дитина, повинен забезпечувати харчування і одяг матері на розумних умовах» (2:233).

Пророк ﷺ сказав:

كَفَى بِالْمَرْءِ إِثْماً أَنْ يُضَيِّعَ مَنْ يَقُوتُ

«Досить буде гріху людині, якщо погубить вона тих, кого (повинна) годувати».

Це означає, що робота обов’язкова для кожного працездатного чоловіка, і якщо він цього не робить, то буде покарний, як у випадку з ухилянням від будь-якого іншого покладеного на нього обов’язку.

У випадку відсутності того, хто б ніс витрати на утримання родини (нафака), або ж при відсутності можливості утримувати підопічних, Шаріат накладає цей обов’язок на Байт уль-Маль, іншими словами, на державу Халіфат. Посланець Аллаха ﷺ:

أَنَا أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ مَنْ تَرَكَ مَالاً فَلأَهْلِهِ وَمَنْ تَرَكَ دَيْناً أَوْ ضَيَاعاً فَإِلَيَّ وَعَلَيَّ

«Я ближче до віруючого, аніж його власна душа, і якщо хто-небудь залишить після себе яке-небудь майно, то (воно дістанеться ) його родині, той же, хто залишить після себе борг або незаможних близьких, то це — мені, і я повинен буду (попіклуватись про це)!» (Муслім по ланцюжку Джабіра).

Це також свідчить про те, що одним із найбільш важливих питань, які стоять перед Халіфатом в управлінні справами Умми, є пошук роботи для тих, хто не може для себе її знайти.

● Халіфат повинен сприяти вдоволенню другорядних потреб людини у тій же мірі, як і основних потреб. Держава полегшує усім громадянам можливість вдоволення їх другорядних потреб і досягнення рівності у суспільстві наступним чином:

а) Шляхом надання рухомих і нерухомих засобів із Байт уль-Маль, військових трофеїв і тому подібного тим, хто має на це право.

б) Шляхом надання орної землі тим, у кого її немає або її недосить. Тим же, хто володіє землею, але не експлуатує її, відмовляють в отриманні додаткової. Ті, хто не у змозі обробляти свої землі, отримують фінансову допомогу на їх обробляння.

в) Через надання допомоги тим, хто не у змозі погасити свої борги, надаючи їм засоби із закяту, військових трофеїв і тому подібного.

На сьогоднішній день ми позбавлені подібного на наших землях, де править капіталістична система.

● Щоб досягти безпеки, усі види громадських і комунальних послуг, такі як охорона здоров’я і освіта, є зобов’язаннями, якими Халіфат повинен забезпечувати підданих для вдоволення їх індивідуальних потреб. Усі вони повинні фінансуватись із засобів держави (Байт уль-Маль) для кожного громадянина, незалежно від його релігії, раси, статі або етнічного походження.

Варто відзначити, що відсутність безпеки веде до невиконання решти обов’язків, тоді як Посланець Аллаха ﷺ першим чином обіцяв своїм сподвижникам безпеку, сповіщаючи їм про хіджру:

إِنَّ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ جَعَلَ لَكُمْ إِخْوَاناً وَدَاراً تَأْمَنُونَ بِهَا

«Аллах,АззаваДжалля, надав вам братів і місце, де ви будете у безпеці» («Сіра», Ібн Ісхак).

Отож, Халіфат повинен забезпечити людей інфраструктурою і громадськими послугами згідно зі словами Посланця Аллаха ﷺ:

الْإِمَامُ رَاعٍ وَهُوَ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ

«Імам — пастух, і він несе відповідальність за свою паству» (Бухарі від Абдуллаха ібн Умара).

● Економічна система в Ісламі не допускає накопичення ресурсів у руках декількох людей. Таким чином, коли відбувається подібне, халіф повинен прагнути до досягнення балансу, втілюючи у життя наступний аят:

كَيۡ لَا يَكُونَ دُولَةَۢ بَيۡنَ ٱلۡأَغۡنِيَآءِ مِنكُمۡۚ

«Щоб не дісталась вона (здобич) багатим серед вас» (59:7).

● Іслам заборонив канз (накопичення багатства) і зробив обов’язковим закят, щоб забезпечити справедливий розподіл багатств між людьми. Наступний аят повинен розцінюватись нами як попередження від Аллаха:

وَٱلَّذِينَ يَكۡنِزُونَ ٱلذَّهَبَ وَٱلۡفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ فَبَشِّرۡهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٖ

«Обрадуй же тих, які накопичують золото і срібло і не витрачають їх на шляху Аллаха, тяжкими стражданнями» (9:34).

● Те, з чим ми стикаємось сьогодні з причини поганого управління та відсутності інфраструктури, не буде мати місця у Халіфаті. При Халіфаті завдяки ісламській економіці будуть виділятись великі суми для підтримання сільського господарства і промисловості, не вдаючись до обтяження жителів податками, а шляхом реструктуризації державної, громадської і приватної власності, а також інших заходів.

● Іслам вимагає створення міцної бази для важкої промисловості, підтримуваної провідними світовими дослідженнями, щоб Халіфат зайняв роль провідної держави. Сільське господарство при Халіфаті сторіччями було предметом заздрощів для усього світу, і воно знов стане таким! Адже Іслам пов’яже право на власність землею з її фактичним оброблянням, скасувавши іноземну власність на сільськогосподарські землі та обтяжливі податки на сільськогосподарську продукцію. Це буде величезною підтримкою для продовольчої безпеки, а також забезпечить місцеве процвітання, у якому раніше Умма сторіччями перебувала у часи ісламського правління. Таким чином, Халіфат буде віддавати пріоритет тим сільгоспкультурам, які дозволять громадянам вдовольняти свої основні потреби у їжі та одязі, використовуючи при цьому надлишкове виробництво у зовнішній торгівлі, а також відкриваючи багаті пасовиська для збільшення поголів’я худоби.

● У справжній час електроенергія, вугілля, нафта і природний газ важкодоступні, і в основному — з причини капіталістичної приватизації. Халіфат забере енергетичні ресурси із приватної власності і поверне їх у громадську власність, завдяки чому енергія буде легкодоступною і дешевою, а також скасує податки на енергію і паливо, що сильно збільшує на сьогоднішній день ціни на них. Таким чином, Халіфат продемонструє практичну сторону Ісламу перед світом, виснажним від неспроможності ти порочного капіталізму.

● Одним із найбільш жорстоких інструментів капіталістичної економіки є податкообкладання! При цьому у Халіфаті не існує ані прибуткового податку, ані податку з продажу, оскільки в основі приватна власність недоторкана. Податком обкладається лише надлишкове багатство — тобто те, що понад вдоволення основних потребі і деяких другорядних, і це у деякій мірі залежить від місцевості і суспільного устрою,що так само знаходиться у межах суворих умов. Секрет того,що Халіфат не буде потребувати додаткових податків, полягає у тому, що Халіфат має рясні джерела прибутків від громадської та державної власності, а також унікальний звід законів для отримання прибутків від сільського господарства і промисловості.

● Спочатку маріонеткові уряди на наших землях позбавили Умму законних прибутків і можливості закупати і виробляти, а потім позичили відсоткові позики у безбожних колоніальних держав. Ці кредити становлять собою жахливу кабалу, призначену для того, щоб мусульманські країни занурились у борги, втратили свій добробут і не змогли встати на ноги.

● Постійно зростаюча інфляція на наших землях обумовлена тим, що валюти постійно знецінюються, оскільки вони не підкріплені золотом і сріблом, як це приписано Шаріатом. Державна валюта буде підкріплена золотим і срібним стандартом, що є надійною опорою викорінення інфляції. Халіфат випустить свою власну незалежну валюту, підкріплену золотом і сріблом, яка не буде мати відношення до якої-небудь іноземної валюти. Також Халіфат не буде брати ніяких відсоткових позик у безбожних колоніальних держав.

● Халіфат відновить процвітання і достаток  на наших землях, як це було у колишні часи під затишком правління Ісламу. Слова Посланця Аллаха ﷺ розкривають не лише відповідальність і обов’язки Халіфату, але й є обіцянкою і благою звісткою:

الْإِمَامُ رَاعٍ وَهُوَ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ

«Імам — пастух, і він несе відповідальність за свою паству».

● Африка, наприклад, у часи правління Умара ібн Абдульазіза була далека від статусу найбільш бідного і голодуючого регіону, чого не скажеш про неї сьогодні. Секрет цього полягав у тому, що Умар ібн Абдульазіз запроваджував там лише норми і принципи Ісламу.

Яхья ібн Саід, один із валіїв часів халіфа Умара ібн Абдульазіза, розповідає: «Умар ібн Абдульазіз відправив мене в Африку на збори закяту. Після зборів я зібрався роздати усе це бідним. Але мені не зустрівся жоден бідняк. Умар ібн Абдульазіз зробив усіх багатими. Тоді я прийняв рішення направити засоби закяту на викуп рабів з метою їх звільнення із рабства» (Ібн Абдульхакім Абдуллах, 1994, «Справедливий Халіф Умар ібн Абдульазіз», «П’ять праведних халіфів», видавництво Дар уль-Фадиля, Каїр,с. 78).

● Так що почніть довіряти словам Аллаха, у Якого ви вірите, щоб  та увесь світ якомога швидше змогли відчути милість запровадження Ісламу,  ін ша Аллах!

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَجِيبُواْ لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمۡ لِمَا يُحۡيِيكُمۡۖ وَٱعۡلَمُوٓاْ أَنَّ ٱللَّهَ يَحُولُ بَيۡنَ ٱلۡمَرۡءِ وَقَلۡبِهِۦ وَأَنَّهُۥٓ إِلَيۡهِ تُحۡشَرُونَ

«О ті, які увірували! Відповідайте Аллаху і Посланцю, коли він закликає вас до того, що дарує вам життя. Знайте, що Аллах — між людиною т її серцем, і що ви будете зібрані до Нього» (8:24).


Спеціально для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Захра Малік
Член Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
13 Раджаба 1440 р.х.
20.03.2019 р.

Головне меню