Пробач нас, о, Посланець Аллаха ﷺ! Як же ми потребуємо пророцького методу!

Статті
Друкарня

Лідер Умми і пророк милосердя, наш господин Мухаммад, нехай пребудуть благословення і привітання Аллаха над ним і його родиною, є захищеним скарбом.

Його благі якості неможливо описати словами. Його благородство неможливо передати за допомогою пера. Тисячі статей недостатньо для опису пророцтва і для вшанування самого Пророка ﷺ. Найкраще створіння, вчитель людства, провідник людей із мороків до світлу. Господин двох світів і двох коштовностей1. У нього буде більше за усіх послідовників в День Суду. Він першим постукає у двері Раю. Але у цій статті ми хотіли б окремо поговорити про положення пророцтва, проти якого відкрито виступили нинішні правителі, а придворні шейхи підтримали їх, спотворюючи пророцький метод. Просимо пробачення у Посланця Аллаха ﷺ і заявляємо перед Аллахом про свою непричетність до тих, хто чинить опір методу Пророка ﷺ, слідує іншими шляхами, дотримується іншої сунни, будучи в омані і вводячи в оману решту інших людей.

З нагоди дня народження Посланця Аллаха ﷺ немає нічого поганого в тому, щоб нагадати, у першу чергу — собі, про вимоги пророцтва. Закличемо до звіту самих себе, виправимо недоліки і поквапимось відновити пробіли у прагненні до досконалості. Це — і наше звернення, і порада деяким ісламським рухам і групам, а також каяття перед нашим Господом. Можливо, вони зрозуміють помилку, допущену у взаємодії з пророцьким методом, враховуючи, що вони прагнуть до єдності і працюють на благо заклику. Проблема лише в тому, що вони ідуть різними окольними шляхами, але не шаріатським шляхом і не за методом Пророка Мухаммада ﷺ. Аллах говорить:

فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤۡمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيۡنَهُمۡ ثُمَّ لَا يَجِدُواْ فِيٓ أَنفُسِهِمۡ حَرَجٗا مِّمَّا قَضَيۡتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسۡلِيمٗا

«Але ні — клянусь твоїм Господом! — вони не увірують, поки вони не оберуть тебе суддею в усьому тому, що заплутано між ними, не перестануть відчувати в душі утискання від твого рішення і не підкоряться повністю» (4:65).

В іншому аяті Аллах говорить:

وَأَنَّ هَٰذَا صِرَٰطِي مُسۡتَقِيمٗا فَٱتَّبِعُوهُۖ وَلَا تَتَّبِعُواْ ٱلسُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمۡ عَن سَبِيلِهِۦۚ

«Таким є Мій прямий шлях. Слідуйте по ньому і не слідуйте іншими шляхами, оскільки вони зіб’ють вас з Його шляху» (6:153).

Сьогодні ані від кого не приховані спроби невірних спотворити пророцький метод і підірвати ісламську культуру. Для цього використовуються пропагандисти, ЗМІ, розумові атаки, культурні вторгнення і навіть карикатури. Більше того, інтенсивність нападок збільшується на тлі зростаючих глобальних кампаній сіоністів-хрестоносців, скерованих проти Ісламу як акиди і системи. В цьому їм допомагають правителі-агенти, які працюють на колонізатора. Нинішнє правління подібно кровоточивій рані, яка усе більше поглиблюється при відсутності влади Ісламу і Праведного Халіфату за методом пророцтва. Тому можна побачити, як мусульмани святкують день народження Пророка ﷺ барабанами, танцями, веселощами та іншими видами пороку і аморальності . Немає сили і могутності, окрім як у Аллаха! Не треба іти далеко, досить лише подивитись, як святкували мавлід мусульмани Кайруана, Туніс, ганьбуючи Іслам і мусульман.

Сьогодні мусульмани, індивідуально і колективно, ображають свого ж Пророка ﷺ словом, ділом або навіть сором’язливою відмовою підняти ісламську альтернативу, ясну як сонце серед білого дня, особливо порівняно з цією світською пітьмою. Звичайно ж, це гнівить Аллаха і затримує Його допомогу. Халіфат за методом пророцтва чекає лідерів, які слідують методу Посланця Аллаха ﷺ, як це робили сподвижники, будучи набожними, готовими до жертв і швидкому виконанню велінь Аллаха. Ці лідери подражають Пророку ﷺ в заклику і турботі про згуртування. Ведучи ідейну і політичну боротьбу, сміливо виступаючи на стороні істини, спростовуючи брехню, дотримуючись Одкровення і здравої думки аж до встановлення праведного правління.

Халіфат — це проект кращої общини, яка з’явилась на благо людства, — Умми Мухаммада ﷺ. Цей проект не стосується якоїсь однієї групи чи партії, навіть якщо над ним в Уммі працює окрема партія «Хізб ут-Тахрір». Мусульманам варто було б вивчити свою релігію, щоб надалі не ображати свого Пророка ﷺ, і треба було б обрати лідерів, які зайнялись би встановленням Ісламу і об’єднанням Умми. Можливо, тоді з’явиться шанс присягнуть справедливому Імаму, який правив би на основі Корану і Сунни і згуртував би ряди мусульман.

Допомога Пророку ﷺ починається з допомоги релігії, яку він приніс. Для цього треба прагнути до запровадженню забутих Корану і Сунни. Мавлід — це чудова можливість для відродження Сунни і методу Пророка ﷺ, в тому числі — методу встановлення Ісламської Держави, корони усіх фардів. Народження Посланця Аллаха ﷺ — це народження пророцького шляху і завершального послання. Хіба той, хто відносить себе до Умми Мухаммада ﷺ, не повинен прагнути до встановлення держави так, як вона була встановлена Мухаммадом ﷺ? Як чоловік, який називає себе послідовником пророцького шляху, може заперечувати Праведний Халіфат за методом пророцтва, повторне встановлення якого передвіщав сам Посланець Аллаха ﷺ?

Ображання Пророка ﷺ починається з відмови слідувати Одкровенню, ниспосланому йому. Аллах говорить:

وَأَنَّ هَٰذَا صِرَٰطِي مُسۡتَقِيمٗا فَٱتَّبِعُوهُۖ وَلَا تَتَّبِعُواْ ٱلسُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمۡ عَن سَبِيلِهِۦۚ

«Таким є Мій прямий шлях. Слідуйте по ньому і не слідуйте іншими шляхами, оскільки вони зіб’ють вас з Його шляху» (6:153).

Також Він говорить:

وَلَوۡلَآ أَن ثَبَّتۡنَٰكَ لَقَدۡ كِدتَّ تَرۡكَنُ إِلَيۡهِمۡ شَيۡ‍ٔٗا قَلِيلًا ٧٤ إِذٗا لَّأَذَقۡنَٰكَ ضِعۡفَ ٱلۡحَيَوٰةِ وَضِعۡفَ ٱلۡمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيۡنَا نَصِيرٗا ٧٥

«Ми підтримали тебе, коли ти готовий був вже трохи схилитись на їх бік. Тоді ти вкусив би покарання подвійно після смерті. І тоді ніхто не став би допомагати тобі проти Нас!» (17:74,75).

Ображання Пророка ﷺ починається з залишення Сунни і пахучої Сіри і закінчується слідуванням за такими людьми, як Жан-Жак Руссо і Монтеск'є, і за такими ідеями, як демократія. Аллах говорить:

كَسَرَابِۢ بِقِيعَةٖ يَحۡسَبُهُ ٱلظَّمۡ‍َٔانُ مَآءً حَتَّىٰٓ إِذَا جَآءَهُۥ لَمۡ يَجِدۡهُ شَيۡ‍ٔٗا وَوَجَدَ ٱللَّهَ عِندَهُۥ فَوَفَّىٰهُ حِسَابَهُۥۗ وَٱللَّهُ سَرِيعُ ٱلۡحِسَابِ

«Подібні мареву в пустелі, яке жадаючий приймає за воду. Коли він підходить до нього, то нічого не знаходить. Він знаходить поблизу себе Аллаха, Який воздає йому сповна за його рахунком. Аллах швидкий в розрахунку» (24:39).

Посланець Аллаха ﷺ не закінчив західний університет, не отримав звання доктора політичних наук, не проходив курсів підготовки по створенню безпеки чи веденню війни і не був автором ідейних і політичних книг і енциклопедій. Він лише слідував за Одкровенням, ниспосланим від Аллаха як роз’яснення усілякої речі. Він був посланим пророком, праведним чоловіком, чесним купцем, воїном, полководцем і головою держави. За короткий проміжок часу ця держава змогла підкорити собі найбільші імперії світу. Пророк ﷺ зміг направити усю енергію Умми на благо цього божественного проекту. Він успішно створив концепцію Умми і переніс її в реальність, виконавши вимоги Аллаха. Його ім’я тепер асоціюється з найвеличнішим безсмертним посланням в історії людства.

Деякі вчені, проповідники і шейхи, які стоять в авангарді фетв в мусульманських країнах, вимагають від ісламських діячів надприродної геніальності, наявності янгольських якостей, обізнаності в мирських і релігійних науках, випуску академічних енциклопедій, що приглушає розумову сторону і занурює в діяльність без продуктивної думки чи ясної мети, а також вимагають встановлення Ісламської Держави в серці перш, ніж встановлювати її на землі. Але цими умовами вони лише відвертають людей від ісламської діяльності, завдають шкоду пророцькому методу і потупляють міркування. Їм варто було б спробувати самим зрозуміти Коран і Сунну і вивчити шаріатські тексти, як того вимагає Аллах:

وَمَآ ءَاتَىٰكُمُ ٱلرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَىٰكُمۡ عَنۡهُ فَٱنتَهُواْۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَۖ إِنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلۡعِقَابِ

«Беріть же те, що дав вам Посланець, і стороніться того, що він заборонив вам. Бійтесь Аллаха, адже Аллах суворий в покаранні» (59:7).

«Те, що» в цьому аяті означає «усе, що приніс Посланець Аллаха ﷺ, беріть», а «усе, що заборонив, стороніться». Те, що повідомлено як обов’язкове, беріть як обов’язкове, а те, що повідомлено як рекомендоване, беріть як рекомендоване. Мова йде про слідування Одкровенню і заборонність порушення велінь Аллаха. Такою є основа будь-якого розумового вивчення чи дослідження мусульманина. Аллах говорить:

فَلۡيَحۡذَرِ ٱلَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنۡ أَمۡرِهِۦٓ أَن تُصِيبَهُمۡ فِتۡنَةٌ أَوۡ يُصِيبَهُمۡ عَذَابٌ أَلِيمٌ

«Нехай же стережуться ті, які чинять опір його волі, як би їх не спіткала спокуса або не спіткали їх тяжкі страждання» (24:63).

Ореол, яким оточують себе лідери деяких ісламських фракцій і угрупувань, і їх зухвалість проти своїх братів по релігії ніяким чином не є частиною пророцького методу. Швидше, деякі із них віддалились від релігії, як стріла від лучника, заявляючи, що люблять Пророка ﷺ і слідують методу пророцтва, але Посланець Аллаха ﷺ був прикладом великодушності смиренності і м’якості. Повідомляється від Ібн Масуда (р.а.), що Пророк ﷺ сказав:

لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ مِنْ كِبْرٍ

«Не увійде до Раю той, в серці якого залишиться зарозумілість вагою хоча б в порошинку» (Муслім).

В день відкриття Мекки до Посланця Аллаха ﷺ привели чоловіка, у якого тряслись коліна, як трясуться при виді королів. І Посланець Аллаха ﷺ сказав йому:

هَوِّنْ عَلَيْكَ، فَإِنَّمَا أَنَا ابْنُ امْرَأَةٍ مِنْ قُرَيْشٍ كَانَتْ تَأْكُلُ الْقَدِيدَ فِي هَذِهِ الْبَطْحَاءِ

«Заспокойся, я усього лише син жінки із Курайша, яка харчувалась сушеним м’ясом в цій долині аль-Батха» (Хакім).

Пророк ﷺ не стежив за людськими помилками і промахами, а лише закликав людей поклонятись Аллаху і зміцнював їх зв’язок з Творцем, оскільки усе, що робиться заради Аллаха, буде продовжуватись, а те, що робиться заради інших, одного разу припиниться. Передають зі слів Ібн Масуда (р.а.):

أنَّ رَجُلاً أصَابَ مِن امْرَأَةٍ قُبْلَةً فَأتَى النبيَّ صلى الله عليه وسلم فَأخْبَرَهُ فَأنْزَلَ اللهُ تَعَالَى: أَقِمِ الصَّلاَةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ إنَّ الحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ فَقَالَ الرَّجُلُ أَلِيَ هَذَا؟ قَالَ : لِجَمِيعِ أُمَّتِي كُلِّهِمْ

«Одного разу один чоловік поцілував (сторонню) жінку, а потім явився до Пророку ﷺ і про усе розповів йому, після чого Аллах ниспослав аят: «Роби намаз на початку і в кінці дня і в деякі години ночі. Воістину, добрі діяння видаляють злодіяння» (11:114). Цей чоловік спитав: «О, Посланець Аллаха, це стосується мене?», — на що Пророк відповів: «Це — для усіх членів моєї Умми» (Бухарі, Муслім).

Для того, щоб управляти людьми згідно Ісламу або закликати їх до Ісламу, не треба робити диво або чекати появи нового пророка, який поверне Умму до колишньому стану. Мухаммад ﷺ — це заключний пророк і посланець, і йому був ниспосланий наступний аят:

ٱلۡيَوۡمَ أَكۡمَلۡتُ لَكُمۡ دِينَكُمۡ وَأَتۡمَمۡتُ عَلَيۡكُمۡ نِعۡمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ ٱلۡإِسۡلَٰمَ دِينٗاۚ

«Сьогодні Я заради вас вдосконалив вашу релігію, довів до кінця Мою милість до вас і схвалив для вас у якості релігії Іслам» (5:3).

Сьогодні ж вимагається лише оживити метод Посланця Аллаха ﷺ, за яким він перетворив суспільство невір’я і многобожжя в суспільство Ісламу. Для цього треба дослідити усі вжиті Пророком ﷺ кроки, слідувати його прикладу, пройти його шлях і не відхилятись від Одкровення, дотримуючись правди. Від Ібн Масуда повідомляється, що Посланець Аллаха ﷺ сказав:

عَلَيْكُمْ بِالصِّدْقِ فَإِنَّ الصِّدْقَ يَهْدِي إِلَى الْبِرِّ، وَإِنَّ الْبِرَّ يَهْدِي إِلَى الْجَنَّةِ، وَمَا يَزَالُ الرَّجُلُ يَصْدُقُ وَيَتَحَرَّى الصِّدْقَ حَتَّى يُكْتَبَ عِنْدَ اللَّهِ صِدِّيقاً

«Будьте правдиві, адже правдивість призводить до благочестя, а благочестя приводить до Раю. Якщо чоловік невпинно говорить істину і дотримується істини, то у Аллаха буде записано, що він — правдивий» (Бухарі, Муслім).

День народження Пророка ﷺ — це можливість відновити завіт з нашим Посланцем, нашим лідером і нашим заступником в День Воскресіння, у той час, як наші правителі квапляться відкрити індуїстські храми і встановити хрести. Посланець Аллаха ﷺ навчив Умму дотримуватись правди, тому що вона утопала у брехні. Він вказав їй шлях до істини, бо вона занурилась в оману. Він показав їй світло, оскільки вона перебувала у пітьмі. Аллах ниспослав йому Коран, за допомогою якого він боровся з невір’ям і неправдою, за допомогою якого він зруйнував тагут та ідолів. Чи не прокинеться Умма після глибокого сну? Чи не відкине вона згубне невігластво? Чи не хоче вона взяти Посланця Аллаха ﷺ своїм супутником і заступником?

Просимо Аллаха стерти наші помилки, пробачити наші гріхи і наділити нас найкращим слідуванням пророцькому методу, допомогти нам в оживленні Сунни, слідуванні методу Пророка ﷺ і встановленні держави Другий Праведний Халіфат.

 

Спеціально для Центрального інформаційного офісу Хізб ут-Тахрір
Вісам аль-Атраш, Туніс
15 Рабі уль-авваль 1444 р.х.
11.10.2022 р.

 

Головне меню